Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Ny" riffel
#1
Min .220Swift riffel har fået en "lillebror".

Efter lidt modificering ser BSA’en – som er i kaliber 22 hornet – således ud.

[Image: IMG_2577_zps7137b8c9.jpg]

Den skal i et vist omfang afløse ”storebroderen” med rævene i efteråret.[Big Grin]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#2
Flot, men du er vist nødt til at hoste op med lidt flere details.
H
Hogmeister
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Flot, men du er vist nødt til at hoste op med lidt flere details.
H


Ja, eller en pils når jeg lufter hund......[Big Grin]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Flot, men du er vist nødt til at hoste op med lidt flere details.
H



Ja, min ”Rævebasker” i kaliber 220Swift har fint klaret rævene på afstande fra 5 – 320 meter, men jeg har ofte tænkt ”overkill” når jeg har siddet vagt ved et gravkompleks, hvor skudafstanden er under 100 meter.

Eller også skulle der bare ske noget andet!!![Big Grin]

Så valget faldt på kaliber 22 hornet, som jeg indtil jeg faldt over BSA’en har været på udkik efter i et par år.

[Image: bdb05327-fa51-40e9-aa07-d4e5e48d3a03_zpsd23f24dc.jpg]

Det originale skæfte faldt ikke lige i min smag, så jeg kunne ikke dy mig for at snitte et nyt.

Jeg omformede et par CZ Leupold montager så de passede i sporene på BSA’ens lås, og monterede en Leupold VX-lll 6,5-20 x 40 på riflen.

Præcisionen er OK, så nu mangler jeg bare at få den afprøvet på miklerne.[}Smile]

@SA – du kigger bare ind![Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#5
fræk lille skyder[:p]
Svar
#6
Det ser ogsaa ud til du har skiftet piben ud.
H
Hogmeister
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Det ser ogsaa ud til du har skiftet piben ud.
H


Nej det er samme pibe blot 60 mm kortere.

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#8
Hej Swift . Det ser da ik så tosset ud [Smile]. Hvor gammel er sådan en riffel [?], det må være et økonomisk overskueligt projekt .

Hilsen A-bolt
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Swift . Det ser da ik så tosset ud [Smile]. Hvor gammel er sådan en riffel [?], det må være et økonomisk overskueligt projekt .

Hilsen A-bolt



BSA Prefix Codes for Centrefire Rifles, siger at C1 – som er stemplet i mit eksemplar – betyder at det er en model ”Regent” som blev fremstillet i perioden fra 1958 til 1964.

Konstruktionsmæssigt minder riflen meget om en BRNO, dog har den ikke løst magasin så jeg må nøjes med den hængslede magasin bund.

[Image: IMG_2580_zps1986fa29.jpg]

Udgifterne i forbindelse med projektet har jeg holdt på et lavt niveau. Riflen kostede mig 2200 kr. og skæftet snittede jeg i et billigt stykke Amerikansk valnød.

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#10
Flot håndværk igen [:p]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#11
Hej igen . Den netskæring ser da extrem fin ud , hvor mange lpi er det og hvad er der lavet ved mundingen af løbet(hvad er det for nogen riller man kan se) .

Hilsen A-bolt
Svar
#12
Jeg har lignende mønster på pibemundingen på mine rifler.

Det er en gevindbeskytter som dækker over det gevind der skal fastholde en lydmoderator, når vi om kort tid får lov til at have den slags og bruge dem til jagt og regulering i Danmark.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej igen . Den netskæring ser da extrem fin ud , hvor mange lpi er det og hvad er der lavet ved mundingen af løbet(hvad er det for nogen riller man kan se) .

Hilsen A-bolt



Det er nu ikke en særlig fin netskærring – 18 lpi - . Skæftet er jeg lavet så det for mig er funktionel, uden videre dikkedarer.

Rigtigt set LasseScout. Rouletteringen på beskyttelsesmuffen dækker over et ½”UNF gevind. Således har jeg forberedt riflen til at der i fremtiden bliver mulighed for at anvende Lydmoderatorer i Danmark.

[Image: IMG_2582_zpsc6ed601e.jpg]

hilsen Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#14
Så fik min 22 hornet en ny påklædning! [Big Grin]

[Image: IMG_2584_zpsae86f285.jpg]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#15
Ser rigtig godt ud[Big Grin]

Og når du så er træt af den om et par måneder så sender du en PM[:I][Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#16
Sikke fin og nyslået din plæne er her midt i november[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#17
Og intet løvfald.... [Big Grin][Big Grin]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#18
"Ser godt ud" bliver der ofte sagt.
Er der virkelig nogen der mener at en lyddæmper på en riffel ser godt ud[:0]
Jeg mener det ser grimt og klodset ud, men derfor kan det da sikkert være yderst behageligt at have på

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
ahh - den ser sku fræk ud!
Svar
#20
Jeg vil give CP ret, køn er det sgu ikke, men jeg vil også have en lydpotte på når der lige er kommet ro på. [:p]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)