Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tør jeg spørge dette forum
#1
Som overskriften lyder . Er jeg lidt i trivl om der er personer på dette forum der har forstand på tyske kvalitets våben. Eller om det kun er amerikanske fætter br rifler der vides noget om her .

Problemet er jeg skal have afmonteret kærven på min blaser. Den er bare af plastik så kunne jo bare bruge vold. Men er der en nemmere måde ???? Pt er der for lidt plads forand kikkerten til at jeg kan sætte de nye linse beskyttere på fra swarrowski

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Med fare for at blive kaldt expert uden reel viden, så skal du løsne den lille kærv skrue der sidder for eller bag kærven.
Så kan du skubbe kærven sidelæns ud af sporet. Små slag med en messingdorn kan være påkrævet.
Neden under kærven sidder en lille møtrik med 2 kærv, en på hver side af gevindet.
Her kan du tage en lige bit(s) og slibe en frigang (med en Dremel) midtpå til gevindet som stikker op i midten. Den skal ligesom have 2 skruetrækker kærv og "hul" i midten.
Så kan du skrue den møtrik af som sidder nede under sigtekærven og fjerne hele sigtemidlet (plasticdelen)
Desværre sidder der et stykke påsvejset gevind tilbage på piben. Den kan, hvis det er nødvendigt, fjernes med en lille skæreskive på en Dremel.
Konstruktøren af dette stykke tysk ingeniørmekanik har ikke tænkt sig at kunne benytte dette våben med noget så moderne som en kikkert, hvorfor han svejser et stykke gevind på piben der hvor du vil have din kikkert [Big Grin] Måske var hans gevindtap knækket den dag han skulle fastgøre sigtemidlet [Wink]
Tilbage er der kun at koldbrunere den lille blanke plet efter svajsningen er slebet ned.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Med fare for at blive kaldt expert uden reel viden, så skal du løsne den lille kærv skrue der sidder for eller bag kærven.
Så kan du skubbe kærven sidelæns ud af sporet. Små slag med en messingdorn kan være påkrævet.
Neden under kærven sidder en lille møtrik med 2 kærv, en på hver side af gevindet.
Her kan du tage en lige bit(s) og slibe en frigang (med en Dremel) midtpå til gevindet som stikker op i midten. Den skal ligesom have 2 skruetrækker kærv og "hul" i midten.
Så kan du skrue den møtrik af som sidder nede under sigtekærven og fjerne hele sigtemidlet (plasticdelen)
Desværre sidder der et stykke påsvejset gevind tilbage på piben. Den kan, hvis det er nødvendigt, fjernes med en lille skæreskive på en Dremel.
Konstruktøren af dette stykke tysk ingeniørmekanik har ikke tænkt sig at kunne benytte dette våben med noget så moderne som en kikkert, hvorfor han svejser et stykke gevind på piben der hvor du vil have din kikkert [Big Grin] Måske var hans gevindtap knækket den dag han skulle fastgøre sigtemidlet [Wink]
Tilbage er der kun at koldbrunere den lille blanke plet efter svajsningen er slebet ned.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Den kan du bare komme hjem og hente ,den slags bits har jeg - ja det har du sgu sikkert også selv.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)