Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Winchester M70 Featherweight
#1
Hej jeg er ny jæger. og er blevet tilbudt en Winchester M70 Featherweight 6.5-55 til 9000 KR. monteret med en 2.5X10-56 kikkert med stålmontager. hvad mener i om denne riffel. jeg er selv meget betaget af den riffel jeg syntes den er flot og bare generelt tiltrækkende. jeg kan også få en Krico og en Tikka t3 med samme kikkert til denne pris.
Mvh
Sneppen
Svar
#2
Hej 'Sneppen' og velkommen til [Smile]

Dette forum regeres af en flok nørder, der absolut skal være så besværlige at de vil vide nøjagtigt hvilken kikkert og montage det er. Er det en 'Kinamodel' er jeg sikker på at det trækker fra, om handlen er god eller ej. Riflen er en smækker sag [:p]

Kan du oplyse dette, er jeg sikker på at du vil få et fyldestgørende svar.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead

alcohol tobacco & firearms - should be a convenience store, not a government agency
Great Dane

Svar
#3
Hej har glemt hvilken kikkert det var men han havde vidst fået et parti billigt hjem og havde solgt en del af dem og han sagde han kun havde hørt godt om dem indtil viddere. Jeg ved ikke hvor meget det betyder men det er også rødpunktsigte man kan slå til. umiddelbart syntes jeg det virkede somen god solid kikkert men jeg finder ud af det i morgen. men du mener riflen er ok?
Mvh
Sneppen
Svar
#4
Halløj Sneppe
hvis du er tilfreds med prisen for riflen og montagen er det vel en ok handel, selv om jeg synes det er en meget dyr riffel. en noname kikkert har i mine øjne ingen værdi.
mvh

Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Hej Sneppe..

Du skal vælge den riffel, som DU føler dig mest fortrolig med og som passer dig bedst.
Rent præsicionsmæssigt vil jeg tro de kan kategoriseres som:

1: Tikka T3
2: Krico
3: Winchester

Dog med individuelle præstationer på de enkelte rifler.
Du skal dog sikre dig 2 ting inden du køber:

1: DU har prøveskudt riflen med lidt forskellig ammo (giver en bedre fornemmelse af om det er noget for dig og det giver dig mulighed for at få en fornemmelse for riflen og kikkertens "kunnen")

2: Få en skriftelig garanti på kikkert, montage og kikkert SAMT monteringen af kikkerten. Ja du er dækket af købeloven, men det er ulige meget nemmere, hvis du har det på skrift, at der er garanti på hele molevitten. Hvis det er en reel forhandler, laver han den uden at blinke og hvis han kommer med alt for mange "udflugter" ville jeg vælge at handle et andet sted.

Mvh

Takleberry...

[Image: anim-ChicagoPD.gif]
Svar
#6
Hej igen Kikkerten er en Fieldmaster. Forhandleren siger han har solgt mange af dem og at de har været i udlandet og at der aldrig været problemer med dem.
Den skulle være vandtæt og fyldt op med CO2, hvad er det egentlig CO2 gør i en kikkert?
Håber nogle af jer har erfaringer med denne kikkert.
Mvh
Sneppen
Svar
#7
Fieldmaster kan være mange ting. Hvis jeg husker ret lavede Nikon en kikkert under den modelbetegnelse og så er det form. ganske udemærket.
Hvis det er selve mærket der hedder Fieldmaster, ville jeg nok være lidt varsom. Prøv evt. andre kikkerter i forretningen for at få et sammenligningsgrundlag på kvalitet/pris.

Jeg håber ikke der er CO2 i kikkerten... CO2 er kuldioxid - bl.a. er dette noget som kroppen afsondrer under cellernes forbrændingsproces af kulhydrater. Kikkerter idag er normalt Nitrogenfyldte og dette gøres for at forhindre at kikkerten dugger indvendigt.
Igen hvis forhandleren ikke ved mere om det grej han sælger, ville jeg holde mig væk. Ikke sådan at forstå at du ikke skal handle der for der har ikke været noget firmanavn på tale.
Der er dog personager i branchen, som ærlig talt ikke kan kende forskel på en 223 patron og en 308'er.

Det er sagt mange gange, men fokuser lidt mere på kikkerten end på riflen. De fleste rifler kan "kildes" til at skyde fornuftigt. Det kan man ikke med kikkerter/montager.

Husk altid på at det er ren forretning de driver. Der skal penge i kassen og det skal give overskud.

Kender du nogen riffelkyndige, så spørg dem om ikke de har lyst til en tur i byen og tag ind og tag "dyret" i nærmere øjesyn. 2 par øjne ser jo bedre en 1 og 2 par ører hører mere end 1.

Hvis du føler dig helt på herrens mark, så kontakt Rex her på forummet eller tjek hans hjemmeside http://www.gunsandpowder.dk .
Han kan helt sikkert hjælpe dig med et fornuftigt tilbud.

Mvh

Takleberry

[Image: anim-ChicagoPD.gif]
Svar
#8
Er Nitrogen ikke det samme som kvælstof(N2O) og er co2 ikke det samme som man bruger som beskyttelssesgas ved svejsning?

Jeg tror godt at man kan bruge co2 til at fylde i kikkerter - så længe det er en tør luftart.

