Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dof og mågejagt
#1
Måger bliver fredet fordi mån ikke spiser den .(det kan man godt de smager fint )

Men så vil jeg gerne inviterer på Rævemørbra garneret med capacio lavet på kølle af gammel hanræv .

Det næste bliver vel vi skal til og spise alle de spids bukke vi skyder .........
Nå men ironi kan være anvendt .

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/09...062629.htm
Svar
#2
Der er vist lige en fuglekigger der skal læse de jagetiske regler igennem igen. De siger følgende: "• Jagt må ikke reduceres til bare at være skydning. Nedlagt vildt skal, så vidt det er muligt, anvendes til føde eller pelsværk, som trofæ eller på anden fornuftig måde. Det gælder også for vildt, som nedlægges efter reglerne i bekendtgørelsen om vildtskader." I modsætning til hvad han påstår i artiklen.

Mvh
Jonas
Svar
#3
Ornitologerne får da skabt nogle arbejdspladser til vennerne i Naturstyrelsen. Sikke et cirkus at udstede reguleringstilladelser hvert år til alle der vil regulere på ca. halvdelen af det vildt der var på jagtloven da jeg tog jagttegn.

Men denne gang kan de have forregnet sig. Normalt er det kun de grumme jægere deres indskrænkelser rammer, og det er de fleste almindelige mennesker ligeglade med. Men denne gang freder de nogle meget forhadte fugle, som indtil flere gange har forstyrret københavnernes morgensøvn ! Oh ve- Oh skræk, nu kommer DOF i modvind !

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Jo jo, men hvor mange af de nedlagte måger blev spist - mit gæt er at det er et fåtal. Jeg er dog ikke enig i at der ikke kan være andre anerkendelsværdige formål med at skyde fx måger. Vi har indrettet vores samfund og formet naturen så der mange steder vil være behov for regulering for at opretholde en diversificeret natur. Vi skal passe på at vi ikke ender med sortfugle og måger uden agerhøns, hare og andet der bliver taget af sortfuglene og mågerne. Så man kan efter min mening ikke sætte lighedstegn imellem spisevildt og jagtbart vildt.

Og med hensyn til ræven så er jeg sikker på at fx AIR gerne brugte den manglende appetit som argument for at den også skal fredes, så klø I hellere på med jeres rævemørbrad

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Yeti
Den er klar fredag kl 1900
Svar
#6
[Image: maringge_zps3798e5e9.png]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Kima

[Image: maringge_zps3798e5e9.png]


Man må giv Kima ret i at billedet og påstand ikke er ”mis”visende?

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#8
Det lige bagved mågen, er det et kuglefang[?] [Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Det lige bagved mågen, er det et kuglefang[?] [Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Nok nærmere blikfang :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
Det kommer vel an på hvilke kugler [:I]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Det lige bagved mågen, er det et kuglefang[?] [Big Grin]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...




Nok nærmere blikfang :-)

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Kuglefang for the Tin Man er det det man kalder blikfang [8D]

http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/TinMan

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Ung måge serveret som gryderet for familien , her til aften det smagte ganske fint fik ingen klager og de troede det var ænder.
Men burde vi jæger ikke være mere taktiske, og afstå fra at regulerer måger i byerne så længe der ikke er jagt tid på dem.
så må naturstyrelsen selv ofre mandskab kr. på det.
Eller vi kan hjælpe mod behørig betaling 300-500kr pr. måge.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by max375

Ung måge serveret som gryderet for familien , her til aften det smagte ganske fint fik ingen klager og de troede det var ænder.
Men burde vi jæger ikke være mere taktiske, og afstå fra at regulerer måger i byerne så længe der ikke er jagt tid på dem.
så må naturstyrelsen selv ofre mandskab kr. på det.
Eller vi kan hjælpe mod behørig betaling 300-500kr pr. måge.



Den slags enighed kommer man desværre nok aldrig til at se blandt jægerne...

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)