Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fodboldssvin
#1
I går da jeg kørte fra arbejde var det blot for at mellemlande hjemme for at smide grej og hunden i bilen. Så gik det ellers mod Kronobergs len. På turen op hørte jeg optakten til landskampen i radioen, og kampen streamede jeg så til det ene ører da jeg sad i vakkojan. Det andet ører lyttede til verdenen umiddelbart udenfor vakkojan - multitasking for rigtige mænd.

For dem som ikke ved det så startede kampen meget godt, men så fes den ud i sandet, men hvad gør det når der hopper en hare rundt lige udenfor vakkojan. Kort før halvleg stod der 1-1 i forboldkampen, men så mistede jeg helt interessen for den for grissebasserne som tilsynelandende ikke ved hvornår der er halvleg kom pludseligt væltede ind på åtlen. Inden jeg kunne få hold på en af dem trak de sig dog over til skovkanten. Men der var en der lige skulle ind og se om der ikke var mad af finde. Det var der, men grisen fik kun kobber til det "sidste måltid" for min trofaste NKT'er hostede.

Vild tumult med grise der for i alle retninger. Det lød som om der var en der rodede rundt over ved tjærdestolpen, men da jeg tændte en lygte i den retning var der intet. Der var heller ikke noget at se der hvor grisen stod da jeg skød. Jeg gik frem, men kunne intet se - fik jeg rykket skuddet - ja I kender alle de tanker der straks går i gang. Jeg lyste lidt rundt , men kunne ikke finde gris, blod eller andet. Hmmm jeg hentede bilen så jeg kunne få lidt mere lys på pladsen, og satte superlygten til opladning (den lader op på 1,5 min). Men nej der var ikke noget. Så slap jeg hunden ud, hun er fortsat meget und og ikke trænet, men efter nogle timer i bilen skulle hun jo have lov at strække benene. Hun var meget forsigtig, nærmest lidt frygtsom, men daffede lidt rundt og snusede. Men hvad var nu det som hun synes var så spændende - første blod var fundet.

Så gik vi ellers fra bloddråbe til bloddråbe. Hunden syntes at det var spændende, men også farligt. Efter en fem seks meter spottede jeg grisen længere fremme - bag tjærestolpen. Da vi var ca fem meter fra grisen kom den et fnys fra hunden og hun bestemte sig for at der var akut behov for at hun bevogtede bilen. Jeg gik frem og sikrede mig at grisen var død, og kaldte så på hunden, men ikke på vilkår skulle hun der hen. Jeg gik tilbage og hentede de ting jeg skulle bruge og koblede så hunden. Sammen gik vi frem til det farlige dyr, og langsomt blev det mere og mere spændende.

Det endte med at jeg pakkede bilen og var hjemme igen klokken 00.30 og i seng klokken 3. Føj hvor kan sådan en gris være tung når den skal komprimeres ind i et alt for lille køleskab... Nu hænger den i naboens kølerum, og konen er med på at sådan et kan bi ikke undvære :-)

Grisen vejede 65 kg udtaget. Den blev skudt med et 250 grs TSX skubbet ud af min NKTer med 800 m/s. Flugt afstand i fuglelinje 20 meter, men grisen gik nok 25 meter. Træf i hjerte og lunger og skulle nogen ikke kende TSXerne så ja der var gennemskud.
Mvh.

Yeti
Svar
#2
Tillykke med grisen.

Ja, det er en rutchetur ned i sjælens sorteste dyb når man ikke lige finder grisen med det samme. Og så op igen til glæde og tilfredshed når den ligger stendød som den skal.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Knæk og bræk med hunden, hvis du mangler blod så send et PM.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)