Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 2013/2014
#1
Så skal vi igang med de røde igen.
Uret ringer kl 4 i morgen tidlig, så håber jeg at de små røde kommer ud på marken.
Knæk og bræk til alle der skal ud i morgen.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Kom nu Swift! Det er d.2 juni og du har endnu ikke været på banen [Wink]
Knæk og bræk derude både med bukken og rævene.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#3
Ja, Ja – vi når det jo nok. [Big Grin]

Jeg har spottet flere ræve på musejagt ude på strandengene. Det er jo i øjeblikket en travl tid for rævene.

Ikke fordi jeg ikke kunne fristes af en rævehvalp, men de er nu ”sjovere” lidt længere henne på året.

Knæk & Bræk med rævene! [Smile]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Så er jeg kommet på tavlen...
Skød en lille uldtot for et par dage siden. Var ude igen til aften. Da jeg havde siddet i ca 30 minutter fik jeg øje på et par ører, der stak op af noget græs. Den var konstant i bevægelse, men jeg sad med riflen i anslag og ventede på min chance. Pludselig stod den helt stille med hele hovedet fri. Da afstanden var komfortabel skød jeg. Den forsvandt i skuddet. Jeg gik frem og fandt en lille død tævehvalp. Ved siden af ræven lå en stor rævelort, hvilket sikkert er årsagen til at den pludselig stod helt stille...
Jeg formoder, at hvalpene er fra samme kuld, da de er skudt ca 50 meter fra hinanden. Måske er der flere?
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Hej,

Så fik jeg langt om længe ram på min første ræv med riffel, en fin lille tæve. Skudt med min 22-250 og en 53 grains Norma softpoint, den sidste aften i bukkejagten.

[Image: IMG_0546_zpsa132653e.jpg]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Lars M. L.

Jeg formoder, at hvalpene er fra samme kuld, da de er skudt ca 50 meter fra hinanden. Måske er der flere?
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"



Ja, der var flere... Var afsted et par timer i aften for lige at hvile ørerne ( har to livlige drenge[Wink])
Jeg sad og nød synet af en rå med to fine lam. Senere kom der også et smaldyr ud af rapsen. Jeg havde endnu en stor oplevelse, da en duehøg pludselig strøg forbi og slog på en hare ca 75 meter fra mig.
Lige inden solnedgang rejste jeg mig og granskede terrænet omkring mig. Fra engens fjerneste krog kom der en lille ræv luskende. I løbet af ca 1 minut var den på skudhold og min Sako Vixen bjæffede og hvalpen lagde sig[Big Grin].
Også denne ræv er skudt indenfor 100 meter af de to andre.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#7
Skudt på 80m d. 16 august i Sverige. Skudt med 300wm sendt afsted med Rem. XCR Tac. Død på stedet, som det nok ses på billedet [Wink]
[Image: null_zps66932117.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#8
Skudt på 75 meter d. 16/8 i Sverige. 30.06 180 grains. Speer Deep Curl.

[Image: image_zps04acba42.jpg]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
DET ER IKKE VED TAGET ENDNU, KUN FORSLAG.

det ser ud til at vi kommer til at måtte regulerer halvanden time før solopgang og halvanden time efter solnedgang se side 16 i denne pdf fil
http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyre...Bilag3.pdf
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Hastrup

DET ER IKKE VED TAGET ENDNU, KUN FORSLAG.

det ser ud til at vi kommer til at måtte regulerer halvanden time før solopgang og halvanden time efter solnedgang se side 16 i denne pdf fil
http://www.naturstyrelsen.dk/NR/rdonlyre...Bilag3.pdf



Hej Hastrup

Jeg har gravet lidt i det, og som jeg har fået oplyst,
foreslås der IKKE mulighed for regulering fra 1½ time før og 1½ time efter solnedgang over alt! - men alene i hønsegård og 25 m fra samme, samt i forsvarlig indhegnede områder med frilandsgrise.

Det er derfor tvivlsomt (i hvert fald ikke foreslået), at det også kommer til at gælde i §5 stk 2, "I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar".
Rævehvalpene i perioden 1/6 til 31/8 er heller IKKE med, når man nærlæser teksten.

