Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sirius rifler
#1
Hej svende.

Jeg har lige set et rygte om at slædepatruljen Sirius har udskiftet deres gamle M/53/17 rifler med Winchester Model 70.

Er der nogen der kan be-/afkræfte dette herlige rygte?

Umimmak Torulleq

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
Jeg ved godt at det ikke er populært i dette forum, men på slæden i år 2003 til 2005 var/er der nye Blaser, endda dem med træskæfte[:I].

P.S Faktisk syntes alle deltagerene rigtigt godt om Blaseren.

mvh ATN
Svar
#3
Jeps!!

De "bl*sere" kommer de til at ELSKE når temperaturen når ned på -40!![xx(]

(Blaserens aftræk er lidt "spøjst" ved lave temperaturer)

Låsen fungerer mildt sagt ikke særlig godt med ren "tørsmøring"

[:0][:0]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Men NATO har udviklet en våbenolie der også fungerer i arktisk klima. Alternativt kan jeg anbefale et trick der lynhurtigt kan gøre et våben funktionsduligt igen på et øjeblik hvis altså olien er frosset: Man overtisser simpelthen våbnet!

Hm, ja jeg indrømmer da at det er lige en anelse for ulækkert og jeg ville aldrig gøre det med mine egne rifler (som altid virker) men er det egentlig ikke lige det en Blazer er til for! Altså at pisse på!

Nå, er der nogen der ved om siriusfolkene har udskiftet ALLE deres våben og om det er et permanent bytte eller blot et midlertidigt bytte?

Varme hilsner Umimmak Torulleq
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Umimmak Torulleq

Men NATO har udviklet en våbenolie der også fungerer i arktisk klima. Alternativt kan jeg anbefale et trick der lynhurtigt kan gøre et våben funktionsduligt igen på et øjeblik hvis altså olien er frosset: Man overtisser simpelthen våbnet!

Hm, ja jeg indrømmer da at det er lige en anelse for ulækkert og jeg ville aldrig gøre det med mine egne rifler (som altid virker) men er det egentlig ikke lige det en Blazer er til for! Altså at pisse på!

Nå, er der nogen der ved om siriusfolkene har udskiftet ALLE deres våben og om det er et permanent bytte eller blot et midlertidigt bytte?

Varme hilsner Umimmak Torulleq



Hej Umimmak Torulleq.

Det der med at pisse på blaseren indebærer et lille problem. Tiden som vil medgå.

Her tænker jeg ikke på den tid det tager for at finde værktøjet frem fra bukserne, for når den store isbjørn står med svingende labber 3 meter foran dig, er det vel en rimelig sansynlighed for, at man pr. automatik pisser i bukserne (plus lidt mere). Så det er vel bare at stoppe Blaseren imellem benene, så kommer varnmen med tiden. Nå, ja, det var jo den tid vi ikke havde.

Allerhelst en skyder der også fungerer i ekstrem kulde.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#6
Det der med "(ant)Arktisk Kulde" og smøremidler og forfrosne fingre og den slags... ja se ligen nøjagtigt DER har jeg ( i al beskedenhed) lidt erfaring...

"GPS surveying of Ross Ice Shelf".... Snescootere, Elektronik og -50 grader (i skyggen[Big Grin]) 79-fjorden og havisen over mod Svalbard... med boregrej til iskerneboring...
Jeg har endnu tilgode at opleve et smøremiddel der ikke løb væk som tyndt vand inde i teltet /elektronik-vognen...for derefter at opføre sig lidt ligesom Dandy-tyggegummi når man fik udstyret udenfor[Big Grin]

Sne der er -40 minder lidt om sandblæsnings-sand ....
Det kombineret med en riffel der INGEN "Camming-power" har... OK.. så får man så 1 skud afsted mod bjørnen...OK så lader man sit vand på den og får måske 2 skud afsted... men det 3. No Way... så er P.sset nemlig frossent til beton.... og riflen kan intet og isbamsen får sig et dejligt varmt måltid[Sad]... hvis den da lever så længe efter at den har klemt et par kranier flade med gebisset....[V]

En M98 derimod...den kan lukkes om en patron, næsten uanset hvad, og trækker hylstret med ud igen, selv med bundfrossent vand mellem patronerne i magasinet og NUL smørelse i årevis, virker den stadig...
Jeg HAR afprøvet det... Ganske vist kun ned til ca. -25....

God fornøjelse siger jeg bare....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by dravis

En M98 derimod...den kan lukkes om en patron, næsten uanset hvad, og trækker hylstret med ud igen, selv med bundfrossent vand mellem patronerne i magasinet og NUL smørelse i årevis, virker den stadig...



Det kender jeg da også en riffel som kan........[Big Grin]


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[IMG] [url]http://img.photobucket.com/albums/v417/Intile/dfdr.jpg[/IMG][/url]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)