Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
skyde stokke
#1
Hej hvad mener i om primos skydestok, er den pengene værd. ??

Mvh.Rene moesgaard.
Svar
#2
Jebs. Købte 2 stk. En et benet og en 3 benet.

Nu har jeg så osse en anden 4 benet, kaldet "Den sorte død" [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Jeg skal holde noget fødselsdag til sommer og der står den på ønskelisten [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Det må være noget der kommer med alderen ;-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Det må være noget der kommer med alderen ;-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Do ær dælme vaks. Den tror jeg ikke der var mange der havde opdaget, at det der med fødselsdage kom med alderen.

Tror du ikke snart du skal skifte job fra bøllebanker, til Sherlock Holmes[Wink][Wink][B)]
Svar
#6
Beklager men her i Sverige er det kun dette der virker.
[Image: 033_zps70683639.jpg]
sjovt nok har jeg en til salg eller måske kan vi bytte.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
har Primo 3'rn..og tager den nogen gang med på pas der er lidt tætte.. den er hurtig at juster e..men kan tendrere at lave 'metallyd' under justering og så er den ikek aller aller lettest at tage med

det jeg bruger mest er clik on bipod fra stoney point..super let gummi flex led
http://www.cabelas.com/product/Stoney-Po...741582.uts
har en 'mini' jeg har med i baglommen til liggende (fx skotland højlandshjorte) og den 'store' fra siddende til stånde jeg bruger fra buk til bæver etc (og bruges som vandre pind når jeg går). DEn laver ikke nogen lyde er ekstrem let..megen let at justere mht terræn (om end ikke snapjuster i længden..der skal man dreje og træk og dreje i hver ben)..stoney foran og siddende med albuer i knæ = super stabil skydestilling

@Rolin : ha! den svenske plastikdaskter ..ja som ..dasker.. bøvlet at få i lynhurtigt anslag og når den er der ikke så fantastiks heller..er kun hjælp på driv(korte hold) hvis man kan få den op uden skrammelen..ingen match over hovedet med oven stående to typer på anstand/pürch - desuden har svenskerne lavet en anden version/type af 'driv pind' der 'hæftes' på underarmen istedet, så den altid er parat og automatisk sidder på plads når man skuldrer

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Moesgaard

Hej hvad mener i om primos skydestok, er den pengene værd. ??

Mvh.Rene moesgaard.



Hej Moesgaard - helt ærligt nej[B)]
Jeg synes den har for lille spændvidde i fødderne - de kan ikke komme langt nok ud og dermed står den ikke særlig stabilt i vanskeligt terræn.
Jeg har kun købt den fordi den er nemmere at have med i bilen end én i plaststænger.
Har brugt den i polen og enkelte gange i Dk, men i Dk. er det nu den hjemmelavede, som er med på jagterne [Wink]

Skal du have en skydestok, vil jeg anbefale den "firebende"

mvh
Korthår
Svar
#9
Hvor køber man den firbenede. ??
Er den så god?

Mvh.Rene moesgaard
Svar
#10
den er rigtig god i princippet. desværre holder primos'en ikke i længden: enten blokerer benene eller brækker [}Smile]
den firebenede virker nok men er så grim at jeg ikke kan få mig til at anskaffe en ( næsten lige så slemme som bipods [Big Grin] ).
tilbage til basic: en tobenet træstok.

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by STROM

den er rigtig god i princippet. desværre holder primos'en ikke i længden: enten blokerer benene eller brækker [}Smile]
den firebenede virker nok men er så grim at jeg ikke kan få mig til at anskaffe en ( næsten lige så slemme som bipods [Big Grin] ).
tilbage til basic: en tobenet træstok.

mvh
Strom, naturgænger


Tror du ikke du skulle danne en hadeklub sammen med Halalauto ?[8D]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
s'følig !
er man puritaner eller ej ? [Big Grin]
(sagde jeg der er tosset med plast og rustfrit)

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#13
Primos triggerstick... Har en to-benet model. Den skal anvendes med forsigtighed ellers larmer dem, men med forsigtighed går det fint.. Jeg er megaglad for min...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#14
Jeg anvender altid en firebenet, da visheden om at jeg kan levere et sikkert skud allerede dér, fjerner det værste bukkefeber.

Den er ikke mere uhandy, er lydløs, god at støtte håndkikkerten på og kan bruges som springstang når man skal over en å.

Det tror jeg ikke ret mange af de to og trebenede kan.

Hvad mener du M@x, du har jo begge slags?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Jeg må overgive mig til den 4 benede. Jeg kan nu skyde 9ere og 10ere på 200 meter på bukkeskiven.
Den er suveræn når man går i en kornmarks sprøjtespor eller ude i kanten langs hegnet.
Kan betjenes med 1 hånd og klappes ud på 4 sekunder [Smile]

Har altid brugt en et-benet, men er nu gået over til rollator [Big Grin]

Jeg har efterhånden skydestokke nok til at bygge et stillads omkring rundetårn, men bruger kun en etbenet Primos og den 4-benede Sorte Død [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
Er der ikke en der kan poste et billede (eller link) af "Den sorte død". jeg har længe været fristet af den 3 benede Primos,
men den firbenede skal lige tjekkes ud.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#17
Jeg har ikke prøvet "den sorte død" (eller for den sags skyld ved hvordan den ser ud), men Primos 3-benede har jeg haft i 3 sæsoner og skudt rimeligt meget med den.
Både på jagt og bane. Og jeg er enig i den ikke laver verdens bredeste benstilling, men det har ikke været et problem for min skydning.
"Den metaliske larm" som den har ry for mener jeg man kan smørre sig ud af. Lidt tyndtflydende våbensmørelse ned i benene og lyden forsvinder..
Samtidig kan den øverste "holder" afmonteres, og vupti så bruger man den lige til kameraet..
Den er i hvertilfald fast inventar når jeg er uden med riflen..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#18
Ja, Max, kan du ikke lige tage "den sorte død" med til Ulfborg, så man kan prøve den ? og husk min skede :-)

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#19
Har også den trebenede Primos. Den er nem at betjene men kan larme hvis benene dalrer sammen. Jeg har altid brugt to rundstokke med noget 3/4" haveslange på, men da den brækkede købte jeg en i et anfald af overmod. Efter en bæverjagt kunne det ene ben ikke skydes op igen ...men fik den byttet hos Rex....god service[Big Grin]thumbs up.
Har skudt en del med den nu og er rimelig tilfreds, eller har ikke set noget kommercielt der er bedre endnu..[Wink]

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#20
Der er et par billeder her af "Den sorte død" :

[Image: DSC00318.jpg]

Den bageste gaffel er blevet ændret lidt og der er kommet gummi på anlægsfladerne.

[Image: DSC00115.jpg]

Den kommer også i en teleskopudgave inden længe ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)