Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brandvarm krudt ?
#1
Jeg har haft brand i mit hus, og dermed har min ammunition været opvarmet til under 100 grader i en kortere periode. Temperaturen er vurderet ud fra andre materialer og eksempelvis vandflaske i samme rum. Nogel har sat til mig at ammunitionen har taget skade og gastryk kan stige op til 25 % jeg har forsøgt at skrive til Norma, men de har ikke svaret tilbage. Er der nogle som ved noget konkret om dette, eller hvor jeg kan få det oplyst. Der var rigtig meget ammunition og jeg vil være ked af at skulle omlade det hele.
Svar
#2
Hej Brian!
Velkommen til VTF!
Kedeligt med brand i huset. Jeg kan desværre ikke bidrage med konkret viden på området, men jeg ville melde det til forsikringen. Hvis du kan få ammunitionen "clearet" ved Norma, kan du altid fjerne det fra forsikringsanmedelsen. Lad os endelig høre, hvordan det ender.
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
I anden forbindelse har jeg haft kontakt til både Norma og RWS, samt Hærens Kampskole, via mail omkring krudts reaktionsmønster efter opvarmning/afkøling. Begge firmaer og HKS advarede på det allerkraftigste mod at anvende ammunition og krudt som har været opvarmet over 80 grader da begge firmaer anførte at krudtet KAN ændre struktur og derved også forbrændingshastighed...

Dit krudt/ammunition er efter min bedste overbevisning ødelagt og skal erstattes af din forsikring. Send evt en PM hvis det er

Mvh Zeb
Svar
#4
Jeg tror ikke du kan finde en løsøretaksator, som vil afslå erstatning, og derved forvente du udsætter dig selv for unødig risiko ved affyring af den kogte ammunition.

Send en PM hvis du vil vide lidt mere om hvordan du opgør kravet.

MVH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)