Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10,1 gram projektiler til 6,5 mm
#21
Citat:quote:

Originally posted by LWL

Som den nærige " synne jye" jeg er , ville jeg lige skæve lidt til prisen [Big Grin]

I aften skal der lades nogle Hornady RN ! [Smile]

Mvh LWL



Egentlig en "skæg" tankegang!

Hvad koster:
Riffel
Kikkert
Jagttøj
Støvler
osv.

Og dertil kommer så typisk jagtleje, køretur tur/retur, mad og drikke.

Og så skeles der til om en kugle koster 2,85kr eller 7,50kr selvom der næppe affyres mere end 3-5 skud på en jagt.

Det er ikke et angreb på dig specifikt men en tankegang jeg tit støder på og som undrer mig. Det burde da være en selvfølge at benytte den bedste ammo der kan trylles frem. Optimal skudeffekt selv ved et ikke optimalt placeret skud.
Svar
#22
#Kaffegrums: Hvem siger at en Hornady RN ikke er en optimal kugle? Det er en fænomenal kugle, simpel med den gør jobbet rigtig godt. Så hvorfor denne fokus på "premium kugler", som om det er det eneste saligørende.. Hvis man finder en god billig kugle som gør et godt stykke arbejde, og skyder godt i ens riffel, så brug da den. Så kan du træne og gå på jagt med samme setup hvis det ønskes.
Svar
#23
Derfor Premium kugler at ren kobber, som Barnes TSX eller TTSX

http://www.huntersmagazine.com/article/bly-i-vildtkodet

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#24
@ Kaffegrums

Du har helt ret , de få skud jeg bruger på jagt kan ikke vælte budgettet .

det er mere de skud der bliver brugt på skydebanen før og under bukkejagten og igen når rævesæsonnen starter. Lige pludselig bliver det efterår og igen skal der trænes samtidig med at 6,5ern på alle tidspunkter skal være klar og indskudt med en god og pålidelig jagtkugle .

Det kan man selvfølgelig også godt gøre med " guldkugler " det bliver desvære kun til halvt så mange skud , så derfor vælger jeg en GOD og BILLIG kugle som Hornady RN , der er også mange andre gode kugler til en fornuftig pris , men jeg har nu altid været godt tilfreds med hornady

Mvh LWL
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by LWL

@ Kaffegrums

Du har helt ret , de få skud jeg bruger på jagt kan ikke vælte budgettet .

det er mere de skud der bliver brugt på skydebanen før og under bukkejagten og igen når rævesæsonnen starter. Lige pludselig bliver det efterår og igen skal der trænes samtidig med at 6,5ern på alle tidspunkter skal være klar og indskudt med en god og pålidelig jagtkugle .

Mvh LWL



Det er da en rigtig god grund til at få en lille ny i skabet! en til pap og evt ræven og så en til jagt, de skal bare være så ens som mulig, så ved jeg godt at nogen straks siger veksel system, men jeg vil nu meget hellere have to rigtige rifler.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)