Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelser samles på to kontorer i 2014
#1
Her kommer lige en nyhed jeg har sakset fra et søsterforum. Det er postet af en bruger på NVF der kalder sig JAPO, og det er vist ingen hemmelighed, at han arbejder på et våbenkontor i Østjylland, så oplysningen kommer så at sige fra hestens egen mund:

Citat:quote:

Hej alle.

En lille servicemeddelelse fra en ansat på et våbenkontor.
Rigspolitiet har netop taget beslutning om effektiv administration, hvilket for våbenkontorene i landet kommer til at betyde, at der fra midten af 2014 skal sagsbehandles ansøgninger om våbentilladelse mv. fra to opgavefællesskaber.
Disse bliver placeret i henholdsvis Midt- og Vestjyllands Politi (Holstebro) og Københavns Vestegns Politi.

På nuværende nytter det dog ikke at spørge nærmere ind til det på dit eget våbenkontor - det er meget nyt, og det er faktisk kun den geografiske placering, der nu er taget beslutning om.
Hvordan det i praksis skal gennemføres bliver meldt internt ud i løbet af efteråret.

Til orientering og fortsat god sommer

_________________
Don´t worry - be happy !!!


M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Er det så en god eller dårlig nyhed?
Svar
#3
Mit bedste bud er, at det er en god nyhed for de fleste.

Som det er nu, afhænger alt for meget af den enkelte sagsbehandlers indstilling til tingene. Det der går glat igennem ét sted, får du afslag på afslag på et andet sted. Der er også voldsom forskel på sagsbehandlingstiden, der kan være alt mellem 10 minutter og 18 måneder for helt ens sager [:0].

Jeg fatter heller ikke, at politiet spilder tiden på at tjekke hver eneste person igen og igen hver gang han køber noget nyt, istedet for at cleare ham én gang, og så bare lade et fuldautomatisk system i ansøgningsproceduren kontrollere om der er ændringer i status derefter.

Så jeg tror, at langt de fleste vil opleve hurtigere, smidigere og langt mere ensartet sagsbehandling end nu.

Men det kan da godt være, at de der skal bruge mere specielle tilladelser vil opleve en længere sagsbehandling end de er vant til, det skulle næsten være mærkeligt andet.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Der er så hørt blandede historier om den der omtalte person på det kontor i Østjylland.
Han er vidst dem "største skrankepave" af dem alle og laver så absolut sine egne regler.

Jeg vil se en officiel udmelding på politiets hjemmeside inden jeg tror på den.
Dvs vi fynboer skal køre enten til Holstebro eller Kbh for at få lavet tilladelser??

Ikke at jeg betvivler dig LasseScout, men jeg tror det er en and.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#5
Visse vasse, vi skal da ikke køre nogen steder.

Vi udfylder ansøgningen on-line, underskriver og betaler med Nem Id, og afventer så tilladelsen. Det er vist samme fremgangsmåde man bruger når man skal have nummerplader til en bil, så teknologien er ikke ny. Det nye er, at politiet nu synes klar til at tage den i anvendelse [Big Grin][Big Grin][Big Grin].

P.S. Den nævnte sagsbehandler skriver af og til på NVF, og dækker sig ikke under anonymitet. Så jeg mener oplysningen har en meget høj troværdighed.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
@Steffen
Jeg fik samme melding idag direkte fra Sønderborg våbenkontor.

Så jeg er ret sikker på at det er rigtigt. Hidtil har mit lokale våbenkontor ikke accepteret digitale ansøgninger, men det ændrer sig sikkert nu.

http://www.skytten.dk/Default.aspx?ID=12...2&PID=2009

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Hej

Ja jeg er også sikker på at den er god nok, ang. det med våbenkontor i Midt-og Vestjylland. Igår blev det i hvert fald nævnt i lokalradio DR.P4 Midt-vest.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#8
Jeg håber så at det bliver de pågældende personer, som sidder med det Midt- og Vestjyllands Politi i dag, jeg har altid fået en utrolig god og hurtig behandling hos dem, stor ros herfra [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by EB_Thy

Jeg håber så at det bliver de pågældende personer, som sidder med det Midt- og Vestjyllands Politi i dag, jeg har altid fået en utrolig god og hurtig behandling hos dem, stor ros herfra [Smile]

mvh Ejvind

Alting er let, bare man kan det



Jeg kan sige det samme - blot med dem fra Vestegnen :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)