Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bly projektiler uden sizing.
#1
Her er et tips til dem, der elsker at trane meget, samt stober egne projektiler i div. handvaben kalibre.

Selvom jeg har let adgang til fabriksfremstillede projektiler, stober jeg ofte mine egne. Efter hjemmestobning gennem 25 ar, er jeg blevet lidt trat af, at skulle size dem ogsa. Tanker her ogsa pa skulderen og alle repetitionerne osv.

Brugte I mange ar Lee liquid alox. Det stinker, sviner alt til, bade vabnet og lademaskinens seating die. Endeligt fandt jeg et nyt produkt som viker rigtigt godt.

Det forhandles bla. af Midaway og hedder "Rooster Jacket" bullet film lube. Det pafores projektilerne pa same vis som Lee Alox, men torre bedre ind, sviner og lugter meget lidt.
Det utrolige er, at at nasten ingen bly aflejres i piben. Faktisk mindre, end ved normal sizing/lubing af projektilerne.

Kan anvendes i bade pistol/revolver, men jeg bruger det kun i 38 spl. for tiden. Har provet det til 9mm tidligere, men skyder kun sjaldent denne kaliber.

De bedste resultater, har jeg opnaet med Lee's 158 RN til tumble lube, som har ekstra sma riller, eller grooves pa barefladen mod riffelgangen. Dette maksimerer vel smoringseffekten yderligere vil jeg tro.

Pracisionen er helt i top, og pa lige fod med kommercielle projektiler. Dette bade kappe og polymer coated. Flere af mine L-og N rammer, skyder omkring 3-5" grupper pa 50m. som er godt nok til mit formal. Selvom de fleste bruges til Steel Challenge traning.

Bare et lille tip, til dem der har faet nok af at size.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
Hvo kan man købe det
Svar
#3
Jeg bestiller mit ved Midway i Missouri.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)