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Hej Tak for svarene
Jeg må vidst lige få undersøgt nærmere om de forskellige ting i nævner.
Det Taklebarry placerrer Winchesteren på en 3. plads hvad angår præcission har det praktisk betydning på jagt.
hvilken kikkert ville i foreslå.
Mvh
Sneppen
Svar
#10
Foresten kan det godt være jeg hørte forkert da jeg hørte CO2
Mvh
Sneppen
Svar
#11
Du kan roligt købe en Winchester - de er rigeligt præcise til alm. jagt. Kan den holde 3 skud inden for 5 cm. så det fint.

Men PRØV DEN, PRØV DEN....

Takleberry
Svar
#12
Jeg skal nok få den prøvet inden jeg køber. men jeg tror Jeg vil undersøge markedet lidt mere før jeg sætter mig helt fast på at det skal være den. Hvis forhandleren nu synes det var noget pjat at jeg skal prøve den først ar det så det forkerte sted at handle. han er jo rimelig god til at snakke for sin sag. og når man så er ny er man jo nok nem at "narre".
Mvh
Sneppen
Svar
#13
En "Featerweight" er en god riffel med "push feed"

Jeg havde nok foretrukket en "Pre-64" hvis jeg skulle have så mange Kilokr. op af lommen, men anyway, er det en solid riffel.

Og så satte jeg nok en Leupold på den. US scopes is for US rifles.

Så kan Sauer, Heim og de andre Europæere nøjes med scZeiss, S&b samt Swarowski.[:I]

--
mvh M@X.
DRALF champion.
Before using gun - read warnings in
instruction manual available free from
"Sturm, Ruger & Co. Inc. Southport, Conn. USA"
[IMG] http://photobucket.com/albums/v487/416ta..._Pokal.jpg [/IMG][Image: Afslret.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Ok Hvad findes der ellers i den prisklasse Ca 10.000 med kikkert og det hele hvilke kompinationer ville i vælge med kikkert riffel. det eneste jeg gerne vil er at det holdder i mange og er nogenlunde pænt.
Jeg havde overvæget ruger, men jeg tror ikke de laver 6.5X55.
Mvh
Sneppen
Svar
#15
Hvis jeg skulle købe riffel for ca 10K, ville jeg vælge en Tikka, med en Leupold, men du får meget riffel for bare 12-15K.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#16
hej sneppe.
jeg synes du skal prøve en brno (cz) med leupold kikkert inden du køber noget som helst! jager selv med en brno zkk 600 lux 6,5x55 med en leupold 3-9x40, og det fungerer fremragende! - og det til kun 7000 penge! præcisionen i en brno kan der ikke sættes en finger på, og på en leupold kikkert er der livsvarig garanti, sååååå[Big Grin]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#17
Ja jeg har ogsp besluttet at jeg vil prøve nigle flere rifler før jeg køber. Jeg syntes bare at jeg har hørt at CZ ikke laver 6,5*55 mere kan det passe.
Mange tak for jeres svar de hjulpet en del.
Mvh
Sneppen
Svar
#18
Du kunne også overveje en brugt riffel. Der er denne på DBA:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.as...d=42234998

Produkt Riffel
Mærke Ruger 77 mark II kaliber 6,5 x 55
Riffel, Ruger 77 mark II kaliber 6,5 x 55, Den er fra 2003 har skudt under 60 skud, og jeg sælger den fordi jeg skal have kombinationsvåben, der er monteret zeiss 2,5 x 10 x 48 MC optik. Nypris for hele riflen med optik ca 21500,- sælges for 11500,- kan også sælges uden optik så er prisen 4500,-
- er fuldstændig som ny overalt!!!!
Pris: Kr. 4.500

Prisen lyder umiddelbart ok - og mon ikke man kunn presse ham 10%. Jeg ville nok købe riflen og så smide en Swarowski kikkert på istedet da jeg synes at Zeiss er ekstremt dyre (ja jeg ved godt at kvalitet koster men alligevel...). Men husk køber du en dyr kikkert at købe nogle gode montager/ringe. Helst i stål.
MVH
Henrik
Svar
#19
Winchester 70 featherweight er nok det optimale våben i sin kategori. Det eneste der kan komme op på siden af den er en Ruger!

Men bemærk at der er en del forskel på låsene! I sin tid købte jeg selv en med pre64 kloudtrækker, Siden opdagede jeg at importøren solgte den billigere udgave under samme navn! Ikke engang forhandleren havde opdaget dette og han måtte lade en af sine handler gå om!

Nu betyder det i grunden ikke rigtigt noget hvilken af de to typer du vælger, de er nemlig ret gode begge to.

Men hvis du holder dig til Winchester eller Ruger er jeg sikker på at du nok skal blive tilfreds med din riffel! De laves simpelthen ikke bedre! Og så er de begge ret billige! Ca. 6000 kr.

Brug resten af pengene på den bedste tysk/østrigske optik du kan få. Alternativt er en amerikansk Leupold et rimeligt vellykket valg!

Held og lykke!

Varme hilsner Umimmak Torulleq

PS Min Featherweight har skudt både sæl og rensdyr og aldrig svigtet. Både magasin, sikring, udtrækker og udkaster samt skæfter er det bedste der er lavet! Det fås simpelthen ikke bedre (kun Ruger er ligeså god, men den er også lavet med netop Winchesteren som forbillede!).

En frygt over for skydevåben er tegn på en underudviklet seksuel og følelsesmæssig udvikling.

Sigmund Freud, psykoanalysens grundlægger
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#20
Ok Jeg tager ned og kikker på den igen så snart det er muligt.
er der egent lig 3 punkt sikring på sådan en Winchester.
Mvh
Sneppen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)