Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medlemsrekord i jægerforbundet
#1
Rekordmange medlemmer af Danmarks Jægerforbund

Dato: 19/12-2005 Medlemstallet i Danmarks Jægerforbund har igennem 10 år ligget stabilt på godt 90.000, og den seneste opgørelse fra den 1. oktober 2005 viser, at antallet af medlemmer aldrig har været højere end i 2005.

I år var medlemstallet således på 93.399 hvilket er knap 500 flere end på samme tid sidste år, og det tal glæder naturligvis Jægerforbundets fungerende formand, Jens Hangaard Nielsen.

- Jeg er selvfølgelig glad for, at vi – midt i den turbulente situation, som Jægerforbundet befinder sig i – har så mange medlemmer. Man kunne have frygtet, at mange ville have vendt forbundet ryggen, men det er heldigvis ikke sket, siger Jens Hangaard Nielsen.

Men er det ikke blot et spørgsmål om, at mange først vælger at melde sig ud, når det nye girokort dumper ind af døren efter nytår?

- Det er da absolut en risiko, som vi er opmærksomme på. Jeg tror imidlertid, at det oprydningsarbejde, der er sat i gang, vil genoprette medlemmernes tillid til ledelsen i Danmarks Jægerforbund.

Hvad vil du sige til dem, der i den nuværende situation overvejer at melde sig ud af forbundet?

- Jeg vil naturligvis opfordre dem til at blive. Først og fremmest fordi der nu er taget hånd om de mange kritikpunkter, som er fremkommet. Dels via det interne ”kulegravningsudvalg”, og dels via de eksterne revisorers og advokaters undersøgelser.

- Dernæst vil jeg sige, at der – som nu - også i fremtiden vil være masser af vigtige jagtpolitiske emner, som kræver en lokal forankring og en stærk og samlende organisation for de danske jægere. Mange medlemmer er vores største aktiv i arbejdet for den interesse, som vi alle har til fælles – nemlig jagtsagen.

DJ

Mvh
Kim

Jeg er ikke fejlfri,men det er så tæt på at det skræmmer mig.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)