Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krokodille jagt, nogen erfaringer og tips.??
#1
Kunne godt tænke mig at komme afsted til Afrika og jage igen, denne gang efter krokodille. er der nogen herinde der har prøvet at jage sådan en og kan komme med gode råd til selskaber der arrangere jagt på krokodille.

Skyder bla. med NKT, må jeg anvende den kaliber til krokodille.?

PFT. Obelix

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#2
Oftes er det desværre udsatte krokodiller mange steder i Afrika, jeg tjekkede med ret mange forskellige jagtudbydere og svaret var at det var hegns krokodiller, derfor flyttede jeg blikket til Florida, hvor det ikke er udsatte dyr, eneste forskel er at det er alligator i Florida.

Hvis du vil vide mere send et PM.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Har en kontakt direkte i Zimbabwe og der intet udsat det er vildt vildt

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#4
Koedet skaeres ud I lillefinger store stykker. Drysses med salt og pebber og steges paa panden et par minutter paa hver side saa det lige tager farve. Det maa endelig Ikke faa for meget, saa bliver det segjt.

Spiser det et par gange om maaneden her I Zambia. Eneste ulempe - man ved Jo Ikke hvor mange krybskytter de har spist inden.....

Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#5
Hvorfor er det en ulempe.
Måske kan klimaet sørge for vi kan få krokodiller/alligator her i Norden !!!

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#6
Jo flere krybskytter de har spist jo mere smager de af umani !!!
Svar
#7
Jeg har et godt tip:
Lad være med at gå hen til den, før du er helt sikker på, den er død... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Citat:quote:

Jeg har et godt tip:
Lad være med at gå hen til den, før du er helt sikker på, den er død... ;-)



Ja, læs eventuelt afsnittet om krokodillejagt i Kevin Doctari Robertsons bog om "African big game" Der er en lille historie om hvordan man ikke skal transportere den døde "dille" hjem ...[Big Grin] og en om en hovedløs "dille" ...

Der er visse ulemper for jægeren ved krybdyrenes "fordelte nervesystem" (læs: mere rygmarv end hjerne)

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#9
Hvorfor alt besværet med at side og vente på dem ved vandet, når de kommer af dem selv.[Big Grin]

http://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/339226/Monster-under-the-bed-was-not-a-joke-but-an-8-foot-crocodile

Walk softly, and carry a big stick....
Walk softly, and carry a big stick....
Svar
#10
Tak for indlæg.! Skulle lige hjem fra udlandet før jeg kunne læse/svare.

Ja jeg frygtede godt nok for, at det for det meste var hegns krokodiller der var i Afrika, ihvertfald hvad angår Syd Afrika. Måske man skulle vende ansigtet mod USA og se efter en Alligator istedet og så lidt svin, kunne være særdeles interessant at prøve.! Men kunne da godt tænke mig at hører lidt mere om Zimbabwe 260REM.![Smile]

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#11
Ja, USA er måske ikke så tosset.
http://www.bt.dk/udland/se-videoen-halv-...nget-i-usa
En NKT, eller lignene, lige i grødkassen.
Det kunne sku være spændende.

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)