Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BBF-rand eller ikke
#1
Jeg overvejer at anskaffe mig en BBF, men er i tvivl om jeg skal få en i 7x57R. eller om 308 i praksis virker fint. Med 308 får jeg en kaliber jeg i forvejen har i skabet.
Jeg overvejer en Baikal der kan fås fra ny for ca. 4500,- er den ok når jeg ikke har fine fornemmelser?
Svar
#2
Det eneste rigtige i et knæklås våben er med rand [Wink]

Baikal skyder såmænd udmærket, meeen aftrækket[xx(]
Det svarer næsten til at trække en T34 kampvogn igang med en Puch Maxi[Big Grin]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
Jeg har set det gang på gang at patroner uden rand laver problemer... Både i dobbeltrifler og kombivåben...

Baikal'en vil jeg ikke kommentere på, da jeg aldrig har haft en og heller ikke får det...

[Image: skelet025_zps3407be23.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Jeg har i mit skab et Valmet 412 sæt, med Dobbelt riffel og BBF, begge i kaliber 308 det ENESTE problem er, er at den ikke kan trække AMA hylsterne ud igen - men det kan min CZ 550 heller ikke!
Jeg tør heller ikke udtale mig om Baikal da jeg ikke kender nogle der har sådan en, men ud af de 11 løb til valmet/tikka jeg kender til er der INGEN problemer (andet end AMA) og der snakker vi kaliber 6,5x55, 308 og 30.06

I rand patroner er der ikke problemer med AMA :-D

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#5
Køb med rand - og Baikal er vældig fin som truck-gun dvs et robust våben der virker!

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Som udgangspunkt er jeg enig med flertallet, et knæk våben, skal være med rand. However nu har jeg en Zoli BBF, som i øvrigt er til salg, og den er uden rand, og har aldrig givet mig problemer. Så med mindre vi snakker farligt vildt, har jeg sagtens kunnet leve med en patron uden rand i min BBF.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...Terms=Zoli

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#7
Hej Poul

Jeg kender en som har en Brno Super i 12/70 og 7x65r tilslag. Super håndværk og kaliber. Der sidder et Docter Sight på. En fin kombinationen...

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)