Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kvalitet af SAKO's syntetiske skæfter??
#1
Hej

Jeg har aldrig været den store fan af syntetiske skæfter, da jeg syntes det giver en underlig balance i en riffel. Nu er jeg kommet i en situation, hvor jeg overvejer et syntetisk skæfte til en rustfri sako 75 i cal 9,3*62.

Jeg kan læse at mange fortrækker nogle aftermarkets skæfter pga. en bedre kvalitet/stivhed..

Hvordan er kvaliteten af et syntetisk skæfte til en SAKO75. Er det fornuftigt, eller ender man med at ville have et andet efter noget tid??

Mvh.

Jørgen
Svar
#2
De er ret bløde og bevægelige i forskæftet. Du får bedre stivhed f.eks med McMillan. Jeg vil dog sige, at Sakos kvalitet er tilfredsstillende for de fleste. Mvh Søren
Svar
#3
Citat:quote:

da jeg syntes det giver en underlig balance i en riffel

Sådan kan du ikke generalisere!

F.eks er resin i McMillans skæfter (jagtskæfter) justeret i massefylden således skæftet vejer det samme som det originale træskæfte.

Selvfølgelig, køber du 500kr´s plasticskæfter, så får du hvad du betaler for.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Jeg skal gerne tilstå jeg ikke har haft mange plasticskæfter gennem hænderne. Jeg har kikket lidt på Tikka, remnington og en sako QUAD. Her har jeg hver gang oplevet en dårlig balance. Jeg er klar over at nogle af aftermarket producernterne som McMillans er af en anden kvalitet...
De sakoskæfter i plastic jeg har kunnet finde på nettet ligger omkring 4500 skr. Dvs lidt billigere. End f.eks McMillan, men har du et tip til 500 kr. For et sakoskæfte vil jeg da gerne høre nærmere??

Mvh.

Jørgen
Svar
#5
Hvorfor ikke et GRS eller KKC skæfte. Hvis et Sako skæfte koster 4500 så er de jo ikke meget dyere, jeg ved godt de ikke er helt vedligeholdsfri men det er tæt på[Smile] og så er de efter min mening meget bedre at skyde med.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Nu har jeg godt nok haft mange Sako og Tikka rifler gennem tiden og har endnu til gode at have en med dårlig balance.
Synes faktisk at det er de rifler der generelt har været bedst afstemt, balancemæssigt.

Er ret sikker på at det er en subjektiv vurdering.

Men ja plastskæfter generelt sterter vel ved ca 500kr.

Hvis ikke du vil give 4500 for et skæfte så tag dette råd:
Stop eftersøgningen!
Du finder intet skæfte til under ca 4k hverken komposit eller træ.

Hvad er det for "plastic" skæfter??

Er det termerne der er forkerte og det i virkeligheden er komposit eller hvad?

Mig bekendt findes der ikke skæfter i ren plast til Sako......

McMillan koster omkring 4500 for et skæfte, til info.
Du kan trygt bestille direkte ved McMillan.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Husmandsløsningen er at tage bagkappen af, og komme ovntørret sand i skæftet (ved ikke om man kan det med en Sako - har aldrig haft råd til at købe en [:o)])
Det skød jeg med gennem nogle år med min Tikka T3 Varmint - det koster jo gratis, og det tager den grimme klunklyd [:p]

NB: jeg gave 4.150 kr. for mit GRS Varmint skæfte [8D]

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)