Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvilke chaps
#1
Mine erfaringer siger mig at diverse tex-bukser har svært ved at holde mig tør når jeg går igennem våd bevoksning. Da jeg var i Skotland, havde stalkeren chaps i vandtæt materiale udenpå sine tweetbukser. Jeg er blevet lidt lun på sådan nogle chaps.
Er der nogen der har erfaringer med chaps? Hvilke er de bedste? Umiddelbart er jeg ikke til vokset bomuld. Det skal være vandtæt og det er ikke vigtigt at der kan åndes i dem.
Jeg har fundet sådan nogle på nettet:
[Image: x-treme-tracker_CFEB1F93_std.jpg]
Er de gode? Findes de i DK? Er der andre der er bedre i DK?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
Hej Uffe

Jeg er af samme opfattelse som dig - membranbukser kan ikke holde til de tæsk de får.
Jeg bruger istedet tynde fjellræven bukser, og gummistøvler (engang imellem rigtige støvler og gaiters) hvis det er vådt så tager jeg et par gummi regnbukser udenover. De larmer ikke, og nå man skal ind til frokost eller lign. så trækker man gummibukserne ned om skaftet på gummistøvlerne og lader det stå samlet.

Det koncept bruger alle stalkerne der hvor jeg var i et år, det fungerer rigtig godt.

Gummibukserne kan købes for 100-150 pr. par - typisk bruger jeg to par på en sæson.

Men i tjørn er det ikke godt....

Ved godt det ikke direkte er det du spørger om..

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)