Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
USA : Blinde må bære våben i Iowa
#1
Blinde med våben

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
[Big Grin][:o)][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Tja, hvorfor skal en fysisk handicappet ikke have samme muligheder for at forsvare sig som raske. Kan sagtens se at der bliver nogen praktiske problemstillinger, men i bund og grund giver det meget god mening.

Må da indrømme at der er områder tæt på hvor jeg bor, hvor jeg også gerne ville have mulighed for at forsvare mig, hvis jeg skulle gå der om natten. I princippet er det jo lidt tosset at det kun er forbryderne der er bevæbnede - jeg ville da aldrig håbe at jeg fik brug for våbnet, men omvendt, hvorfor skal de lovlydige trynes af dem der skider på loven..

Selvfølgelig skal carry regler være meget restriktive, så ikke alle og enhver kan rende rundt med en Glock i baglommen, men så ringe som politiet gør det i nogen områder, ville det da være betryggende at vide at andre gode samfundsborgere havde mulighed for at gribe ind, hvis jeg kom i problemer.

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Ja da for fanden....

Når de blinde nu alligevel må køre bil, så lad dem da også gå bevæbnede rundt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Fed situation..... at blive overfaldet af pe***** og så er der en blind på den anden side af gaden der åbner ild[Big Grin][Big Grin]

Det gør da bare livete så meget mere spændende... HIK.... SKÅL.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by GT

Ja da for fanden....

Når de blinde nu alligevel må køre bil, så lad dem da også gå bevæbnede rundt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Fed situation..... at blive overfaldet af pe***** og så er der en blind på den anden side af gaden der åbner ild[Big Grin][Big Grin]

Det gør da bare livete så meget mere spændende... HIK.... SKÅL.....

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Tøsedreng[B)]
Din angst begrundes udelukkende med en beregning, som tilsiger at i forhold til overfladeareal, har du 3 gange større chance for at blive ramt,[B)][B)][B)]
Svar
#6
Ja, det er fandme god værkstedshumor....

Jeg måtte ud efter servietter efter at have læst Christians indlæg.

Nu skal jeg så også printe adskillige dokumenter ud pga. kaffepletter[Big Grin]

Selv skærmen fik et sprøjt kaffe[xx(]

Sådan se lidt fra siden, så kunne det også være ret sjovt hvis personer som de to mongoler der kommenterede handicap OL fik lov at gå rundt på gaden med hver en Colt Python[Big Grin][Big Grin]
Så ville de bare mangle en F150 pickup med et sydstatsflag i bagruden[Big Grin][:o)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by GT

Når de blinde nu alligevel må køre bil, så lad dem da også gå bevæbnede rundt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]



Nu ved jeg ikke hvordan det er i guds eget land, men her i lille dannevang er 9 ud af 10 bilister stæreblinde[B)] og sjovt nok er de allesammen ude at køre samtidig med mig[:0]
men dem på den anden side af dammen kan jo slå 2 fluer med 1 smæk[Big Grin]
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1200455/Hillbilly-heaven-Free-machine-gun-pick-truck.html

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#8
@GT du skal da bare have lidt klokker om halsen. Når du så står der og ryster af skræk så skal den blinde blot bestemme sig for om han skal skyde til højre eller venstre for dig.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by yeti

@GT du skal da bare have lidt klokker om halsen. Når du så står der og ryster af skræk så skal den blinde blot bestemme sig for om han skal skyde til højre eller venstre for dig.

Mvh.

Yeti



Ifølge Danmarks Statistik er 16% af de blinde osse døve, så øhhhhhhh...........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by yeti

@GT du skal da bare have lidt klokker om halsen. Når du så står der og ryster af skræk så skal den blinde blot bestemme sig for om han skal skyde til højre eller venstre for dig.

Mvh.

Yeti



Ifølge Danmarks Statistik er 16% af de blinde osse døve, så øhhhhhhh...........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Mon ikke de kan klare den med en veludviklet lugtesans...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Det ku´ jo være, at de kunne få tilladelse til varmesøgende missiler, med blindhed som dispensationsårsag? ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
chrstn_olsen har jo principielt ret: Mennesker med handicap har samme rettigheder som andre mennesker.
Vi kan jo omsætte situationen til DK, hvor en jæger eksempelvis blev blind og fortsat betalte sit jagttegn og beholdt sit haglgevær.
Medmindre politiet tilfældigvis kom undervers med dette, kunne vedkomme beholde sit gevær, indtil vedkommende døde. Kom det til politiets kendskab, gad jeg da nok vide efter hvilke paragraffer, man ville inddrage det efter. Fandt man en, ville spørgsmålet for en eventuel dommer være, om denne paragraf havde forrang for antidiskriminationsloven. Havde den det, kunne spørgsmålet være om menneskerettighedsdomstolen eller EU-retten var enig i dette.
Et reelt argument for at have bevare et jagttegn og dermed et haglgevær kunne være, at der eksisterer blindeskydning (efter en lydkilde) og at vedkommende kun skød efter f.eks. fasaner, der skogrede, når de fløj op, så vedkommende kunne bedømme afstand og vinklen over jorden. Jagten kunne altså foregå fuldt forsvarligt.

****************************************
Mvh. Søren
****************************************
Mvh. Søren
Svar
#13
Samtidigt skal man huske at det er en grundlovssikret ret der her tales om at fratage en gruppe. En andet aspekt er hvor grænsen går imellem svagtseende og blinde. Hvis man fx kun vil kunne skelne en overfaldsmand på to meters afstand er eet så ok at fratage vedkommende den grundlovssikrede ret til at forsvarer sig selv?

Hvad der i udgangspunktet virker fjollet og nemt at tage stilling til er efter min mening mere nuanceret - lidt som at diskuterer om svagt begavede skal fratages deres stemmeret.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)