Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norge : Advarer mod kød nedlagt med bly
#1
Advarer mod kød nedlagt med bly

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Det er da helt vildt som disse anbefalinger skifter - det er super farligt - det er stortset ufarligt - jeg har ikke læst rapporten men funderer på om de nu også indregner hvor lille andel af det indtagne der reelt optages?

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Lederen i Septembernummeret af "Jeger" at skribenten, Kåre Vidar Pedersen, omtaler undersøgelsen under overskriften" Løgn, sannhet eller politisk sannhet"
Der er et faktum at opdrætslaks belaster de norske fjorde med URENSEDE madrester og afføring sv til 11,9mill mennesker.
Tillige er disse fisk så fyldte med giftrester og tungmetaller, at de kun bør indtages 2-3x ugentligt, uden at den norske levnedsmiddelstyrelse(Mattilsynet ) har forholdt sig påfaldende tavs måske pga politisk pres grundet de store kommercielle interesser i opdrætsfisk.
Det samme tavse problem gør dig gældende i det store område af Norge, der fik radioaktivt nedfald efter Tjernobyl, og hvor der opretholdes konsumproduktion af kød til trods.
Det er almindeligt kendt at vi eksponeres for bly via mad, drikkevand, støv, luft og blyholdige produkter bevare tænk på alt det bly, der ligger i- og omkring Dybbøl, uden at det har afstedkommet evidens for skader hos lokalbeboerne.....
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by kka

tænk på alt det bly, der ligger i- og omkring Dybbøl, uden at det har afstedkommet evidens for skader hos lokalbeboerne.....



jaejg scchaaaarrr da ik tajet skaaajde a adt leje i skanserne....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by kka

tænk på alt det bly, der ligger i- og omkring Dybbøl, uden at det har afstedkommet evidens for skader hos lokalbeboerne.....



jaejg scchaaaarrr da ik tajet skaaajde a adt leje i skanserne....

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Nåååå det er derfor du er så tung i r*ven[B)][B)][B)][Wink]
Svar
#6
Man skal da først være bekymret for tungmetaller i kødet, hvis der skal 2 mand til at slæbe sneppen :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Farligst for børn under 7 år

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
Det er rigtigt at faren ved indtagelse af bly er værst for børn der opbygger hjernemasse og nervevæv. Derfor undrer det mig også at artiklen der linkes til kun nævner børn under 7. Også gravide og ammende bør undgå at spise vildt nedlagt med bly flere gange om ugen, af hensyn til babyen.

Dermed kan man også regne ud, at de fleste af os på NVF kan være bedøvende ligeglade med "nyheden". Vi opbygger desværre ikke mere hjernevæv, men derimod øger vi fedtdepoterne rundt om maven, hvor blyet ikke skader. Derudover spiser vi uhyre sjældent vildtkød, selvom vi her på siderne gerne efterlader det indtryk, at trofæbærende vildt udgør hovedparten af vores kost.

Så det enkle råd må blive, at hvis du er i den alder hvor du har små børn i huset eller på vej, og du skyder så meget vildt at I spiser det til daglig, så tag og skift blyprojektilerne ud med de homogene.

Værre er det ikke.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)