Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L haglsprøjte
#1
Så blev jeg lige lidt fristet. Kunne være sjov at få sat i stand, men vil det give mening at gøre det.

http://www.lauritz.com/da/auktion/schultz-larsen-otterup-o-u-kal-12-70/i3114901/#

Den kan jo være helt smadret, og jeg stoler ikke helt på Lauritz beskrivelse af standen

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#2
Min fars jagt kammerat havde nummer 3, fra hvad jeg ved så skød den som en drøm.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Det blev jeg jo ikke mindre interesseret af, men jeg er bange for at den bliver alt andet end gratis.
Hvor mange lavede de egentlig ?

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#4
Det er bare en kopi af en Valmet, den vil du slet ikke have. (Det vil jeg nemlig, he he).

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
De "kendte" modeller kan ses på http://www.schultz-larsenrifleclub.dk/in.../M-O-U.pdf

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Bortset fra at det er en S&L Otterup, er der ikke noget interessant ved bøssen.
De dybe rustar udvendigt og på siderne af løbet vidner om en bøsse der har været misligholdt. Jeg tør næsten ikke tænke på hvordan den ser ud inde i løbene.[xx(]

Til en vurderingspris på 1200 kr. kunne det måske lige gå an’, men jo mere i gejler hinanden op, jo højere vil prisen jo stige. Jeg følger med af nysgerrighed for at se hvor den ”lander” imens jeg smiler og ryster lidt på hovedet. [Smile]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#7
Det spændende er jo om mekanikken og løbene står til at redde.
Der er ikke meget sjov ved den hvis al indmaden er rustet sammen til en stor klump.
Og allerede nu er prisen ved at være oppe hvor man ikke vil byde uden at have det den

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#8
Tjaaa. Den står jo nærmest ved siden af jobbet, så måske man skulle liste ned og se med fingrene [^].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#9
Og hvis du nu går ned og kikker lidt på løb og hovedbolt, vil du så fortælle mig hvad standen er? ;-)

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#10
Selvfølgelig. Det kan bare først blive tirsdag, da jeg ikke skal på job i morgen og de har lukket i dag.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#11
Jeg er stået af, så jeg skal nok lade være med at byde den yderligere op.

Tilsyneladende har den fået skiftet løbene, så de kan da ikke være helt færdige.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Den er godtnok ved at være oppe i pris. Men det var vel egentlig forventet for alle andre end Lauritz

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#13
Det er sku` da helt vildt.
Nu er den helt oppe i 5200.- for det gamle rustne/grubetærede lort.
Det må værer en samler ,som mangler den ,i sin samling.
Det bliver spændende at se, hvad den havner på.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg er stået af, så jeg skal nok lade være med at byde den yderligere op.

Tilsyneladende har den fået skiftet løbene, så de kan da ikke være helt færdige.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]


Hvoffor mener du, at den har fået skiftet løbene??
De er da lige så tærede, som resten af geværet.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#15
Se link længere oppe i tråden med alle de kendte modeller

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Ja, det er nummer 56, som ifølge listen har fået skiftet løb. De ser også brugte ud, det er rigtigt, men man må da formode at den ejer der i sin tid fik løbene skiftet har passet lidt på sin investering.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#17
Nu står der jo ikke noget om, hvornår løbene er skiftet...
For det ser da ud til at det ikke var i går det skete.

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#18
Så har jeg været inde og se på skyderen. Jeg var der to minutter i lukketid=ikke grundigt + jeg er ikke bøssemager. Som det ses på billederne, er der ret dybe ar i løbene. Hovedbolten er meget løs, selv med forskæftet på. Når det tages af bliver det helt galt. Jeg ville ikke turde at affyre den. Lukketøjet går rimeligt stramt og begge løb kan affyres. Indvendigt i løbene er der skygger/rust/snavs ret langt fremme, men de ser egentlig bedre ud end jeg havde forventet.
Desuden synes jeg egentlig at det er en fin forlængelse af skæftet. Det får det til at se ud som om det er en del af designet.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#19
Så med gebyrer og lignende til Lauritz og en ny hovedbolt, så er vi oppe i mindst 10k.
Det er lige i overkanten til mit budget med tanke på at je netop har investeret i en victory med grade 3 pind og spiralfluted pibe

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#20
Den endte så i 7.000,- [:0] Og så skal der ofres lidt mønt på en renovering.
Det var ikke mig der købte den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)