Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Søger viden om S&L DL
#1
Hej
Som sikkert flere ved, så skyder jeg med Blaser R8
Vil nu have en ekstra riffel og valget er havnet på en S&L DL
Til at starte med i kaliber 243W
S&L kender jeg ikke noget til derfor vil jeg gerne vide noget om den riffel
Kan man skifte fra standart til magnum kaliber. som på Vigtory tror jeg den hedder.
Kan man skifte pibe uden indskydning igen ?
Justering af aftræk, kan man selv gøre det ?
Pibe skift, er det nemt ?
Håber i vil hjælpe mig
Hvor får man et billig LH GRS skæfte til den ?
Mvh Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#2
Vidste ikke du har en R8er skyder, så tak for oplysningen![Wink]

Tror det bedste er er finde en venligsindet SL-ejer der vil dele et par skydetimer med hans riffel. Vurdering af en riffels fortræffeligheder bunder ofte i subjektivitet.

SS

[Image: 47098cfe-d849-4196-b8dd-0726f9126452_zpsac6341b8.jpg]"Once upon a time in the West"
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Jeg kan sikkert svare på et par af spørgsmålene da det er den eneste riffel i mit skab...
Som suplement kan jeg sige at jeg elsker min riffel og den rammer langt bedre end mig.. Den kan ramme et stykke A4 papir uden modifikationer (lige ud af boxen) ude på 600m.

Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Som sikkert flere ved, så skyder jeg med Blaser R8
Vil nu have en ekstra riffel og valget er havnet på en S&L DL
Til at starte med i kaliber 243W
S&L kender jeg ikke noget til derfor vil jeg gerne vide noget om den riffel
Kan man skifte fra standart til magnum kaliber. som på Vigtory tror jeg den hedder. Jeg har 6,5x55 og 9,3x62 pibe til min, og det er kun piben man skifter, men jeg mener at afhængig af hvikle skift det er skal der måske også skiftes lås
Kan man skifte pibe uden indskydning igen ? Man KAN godt skifte uden indskydning.. MEN jeg kunne aldrig finde på at skyde mod levende vildt uden kontrolskud. Erfaringsmæssigt ved jeg på min at når jeg skifter fra 6,5'eren til 9,3'eren skal der klikkes 2 op og 1 til højre, og det har indtil nu passet HVER gang. Jeg har forsøgt flere gange at tage piben af og montere den igen, og der har aldrig skulle klikkes efter genmonteringen
Justering af aftræk, kan man selv gøre det ?Dette har jeg ikke rodet med.. Mit aftræk er super lækkert og sprødt, og det fungerer for mig
Pibe skift, er det nemt ? Pibeskiftet sker på 2 minutter med en unbarcho nøgle.. Jeg står altid og roder med det i kufferten ude på skydebanen, og tit går det så hurtigt at de andre ikke har set at det er blevet gjort.
Håber i vil hjælpe mig
Hvor får man et billig LH GRS skæfte til den ?
Mvh Ole

Slæde trækker. I love it



________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
Hej...har et par S&L DL og lidt forskellige piber bl.a.243W ligeflutet....kan købes...

På 600m prikker den hul 9,5cm fra center med 6,5+284.....

Kommer du til Karup i morgen ?

Mvh Lars
Mvh Lars
Svar
#5
Man skal have magnumbundstykke, da de har en anden hylsterdiameter end standard.
Jeg er ovenud tilfreds med min Classic, og venter med spænding på at min victory .270 win bliver klar.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
Jeg har to SL 97 DL, en magnum og en std. Det du skal være opmærksom på, hvis du ønsker pibeskift, et at riflen skal hedde DL. Men som andre også skriver er, ar pibeskiftet går hurtigt og problemfrit, der er heller ikke noget med, at skulle spænde i moment.

Du skal være velkommen til, at prøve/beføle, en/flere af mine, hvis du befinder dig i hovedstadsområdet. Jeg har 300 og 458 Winnie og 6,5x55.

Med venlig hilsen
Jens

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Med venlig hilsen
Onkel J

Hold hovedet højt - specielt hvis du står i lort til halsen.
Svar
#7
Jeg har tilladt mig at copy-paste et indlæg, jeg skrev på et andet forum.

Kig dig godt for, hvis du vil have S&L.

Jeg købte en ny Victory for et par uger siden og glæden var kortvarig.

Beddingen i skæftet er ikke lavet i særlig god kvalitet og er mere eller mindre kollapset, hvilket har bevirket at piben ikke lå fri. Det kostede 250,- at få udbedret hos en bøssemager.

Da jeg så kommer på banen, kan den ikke samle grupperne overhovedet. Med lidt kyndig vejledning fra S&L finder vi frem til at piben er slasket ind i olie v. Lejet til piben i låsestolen. Dette burde være fjernet ved forhandleren, eller være blevet orienteret om i det mindste.
- Den skyder som den skal, efter at være blevet tørlagt.

