Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Håndkikkert
#1
Ærede medlemmer.
Da alderen trykker på mine synsnerver, er det på tide jeg køber en ny håndkikkert, nogle krav er lav vægt samt afstandsmåler, kommer til at være på bjergjagt ret ofte de næste mange gange!
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#2
en EL ørn i 8,5 eller 10 x 42
har dem begge, i dit tilfælde i højderne er 10x måske den bedste.
på alm jagt bruger jeg helst 8,5 da der er en del frihåndsbrug.
spørg evt Robin fra Clunys country store om pris [:p]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Har du ikke en formidabel håndkikkert allerede Rolin? Eller husker jeg helt forkert?? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Det er nok min natkikkert du tænker på Boldsen.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#5
Aha. Det er da lige dét. Det er let at blive omtumlet efter en aften med grisejagt [Wink]
Dette link er godt nok til en konkurrerende søsterforum, men finder tråden interessant i din søgen efter en håndkikkert. Det er de dyre drenge på markedet [Wink]
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=32&t=49212

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Hej Rolin.

Hvad skal du men en håndkikkert når du kan få denne [Wink]
http://youtu.be/yu2EqO1qbrQ

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#7
Hej Rolin!

Jeg ville tjekke den nye Leica Geovid ud.... Skal den bruges i mørke må du ikke vælge 10x42, men istedet gå efter 8x42...

Jeg har selv en Leica 8x42 HD og er meget tilfreds med den... Let og ergonomisk...

Jeg har også haft fornøjelsen af at se gennem Zeiss 8x45RF - super fed, men dyr (i forhold til Leica HD)... Den nye Leica er også dyr, men har også balistikprogram indbygget som skulle fungere rigtig godt... Noget der kunne være yderst anvendeligt i bjergene hvor skud i stejle vinkler jo forekommer... Det er ikke just hovedregning når ilten er knap og pulsen høj...[8D]

http://www.normark.dk/?id=28671&p834id=19248&w=834

J.
Svar
#8
Fik denne pris i dag.

Our best price for one new pair of Swarovski 10 x 42 EL binoculars is £1575 pounds.

This price includes UK VAT tax at 20% and the cost of delivery by TNT International to any European mainland address.
Thank you for your enquiry, and best regards from Scotland.

Cheers,

Robin.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#9
Jeg bruger en Swarovski EL 8X32 til dagjagt og en Swarovski SLC 8X56 til skumring/nat.

Til normal jagt bruger jeg ikke noget over 8X, fordi jeg ikke kan holde kikkerten stille nok uden at den skal op på skydestokken og Ø56 er for meget tungt glas til at rende rundt med en hel dag.

Prøv kikkerten før du køber og sammenlign helst dem du påtænker at købe.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by rolin

Fik denne pris i dag.

Our best price for one new pair of Swarovski 10 x 42 EL binoculars is £1575 pounds.

This price includes UK VAT tax at 20% and the cost of delivery by TNT International to any European mainland address.
Thank you for your enquiry, and best regards from Scotland.

Cheers,

Robin.

/Rolin


Hej
Det lyder umildbart til at være en god pris, er du sikker på det er den med afstandsmåler?
Kan se at han tager £1775 for den uden på hans hjemmeside.[Smile]
Det er vil denne model der er på tale,http://uk.swarovskioptik.com/hunting/el-range-c200102/el-range10x42-t5006154

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#11
Den pris jeg fik var desværre uden afstandsmåler, prisen med afstandsmåler er £2095 , næsten det samme som jeg kan få den til i Danmark.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Jeg venter selv på den nye Leica med afstandsmåler samt ballistisk beregner (med mini SD kort, til egne data)[:p]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#13
Den nye Leica, tager den højde for vinklen der skydes i ?
Det gør Swarowski'en og det må da være værd at gå efter til bjergene.
Har selv Zeiss 10*45 RF, men prøvede Swarowski'en i foråret, og synes den er mere handy, samt at zeiss'en ikke har vinkelmåler. Er forøvrigt rigtig glad for zeiss'en.

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#14
Jeps... den nye Leica har indbygget vinkelmåler, der er koblet med ballistikfunktionen, så man får det rigtige antal klik eller "mildots" eller andre "streger" både for afstand og vinkel.
(Forudsat at man har fået det programmeret ind på micro-SD kortet i kikkerten [8D])

Desværre er der ikke indbygget vinduesvisker og elektrisk afdugning af linserne, men det kommer nok ...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#15
Så ser jeg kun en vej ud af dette, Rolin bør købe en af hver og så lade os vide hvad der er bedst[Big Grin].

Citat:quote:

Originally posted by dravis

Jeps... den nye Leica har indbygget vinkelmåler, der er koblet med ballistikfunktionen, så man får det rigtige antal klik eller "mildots" eller andre "streger" både for afstand og vinkel.
(Forudsat at man har fået det programmeret ind på micro-SD kortet i kikkerten [8D])

Desværre er der ikke indbygget vinduesvisker og elektrisk afdugning af linserne, men det kommer nok ...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#16
Åh ja, jeg glemte liiige at den også har indbygget thermometer og barometer (der også kan programmeres ind i ballistikken.. )

[:p][:p]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Jeg venter selv på den nye Leica med afstandsmåler samt ballistisk beregner (med mini SD kort, til egne data)[:p]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"



Hvor lang leveringstid er du blevet lovet? Jeg har forsoegt at bestillen en, men Leica kan ikke give en leveringstid. "Du kan jo laegge en order ind, saa kommer den naar den er faerdig". Det er dog en maerkelig maaede at saelge paa. De siger de laver 1000 om ugen og de gaar som varmt broed....

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#18
Er der nogen der kender dette firma, syntes prisen er lidt for fantastisk.

http://www.sale-telescopes.com/products/...inder.html

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#19
Hej,
Jeg kender ikke firmaet, men da jeg købte min (samme model) fik jeg den til 1530 pund hos Cluny, har aldrig set den i nærheden af den pris siden, jeg købte den i 2009.

Citat:quote:

Originally posted by rolin

Er der nogen der kender dette firma, syntes prisen er lidt for fantastisk.

http://www.sale-telescopes.com/products/...inder.html

/Rolin



Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg][Image: IMG_0492_zpsfda69a56.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#20
De er baseret i Jakarta Indonesien, i min verden en ikke akseptabel adresse[Sad]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)