Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvorfor er der så stor forskel ?
#1
Jeg har lige set det nyeste klip fra Fieldsport Britain. Andy the Crowmand har en red letter day hvor han på en eftermidag skyder mere end 200 Sortfugle (Alliker, råger, krager) i JUNI måned i England.

Det kunne aldrig forkomme i Danmark.

Det er mig totalt uforståligt at det er de samme EU regler der skulle gælde i Danmark som i England. Hvorfor er der så stor forskel på hvad man må / kan få tilladelse til i Danmark og England. Hvor er harmoniseringen. Vi bliver konstant informeret om at grunden til at vi har de jagttider vi har, er på på grund af diverse Billag og Lister og forpligtiglser vi har påtaget os af hensyn til dyre/fugle beskyttelse.

Det hænger i mit hoved ikke sammen, når jeg kan se 200 krager, alliker og råger blive nedlagt fra kunstig skjul med brug af lokkefugle og endda uden hund i Juni måned. Alt sammen i et land der på så mange måder ligner vores og hvor der så ens fauna og flora. Er England ikke underlagt de samme restriktioner og regler som Danmark ?

Man fristes til at tro at der i virkeligheden er en helt anden dagsorden i skov og naturstyrrelsen og div. interesseorganisationer og at EU bare bliver brugt som skalkeskjul for af få gennemført en helt andre særinteresser.

Kan nogen give mig en bare nogenlunde fornuftig forklaring ?

Jan
Jan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)