Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fire områder åbner for jagt på dåvildt i 2013
#1

Jagt på dåvildt i 2013


[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor man i Thy, hvor vi har jagt, må skyde alle dåer, kalve og spidshjorte i december. Mens hjorte større end spidshjorte skal fredes. Hvis det er meningen at man skal etablere en fast og sund bestand, burde man vel netop skyde hjortene og frede dåerne. Det lugter lidt af at nogen har haft interesser i trofæjagt og ikke bestandens bedste.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Molle

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over hvorfor man i Thy, hvor vi har jagt, må skyde alle dåer, kalve og spidshjorte i december. Mens hjorte større end spidshjorte skal fredes. Hvis det er meningen at man skal etablere en fast og sund bestand, burde man vel netop skyde hjortene og frede dåerne. Det lugter lidt af at nogen har haft interesser i trofæjagt og ikke bestandens bedste.



Jeg tror nu snarere det er fordi at de store hjorte vil blive skudt hvis de er jagtbare. Og ingen store hjorte ingen brunst. Ingen brunst ingen kalve og dermed dådyrernes endeligt. Jeg synes det er fornuftigt at frede hjortene til bestanden er helt oppe at stå.
Svar
#4
Tja, måske du har ret. Under alle omstændigheder glæder jeg mig til december for her er godt nok mange dådyr [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)