Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rail Gun
#21
Forstå mig ret ignorant, alle piber vil jo svinge, også selv om vi bortser fra de 3 punkter du nævner, også selv om piben var 15 cm i diameter - men alt andet lige, vil masse være med til at dæmpe svingningerne, det var derfor jeg skrev at en muzzlebraker (ud over at "muzzlebrake") vil være med til at dæmpe svingninger da den er masseøgende. Jeg tænkte at det kunne da godt være at man kunne fintune ved at eksperimentere lidt med vægte.....bare for sjov - du kender det vel godt når teknikken tar' overhånd [Smile]
Bortset fra det, kære ignorant - nu kommer min nye AI'er i næste måned, også den har en Border-pibe og denne gang har jeg tænkt mig at Breake den in (jeg døjer med kobberbelægninger i den jeg har) efter Borders anvisninger. Da jeg ved at du har aversioner mod Solvent, vil jeg gerne høre hvad du syntes om deres metode http://www.border-barrels.com/ (fanen: Shooting in barrel). Deres metode kan vel ikke alene begrundes med ønsket om at sælge flere piber - eller hvad [8D]

@M@X - hvis du i et par måneder prøver at skyde uden anlæg med en 7 kg's riffel, så vil du forstå, at det slet ikke er nødvendigt at træne med håndvægte.........Arnold-armene kommer helt af sig selv [xx(]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#22
Hej ID,
må lige komme med my 50 cents worth.

Borders metode er helt ok.

Jeg har rigtig god erfaring med nedenstående.

1. 1 skud affyres
2. Krudtslam fjernes med bronzebørste.
3. Kobber/tombak fjernes med ammuniakvand.
4. Herefter poleres med f.eks Gold Medallion
5. proceduren gentages fra punkt 1 ialt 5 gange
herefter en serie på 5 skud og efterfølgende rensning.

Således har jeg personligt breaket de sidste 3 piber ind og det er på alle 3 ekstremt nemt efterfølgende at holde dem rene med kun broncebørste og gold medallion.

Hvis du har en pibe der giver problemer med aflejringer så prøv med ovenstående.
Den har reddet ikke så få piber endda[Wink]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#23
Ja det ville jo være rart hvis det kunne gøres på en dag - Borders metode tar' jo en uge!!!!!!!
Det der Gold Medalion - fåes det i en alminde jagtbutik?
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#24
Gold Medallion kan blandt andet købes hos DDS skyttebutik i Vingsted.

Borders metode tager temmelig lang tid fordi de bruger/anbefaler det der skum "Forester Bore Cleaning Foam".
Jeg bruger Robla Solo som f.eks kan købes hos Karlslunde sport.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Jeg har masser af Forester Bore Cleaning Foam (jeg holdt jo op med at bruge det da ignorant tordnede imod det), med hvad er "Shooters Choise", er det ikke bare våbenolie - jeg har en masse Break Free og det syntes jeg er et godt produkt og hvis Shooters Choice bare er våbenolie/cleaner vil jeg hellere bruge Break Free!

Jeg er dog lidt luren ved at la' Foresteren sidde der i 24 timer - på dåsen står der jo fra 15-30 min., meeeen det går jo nok ellers kan jeg jo bare ryge i hovedet på Border [}Smile]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#26
Skummet har jeg ikke så megen fidus til da jeg synes det er for "langsomt".
De andre ala Shooters Choice, Sweets 7,62 og lignende har jeg prøvet uden den store success da de indeholder olie af en eller anden grund.

Det virkemiddel jeg har fundet "det bedste" er som sagt Robla Solo som hovedsageligt er bestående af ammuniak.

Break Free kan faktisk med fordel anvendes til at opløse krudtslam i piben samtidig med at det beskytter piben.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Hej ID!

En form for barrel-tuner kan være yderst nyttig og virksom, især hvis man ikke kan komme til at "fintune" sin ammo med hjemmeladning.

Ingen låse er perfekte, ingen piber er perfekte, ingen kamre er perfekte, ingen ammo er perfekt... ergo er svingningerne noget vi må leve med, og så må man jo tage de remedier i brug man har.

Man kunne da fint forestille sig at man f.eks måtte tage til takke med massefremstillet (militær) ammo i f.eks. .338Lapua, eller at den fabriksfremstillede match-ammo ikke lige "spiller" i den udgave af riffel man nu står med. Så ville det dat være mange skruer og vedhængende dingenoter værd at kunne "tune" sig til måske 1/4 MOA bedre præcision.

"Ignoranten" har jo ret i at det er "symptom-behandling" men han er også helt klar over at vi lever "i den virkelige verden" hvor man er pisket til at "trimme og tune" hvis man VIL have den sidste 1/4 MOA med!

(100 m Cold-bore med min 6,5x55 står nu på 4 skud mindre end 11 mm fra træfpunkt over 4 datoer og 3 skydebaner, fra August til December, temperaturer fra 18 - 8 graders Celcius)

Til "Ignoranten": Du har da helt ret i at teste ladninger i en Rail-gun med barrel-block IKKE kan give mere end et fingerpeg i retning af hvilke ladninger der skal anvendes, men jeg har læst at mange BR-skytter anvender metoden til at teste komponenter (kugler, krudt, hylstre og gænghætter) samt til "Reality based load development" hvor man f.eks kun kigger på vertikal spredning, så man undgår at brænde for meget af de rustfrie "bollejerns-piber" inden man har fundet en rimeligt realistisk ladning.

En rigtig 1000 yards BR pibebrænder som f.eks 6,5-300WWH (ca. 80 grains N170 til et 140 Grains VLD) brænder jo en "Rustfri" pibe ud på under 1500 skud eller mindre.
Da selve riflen oftest er bygget med Barrel-block er det jo nærliggende at forsøge at eliminere så mange faktorer som muligt i udviklingen af den rette "tunede" ladning.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
[Image: railgun3x350.jpg]
[Image: railgun1x350.jpg]
The video shows the Aussie Rail Gun, dubbed “Downunder Thunder”, firing rounds at various intervals from 1 second through 3 milliseconds.
At the max rate-of-fire setting, the Aussie Rail Gun can shoot all five projectiles in as little as 15 milliseconds. That’s a separation of just 3 milliseconds per projectile. Traveling at roughly 3000 fps, the bullets (more accurately described as “self-propelled electronically-ignited projectiles”) all reach the target in 1/10th of a second. But more importantly, the bullets all arrive on the same spot in a span of just 15 milliseconds–so changes in wind value don’t matter and windflags are no longer needed

Rail gun video

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)