Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandpest
#1
Vi har en sø med utroligt klart vand, men nu er der overbegroet med vandpest og ikke andet. Det er simpelthen umuligt at fiske op på grund af mængden og vil så høre om der er andre som har ideer til hvordan vi kan slippe af med vandpesten. Jeg forstår nu hvorfor det hedder vandpest!

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#2
det er nemmest med en gravemaskine, det bruger jeg selv.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Vandpest er en af naturens mest effektive rensemaskiner !

Vær forsigtig med ukritisk at fjerne det hele.
Du risikerer grønt vand.
Svar
#4
http://www.fugleognatur.dk/forum/show_me...ForumID=12
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
vandpest er også med si. tætte struktur og mange små blade en fortrinlig plante for fiskeyngel at søge tilflugt i...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Tak for svar! Desværre er der ingen nemme løsning udover at vente nogle år indtil væksten aftager. At fjerne det med andet end en gravemaskine, som er ret bekosteligt, anser jeg for en umulighed prga de store mængder som findes i søeen.

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#7
Man kan få et snoet stålbånd som to mand så saver igennem vandplanterne - båndet er forlænget med et reb i begge ender. Det oversavede grøde flyder op og kan grebes i land. Efter lidt tørretid kan det nemt køres væk.

De job har jeg haft i Blokhus fiskepark for en del år siden.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)