Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
våbenopbevaring
#1
I skal gøre som jeg siger, og ikke som jeg selv gør. (meget klogt citat)
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6...jålet.html
Svar
#2
[Big Grin][Big Grin] Og så netop hos Fyns politi som er så "strikse" når det gælder alm. menneskers våben ansøgninger[:o)]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#3
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)][:o)][:o)]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Citat:quote:

Våbenskabet var ikke boltet fast, og hos politiet undersøger man nu, om der er sket en overtrædelse af våbenloven på den lokale politistation.

Det behøver de ikke bruge så meget tid på at undersøge, de kan bare ringe og spørge mig..............eller se på deres egen hjemmeside

Bekendtgørelse om våben og ammunition m.v.
Svar
#5
Skadefryd er en meget slem ting. Hvis man ikke kan skjule den[:0]

I dette tilfælde gav det en dejlig varm fornemmelse i maven og livet blev pludseligt lysere.

Der skal en mere end almindelig langhåret rya til at dække denne her, fedt - ubeskriveligt fedt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh Thorlak

Det er menneskeligt at fejle sagde pinsvinet da den gled ned ad gulvskrubben.
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
Så kan vi fandme lære det hahahahahaha [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#7
Det er da ikke skadefryd. Jeg bliver bare så glad indeni når det går andre ad helvede til. Er det skadefryd ?? [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Jeg er mere ramt af forundring end af skadefryd..........jeg syntes blot at det er så snot dumt at jeg mangler ord..........specielt set i lyset af den tordenkile som rammer os almindelige borgere hvis vi formaster os til at gå rundt med en neglefil i lommen på det forkerte tidspunkt.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID

Jeg er mere ramt af forundring end af skadefryd..........jeg syntes blot at det er så snot dumt at jeg mangler ord..........specielt set i lyset af den tordenkile som rammer os almindelige borgere hvis vi formaster os til at gå rundt med en neglefil i lommen på det forkerte tidspunkt.



Ganske enig!

Politiet opfører sig så dumt i øjeblikket, at de ikke får lov til så meget som at træde over dørtrinnet hjemme hos mig.
Svar
#10
Du bliver nok klogere en dag............

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#11
Ja ja grin I bare, men i ved da godt inderst inde at politikkerne forstår dette som at når politiet ikke engang kan sikre deres våben så er reglerne for slappe. Og der er helt sikkert også brug for mere kontrol.

Når det er sagt så er skadefryd vel også en glæde...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Nu ville det så være rart hvis "systemet" viste os, at loven gælder for alle. Så skal de 3 betjente, hvis våben ikke var opbevaret korrekt ind og straksafsone, og derefter er det slut med tilladelse til "særligt farligt våben" i fx. 5 år.

Så må de jo finde på noget andet at lave, hvortil sidevåbnet ikke er en nøvendighed.
Svar
#13
Betjentene går sikkert fri, fordi de ikke kendte lovgivningen - eller fordi ingen konkret person havde ansvaret.. Sådan gik det i hvert fald sidst, statsadvokat Jan Rechendorff kiggede på betjentes overtrædelser af loven.

http://www.tv2fyn.dk/article/387514:Betj...-aflytning
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by BlackJack

Betjentene går sikkert fri, fordi de ikke kendte lovgivningen - eller fordi ingen konkret person havde ansvaret.. Sådan gik det i hvert fald sidst, statsadvokat Jan Rechendorff kiggede på betjentes overtrædelser af loven.

http://www.tv2fyn.dk/article/387514:Betj...-aflytning



Enhver kan jo påstå at man ikke kendte til lovgivningen[:0]
Svar
#15
"ukendskab til loven fritager ikke for skyld eller straf"

-------------------Citat------------------

Den adfærd, der realiserer det strafbare gerningsindhold, skal være et resultat af en bevidst handling eller undladelse.

Handlingen skal desuden være begået med den fornødne tilregnelse. Dette er kravet om gerningsmandens subjektive forhold til forbrydelsen.

Er der tale om en overtrædelse af Straffeloven, kræves som hovedregel forsæt, mens der ved overtrædelse af straffebestemmelser i andre love som regel blot kræves uagtsomhed
-----------------Slut------------------

Men det viser jo bare at George Orwells berømte citat fra "Kammerat Napoleon" stadig gælder ... "Alle er lige, der er bare nogen der er mere lige end andre" [^][V][V]

I to tilfælde jeg kender til, angående stjålne våben fra våbenskabe, var det ene tilfælde et hvor skabet ikke var boltet fast, og det kostede så 4000,- i bøde ... I det andet tilfælde var kun bundstykke og ammunition til jagtriflen låst inde i et Pistol-skab, som blev fjernet på trods af at det faktisk VAR boltet fast...
Det kostede også 4000,- idet jagtriflen ikke var "forsvarligt opbevaret" ... Altså INGEN formildende omstændigheder der!!!![V]

Mit indtryk af politets og domstolenes vinkel på disse overtrædelser er at de går målrettet efter at maksimere den straf de kan tildele "lovbryderne" når det angår enhver våbenrelateret overtrædelse..
SÅ: Venner... Hold jeres sti REN!!! Ellers koster det, den dag det går galt .... oven i indbrud, hærværk, lort i sofaen og tandbørsterne i toiletkummen, skal man også lige have en bøde fra ordensmagten!!!

Jet tillader mig at tvivle på at det får ret store konsekvenser for de politifolk at de "træder forkert" ... De er jo "indenfor i varmen" sammen med de andre i "etaterne" hvor besiddelse og brug af våben ikke er "politisk ukorrekt"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Det er det evige dilemma/spørgsmål ...

[Image: image-2.jpg]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)