Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lapua Naturalis 6,5x55
#1
Er der nogle der har erfaring med Naturalis i 6,5 x 55 på den frie vildtbane.
Jeg er pt. ved at finde ud af hvad max ladning er for at opnå anslagsenergi nok til storvildt. Så vidt jeg kan se kniber det lidt med lapuas færdigladet.
MJH
Marcus

Marc
Marc
Svar
#2
Har skudt en enkelt gris på 90 kilo med den
døde omgående, og kuglen lavede en fint job.
Først bagefter, så jeg at anslag energi ikke var lovlig.
Men det fortalte jeg ikke til grisen.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Har skudt 3 bukke i Tyskland i sidste måned med Lapua Naturalis 140g i 6,5x57.
Skudafstand mellem 42 og 88 meter.
Flugtafstand efter påskud under 1 meter i alle 3 tilfælde.

Baggrunden var et krav om blyfri ammunition fra de tyske myndigheder i Berlin-området. Tyskerne havde ikke selv nogen erfaring med blyfri da bestemmelsen trådte i kraft 1/5, så de var meget interesseret i, hvordan skudvirkningen var.

På den baggrund har jeg kun godt at sige om projektilet.

Hvis ønsket går på storvildt skal du vælge en anden kaliber, her kan jeg varmt anbefale .375 H&H som jeg selv har rigtig gode erfaringer med, så er du dækket ind til det meste på denne klode [Big Grin].

mvh
Bo
Svar
#4
Så blev kobbersømmet prøvet af på en buk. bukken forendte efter ca 30m hvilket vel er ganske nomalt. Kuglen gik skrådt gennem brystkassen og udgangshullit var som en 2 kr.
Jeg har yderlig testet kuglen gennem vanddunke, her fortrængte den 65cm vand og var ekspanderet perfekt. Første dunk var en tynd 2,5l sprinklervaskedunk og her kunne man tydelig se, at kuglen var ekspanderet i udgangshulet.
Nu mangler jeg bare at måle udgangshastigheden.
Ladet m.CCI 200- MRP 48,5grs- ptlg. 76mm- 60cm S&L løb

Marc
Marc
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)