At hvalpene ikke er med, synes jeg er helt OK og fint, men jeg havde gerne set reguleringen 1/2 til 29/2 var medtaget og foreslået udvidet.

mvh
Korthår
Svar
#11
Kunne ræven ikke bare få jagttid fra 1/6-29/2 fra halvanden time før til halvanden time efter? Så er der ikke så meget pjat med alle de regler Smile
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Hastrup

Kunne ræven ikke bare få jagttid fra 1/6-29/2 fra halvanden time før til halvanden time efter? Så er der ikke så meget pjat med alle de regler Smile



Nej - så var skumringsjagt jo blevet indført/legaliseret af bagvejen, med de udfordringer det ville medføre for både bukke- og hjortejagten.[B)]

mvh
Korthår
Svar
#13
Jeg kan sagtens følge dig, det er lidt det samme som med stige og tårn der skal stå 130 m fra skel, så der ikke skydes på naboens. Det er ligesom om at jagt reglerne skal laves så kryptiske som muligt så det ikke er muligt at misbruge dem. Men det er vel ikke ulovligt at skyde and eller gås med riffel, så er muligheden de jo alligevel(altså "dække" sig ind under at der skydes til lovlig arter) For min skyld kunne stiger og tårne stå i skel for dem der har tendensen til at skyde ved naboen så gør det nok alligevel og i en vist grad også med at skyde efter solnedgang eller opgang
Svar
#14
hvaaa.. ser I nogen ræve?

på "mit" ræve terræn i Nordjylland er de pist borte og der er ikke set nogen siden d.17/5[V]

Er bange for at det hvalpesyge har taget hårdt på dem[xx(]
Svar
#15
Ja, hvis der ikke er blevet set ræve med det vejr vi havde i morges må der være et eller andet helt galt.[:0]

Allerede sidste år mærkede jeg en nedgang i rævene på det revir jeg går på rævejagt. Det samme tyder på er tilfældet i år, så det er muligt at hvalpesygen kan være årsagen til færre ræve.

Glædeligt for de øvrige vildtarter, men trist for os som dyrker den spændende jagt på ræv. [B)]

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#16
NEJ ! der er ikke nogen ræve her på "det østlige Haderslev næs " jeg så sidst en d. 23 aug , og den ser jeg med garanti ikke igen [Big Grin]
her var der et udbrud af skab i det tidelige forår , og muligvis har hvalpesygen taget hvad der måtte være tilbage .
vi har i jagtforeningen haft vore vildtkameraer ude ved de kendte grave og kun fået et foto af ræv , men en endeløs række af fotos af grævling.Men til gengæld går flere af vore råer med 2 lam end normalt, og jeg har set en enkelt med 3 .
men rævene skal nok vende tilbage .

Mvh LWL
Svar
#17
Jeg har ikke set nogen ræve og jeg brugt mange timer på at kigge på stubmarken. Men der er ingen ræve[Big Grin] Der er dog en masse grævlinger eller dvs. der er meget fod af grævling. Det er nu dejligt at der ikke er ræve, når man lige har lukket en snes fasaner ud. De trives i hvert fald.
Svar
#18
Enslydende fra mange fronter: ingen ræve men masser af grævlinge. Påvirker hvalpesygen ikke grævlinge?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Er der nogen der har været heldige at have haft nogle af de røde for mens de har haft deres cal. 17 HMR med på jagt, og hvis ja hvordan ter de sig når det bliver kastet 17ere efter dem ??

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by petoni

Er der nogen der har været heldige at have haft nogle af de røde for mens de har haft deres cal. 17 HMR med på jagt, og hvis ja hvordan ter de sig når det bliver kastet 17ere efter dem ??

Per Tolstrup Nielsen


jeg talt med en på skydebanen i lørdags som har skudt 10 ræve med 17 hmr hans ERFARING er de løber op til 30 meter ved rent sideskud lunge hjerte og bedst virkning op til 80 meter har desværre ikke selv haft held med at komme til ræv med min hmr [Sad]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)