Det bør nævnes at jeg har fået en rigtig professionel behandling af S&L.

Min vens helt nye S&L Classic's magasin bandt helt af helvede til i bundmetallet og blev derfor byttet. 2. Magasin fungerede dog heller ikke efter hensigten. Ved tredje og sidste patron kørte bundstykket hen over patronen uden at skrælle den med op. Med magasinet fra min Victory i, fungerede riflen efter hensigten. 3. Magasin virker som det skal.

Jeg siger ikke det er dårlige rifler, men at du skal gå den efter når du står med den i hånden. Noget af det træ der bliver brugt, kan også virke lidt tarveligt i udførslen.
Svar
#8
Og så ville jeg gå langt udenom Victory modellen. Du får ganske enkelt for lidt ekstra for de mange tusinde kroner, du betaler ekstra, i forhold til en DL.

Havde der været en DL i .300wm på lager, så havde jeg taget den i stedet for min Victory. Som jeg iøvrigt stadig tvivler på at jeg bliver glad for.

Det skal nævnes at jeg har fået en rigtig professionel behandling af Morten hos S&L, og knap så god behandling hos Østjysk. Så der ser de mig nok ikke igen.
Svar
#9
Hej alle.
Til WSN, du ved hvis godt at jeg skyder med Blaser [Big Grin][Smile]

Til LAM, nej jeg kommer ikke til Karup, da jeg skal på MC traf på Mors.

Det kan godt lyde til at man skal holde sig til Blaser, for den er der ingen problemer med [Big Grin]

Spøg til side, nu vil jeg se om en ALM. Riffel er det BEDSTE, men starten har ikke lydt for godt her inde.

Jeg har fundet en som jeg er blevet varm på i kaliber 243w, som jeg har tænkt at konen kan starte med når hun får jagttegn [Smile]
Vil gerne have en 7x64 til den også så hvis nogle skulle ligge inde med sådan en pibe må i gerne tænke på mig

Mvh Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Rixen

Og så ville jeg gå langt udenom Victory modellen. Du får ganske enkelt for lidt ekstra for de mange tusinde kroner, du betaler ekstra, i forhold til en DL.

Havde der været en DL i .300wm på lager, så havde jeg taget den i stedet for min Victory. Som jeg iøvrigt stadig tvivler på at jeg bliver glad for.

Det skal nævnes at jeg har fået en rigtig professionel behandling af Morten hos S&L, og knap så god behandling hos Østjysk. Så der ser de mig nok ikke igen.



Til orientering så findes der osse en 97DL, ligesom en Victory osse er en DL. Seneste skud på stammmen er Classic DL. DL = Demonterbart Løb ???

Angående beddingen, så kunne du vel have fået S&L til at lave det gratis.
Magasinproblemet hos din kammerats kunne have været fikset på få sekunder af den rette mand.
Jeg mener at på trods af den nuværende ledelse, så er S&L en udmærket riffel til pengene. Stål og træ, produceret i Danmark af ????Danskere???.

Angående trækvaliteten, så køber S&L store partier af forudskårede planker og der er gode i mellem og mindre gode imellem. Da du ikke har betalt for opgraderet træ, så får du en standard. Jeg har både S&L og Sako og jeg synes faktisk at Sako ofte skraber bunden med hensyn til trækvalitet.
Men, at the end of the day, så er en riffel et stykke værktøj og et hammerskaft med lige langsgående årer uden knaster er det stærkeste skaft....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Jeg er egentligt lidt ligeglade med hvem der skal lave/betale reparationen. Jeg kunne selv have lavet den, hvis jeg havde vist at jeg ville blive tvunget til at betale for det.
Faktum er at to rifler har forladt fabrikken, uden at være iorden.

Det vidner om en svingende kvalitetskontrol, og det er der ingen undskyldning for. Det er ganske enkelt bare ikke godt nok.

Kritikken af træet, er kastet som en generel konstatering, efter at have haft en del af dem i hænderne.

At du er glad for din/dine, er fint nok. Men jeg syntes ikke du bør forsvare et produkt blindt.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Rixen

Kritikken af træet, er kastet som en generel konstatering, efter at have haft en del af dem i hænderne.


Nu har jeg vist haft flere S&L skæfter mellem hænderne end du har spist ærter [Wink][Smile]

Citat:quote:

Originally posted by Rixen

At du er glad for din/dine, er fint nok. Men jeg syntes ikke du bør forsvare et produkt blindt.



