Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eksploderet riffel
#1
Havde en Meget ubehagelig oplevelse i dag.
Var ude og test skyde noget nyt ammo i min Heym sr 20. 6,5x55
Efter ca. 20 skud skubber jeg en ny patron i kammeret og riflen Eksploderer Bundstykket bliver revet af igennem låsen ladegrebet er flået af og rammer efterfølgende højt på min venstre skulder river hul i jakke trøje samt skulderen , det var så bare mit store held den ikke ramte 10 cm. til højre for det.
skæftet flækker også.
Slagstiften stikker ca. 5mm. ud fra bundstykket og er måske knækket men hvorfor sidder sen så fast i hullet. Fjederen ser ud til stadig at være spændt.
Men Hurra lykken var trods alt med mig.
Menn men hvordan undgår jeg lignede i fremtiden.
Svar
#2
Pyha, du var godt nok heldig.

Var det fabrikammo eller hjemmesmedet?

For mig lyder det som en underladet patron der er detoneret.

Tillykke med at du er i stand til at skrive dette ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
godt at du slap billigt.
forstår jeg det ret, at riflen gik af idet du lukker bundstykket ?

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Fy for satan...Godt det "kun" gik ud over skulderen.... Glæder mig lidt til at høre hvad de våbensagkyndige siger til den hændelse....

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
Hej storm
Ja da jeg skubber bundstykket lige frem,når aldrig at låse. dreje ladegrebet ned, heller intet havde berøring med aftrækkeren.
Svar
#6
Hov, ja jeg havde lige overset det var under fødningen.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Du har formodentlig en Heym med todelt slagstift. En konstruktion som hvis jeg har gættet rigtig på slagstiftkonstruktionen, er kendt for at slagstiften kan knække i denne samling. Dette medføre at forenden af slagstiften fare frem, og i uheldige tilfælde tænder patronen.
Det er desværre ikke usandsynligt at dette sker, præcist når du begynder at lukke håndtaget nedad. Lige når hanen går i indgreb på aftrækssystemet, øges belastningen på slagstiften, og knæk.

Intensiteten, er primært afhængigt af om hvor meget du har fået låsningen i indgreb.
Ingen indgreb= et puf og løst krudt i kammer og magasin.
et par mm lukket= så bliver det festligt, med et bundstykke som gerne vil bagud.

Det her er selvfølgeligt bare et fuldstændigt ukvalificeret gæt, fra en uden den mindste begreb om skydevåben[xx(]
Svar
#8
NA har ganske ret det er den to delte slagstift der er knækket.
så er spørgsmålet bare om det vil være muligt at få en form for erstatning da det jo må være en fabrikations fejl ???????.
Svar
#9
Mon ikke det afhænger af alder på skyderen, og købsstedet.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#10
Hej
Som jeg ser det ville sådan en oplevelse ikke kunne ske med en Blaser R8 eller Mauser M03 da slagstiften først spændes når sikring skubbes frem.

så lidt fordele er der da heldigvis ved en Blaser og Mauser M03

Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Som jeg ser det ville sådan en oplevelse ikke kunne ske med en Blaser R8 eller Mauser M03 da slagstiften først spændes når sikring skubbes frem.

så lidt fordele er der da heldigvis ved en Blaser og Mauser M03

Ole

Slæde trækker. I love it



Nu har jeg ikke lige min M03 i hænderne, men hvordanner det nu når man skyder 2. Skud. Spændes fjederens ikke ved repetation - det gør den vist og derved er problemet med en knækket slagstift vel også noget der kan give os problemer.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
yeti
Øv øv øv nu var jeg lige så glad for at min riffel ikke kunne gøre det som ovenstående og så ødelægger du lige det hele [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Må indrømme jeg ikke lige havde tænkt den tanke, jeg må ned og bide i græsset igen [Big Grin][Smile].

Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)