Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dillon square deal
#1
Har købt en dillon square deal og er begyndt at lade 38 og skal igang med 357 og 9mm god maskine som jeg kun kan anbefale.støber også projektiler selv sjovt når man først er kommet igang
Svar
#2
Ja det er alle tiders begynder maskine. Faktisk virker en Lee 1000 ogsa fint, nar man lare den og kende. Husker hvor meget jeg hyggede mig med genladning, da jeg startede tilbage I 87 i Arhus.
Som de fleste, started jeg ogsa med en maskine i 38spl. Allerede aret efter havde jeg 4 Lee 1000 opsat (38 spl. 38 super, 9mm og 45 ACP). Da jeg blev trat af at omskifte maskinerne i div. kalibre.
Alt efter hvor meget man genlader, opgraderer man som regel hurtigt sine maskiner. Mange som starter med en square deal eller 550, kober som regel en 650 eller 1050 senere. Det ultimate, er fuldautomatiske i sidste ende for at spare skulderen.

Jeg kan anbefale dig en Lee 140 gr.SWC tang. og en RCBS sizer. Ladt med 3,7 Vihtavouri N-310. Jeg anvendte denne kombination i flere ar til terranskydning i min S&W 586, med fine resultater. Ja faktisk (back in the day), skod jeg mit forste IPSC DM i 89 med dette vaben og ladning. I 9mm, brugte jeg Lee 125 gr. RN med 3,5 N-310. Forst havde jeg 2 huls tanger, men senere 6 huls samt 2 stobegryder. Saledes kunne den ene varme op, mens jeg anvendte den anden. Alle projektiler, blev vandhardet.

Genladning er simpelthen en nodvendighed, hvis man f.eks. skyder 10 til 20K patroner om aret. Udstyret betaler for sig selv hurtigt, sammenlignet med udgifterne for fabriks ammo.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#3
kan se du bor i usa .ja der kan man jo købe alt men tror ikke midway sender til danmark,har købt 4 stk støbestænger lee
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)