Den der har du vist fået helt galt i halsen. Jeg er ikke mere glad for min S&L end andre, da den langt fra er perfekt. Og jeg forsvarer ikke en skid. Grunden til at jeg i det hele taget svarede var for at fortælle dig at betegnelsen DL ikke alene kan henføres til en Classic. Jeg opfattede dit svar som at du tror at det kun er Classic der kan fås som en DL. Jeg håber mit svar til dig har gjort nytte på dette område.

Resten af det jeg skrev var bare en tør konstatering uden at forsvare noget som helst. Dem der kender mig ved hvorfor.........end of story

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
sjovt, jeg er selv R8 skytte nu, men min forrige riffel, der stadigvæk står i skabet, er en S&L Victory :-)

Jeg har været glad for min victory, det er en glimrende riffel ...
den skyder præcist
bolten går lækkert i låsen
aftrækket er godt
kikkertmontagen genial
Når man får fat i et magasin der passer godt til ens riffel, så fungerer det upåklageligt og er ret solidt.

Mine eneste anker i forhold til min Victory er, at jeg synes at den, for et "håndlavet" våben, har noget sjusket træarbejde ... ikke så meget på de synlige steder, som "indvendigt".
På mindre synlige steder er metaldelenes finish også lidt sjusket ... måske stiller jeg for store krav, men når jeg ser de grater og slibemærker der er her og der på træ og metaldele, så tror jeg ikke, at det ville tage lang tid at give den et total-finish der var navnet og ophavslandet værdigt !?!?

Nuvel, riflen fungerer som sagt glimrende, og med opgraderet skæftetræ er den edda ganske smuk (når jeg husker at give mit skæfte den pleje det retteligt fortjener)

Til dine spg. ...
Kan man skifte fra standart til magnum kaliber. som på Vigtory tror jeg den hedder.
ja, ved at skifte bundstykke (og pibe selvf.)

Kan man skifte pibe uden indskydning igen ?
Jep ... jeg har skiftet en del frem og tilbage mellem de piber jeg havde og kontrolskudt hver gang, men aldrig oplevet, at der var afvigelser.

Justering af aftræk, kan man selv gøre det ?
jep

Pibe skift, er det nemt ?
Det tager måske næsten dobbelt så lang tid som på din R/8, så du kan godt komme op på hele 1½-2 min, hvis du hygger dig med det og ikke japper (og hvem har lyst til at jappe, når de står og håndterer deres yndlingslegetøj)

Håber i vil hjælpe mig

Hvor får man et billig LH GRS skæfte til den ?
Vaabensmeden.dk ? ... har ikke købt GRS skæfte, så ved ikke hvor prisen er bedst.
Svar
#14
"Skyd Dansk, sig nej til udenlands"[:o)], eller hvordan var det nu det var.

OK, de har sommetider lidt for tavlt hos S&L til "the final touch", og leveingen kan være til at få lange n...er af. Men, jeg kan bare ikke se hvad man ellers skulle købe, når man ser hvad der ellers er på hylderne af nye våben til samme pris, kvalitet og med pibe skifte.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#15
Mit køb af en Slut med Larsen, har jeg absolut ikke fortrudt.
En Classic i .243 med flot pind, og i stål.
Hvad kan man ellers få til 8K?
F.eks. en Bilka Sako,- hvor det halve er sprøjtestøbt plastik.
(At det så altid er min plastik raslebøsse Ruger , der altid hænger på nakken af mig, er en anden sag)[Big Grin]

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by cjs

måske stiller jeg for store krav, men når jeg ser de grater og slibemærker der er her og der på træ og metaldele, så tror jeg ikke, at det ville tage lang tid at give den et total-finish der var navnet og ophavslandet værdigt !?!?



Købte min første S&L for et års tid siden - Victory i 30-06 - og er også en anelse skuffet over at den allersidste finish er glippet. Og så er der lige ventetiden - det endte med at min lokale bøssemager måtte ned på knæ og hente den personligt for at den nåede frem i tide til Polens-turen...
Han kalder firmaet "Sjusk og Larsen" - og påstår at 8 ud af 10 rifler han får ind lige skal trimmes færdig/justeres op inden de spiller max. Så hvis man køber en riffel direkte fra S&L der bare er stillet ind på forhandlerens hylde vil jeg gerne tro at der kan være lidt børnesygdomme.
Som han siger: "S&L er pisse ligeglade med leveringstid og småfejl - og de kan tillade sig det (indtil videre ihvertfald) for folk venter gladeligt på en dansk produceret top-riffel - og S&L kan sælge alle dem de kan nå at lave så det vil nok blive sådan de næste mange år"

Jeg er personligt p.... glad for min Victory - den skyder uhyggeligt præcist og er en fornøjelse at skyde med!!! Kan kun anbefales!!!

Men køb den hos en rigtig bøssemager og ikke hos en tilfældig diskenspringer, så skulle de sidste børnesygdomme gerne være fjernet når du får den i hænderne....

Mvh/Lars
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)