Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor skal vi hen du?
#1
Hej,
Jeg er på een uges ferie i det dejlige Nordjylland. Nærmere betegnet Tversted. Tiden bliver brugt på hygge og nogle rigtig gode gåture med hunden...
Nu tænker jeg så, at jeg er ved at have set det meste af den nærmeste natur. Så jeg vil gerne vide om der er nogen af de ærede formænd, der kender et godt sted at blive luftet og evt se/høre lidt kronvildt i umiddelbar nærhed?

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#2
3. ishus nede fra stranden - få dig en halvmeter-hotdog med det hele.

Blå ishus nederst - få dig en guf-is (nordjyllands bedste guf)

Jeg præsterede 2x ½m hotdog med en halvliter cola til hver - samt en 5kuglers med guf, krymel og flødebolle.
Samt en alm pose Kims chips og en 1½liters om aftenen til en film. Smile

Slå den Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Søby.

Gå mod øst i Tversted plantagen, til den del der hedder Vadsager. Der kan du måske møde nogle af de store røde.
Du kan også prøve Ålbæk klitplantage, der er et par "fugle tårne" man kan ta' midlertidigt ophold i.
Hvis du holder mod syd, sydvest, i Ålbæk plantagen, mod Kragskovhedes jorde, er der en pæn chance for at møde/høre kronvildet.
Der ligger et lille hegn med krondyr i samme retning, lige i udkanten af plantagen, der er som regel liv, i og omkring.[Wink]
Der plejer også at være godt med dåvildt, i Ålbæk.

/P.
Svar
#4
@happy Challenge accepted!

@prezz, tak for råd...det må jeg prøve i aften..ved du om der er en rute rundt i skoven, altså en af de afmærkede af statens ruter...jeg har kun fundet en brochure fra tverstedklitplantage...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#5
Der er flere afmærkede stier rundt i begge plantager.
Og en god idé at bruge dem.
Jeg kender en smule til plantagerne, fordi mit fædrende ophav tidligere var med i jagten over en årrække.
Jeg kunne forstille mig at jeg var blevet knotten, og måske endda skide sur, hvis jeg havde mødt uvedkommende langt fra alfa vej, lige den aften hvor jeg ku' ha' mødt den dejlige fuldskuffel[^]
Jeg mener de må skyde dåvildt i plantagerne nu, men er ikke helt sikker.
Prøv at dreje til højre i Tuen og fortsæt til Gårdbogårdvej,( lige før Sørig kirke) og ta' den til venstre.
Efter et stykke tid (ca.4-5km. som jeg husker det)kommer et Y-kryds. Hold til venstre, og efter et par hundrede meter kommer en holde plads på højre hånd. Prøv evt. derfra.
Ellers er Gårdbogårdvej sådan set skæl rundt om plantagen(vest og nord), helt ind til Ålbæk, og der er flere P-pladser langs den.

Hvis du møder noget der hedder "Jennet egekrat" derinde, så vend om[:0]
Der er jeg sgu' faret vild inde mere end en gang[:o)][:o)][:o)]
Træls når man bare ved man ikke er på "egen" jord, har riflen hængende over skulderen, og ikke lige er 100 på hvilken vej man skal gå[xx(]
/P.
Svar
#6
Omkring Vogn mellem Mosbjerg og Jerup. Når du kører fra Vogn mod Mosbjerg ligger der nogle store marker nord for vejen. De til hører Statsfængslet. Der er tit Krondyr i skumringen. Du kan også prøve at trille en tur på Abildgaardsvej også ved Vogn. Der er også gode muligheder. En gåtur i Bangsboskoven i Frederikshavn er heller ikke ringe. Den er godt nok indhegnet men er stor og det er ikke givet man ser noget vildt der, men der er både Kronvildt, Dåvildt og Sikavildt.
Svar
#7
Husk det SKAL være det blå ishus - hvis man tager det gule er man simpelthen forrædder.[B)]
Ved ikke hvorfor det er sådan, der kan stå 30 i kø v det blå ishus og 3 i kø v det gule 50 meter derfra.(at kigge ind i det gule kan dog godt være en oplevelse - et studie i INeffektivitet[Wink])
Det er samme slags is og begge hævder at have den originale opskift på guf som deres bedstemor, der i øvrigt engang havde det andet ishus, opfandt.[8D] - men sådan skal det være i Tversted.

Søby, hvor bor du i Tversted?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Hej,
@prezz, jeg fulgte dit råd, og tog den grønne rute...super dejligt terræn. Vi så to stykker dåvildt og et par råer...dog kom vi lidt sent afsted og der var næsten mørkt til sidst, så vi kunne ikke se så meget på sidste strækning. Jeg er helt enig med dig ang. færdsel på stier...det ville dæleme være træls at den store hjort løb væk, fordi den fede slagter skal lufte hunden langt fra alfa vej. Selvom så hut jeg visker, er der ikke noget ulovligt i det så længe det er statens arealer...

@cp vi bor i sommerhus ved tverstedklitplantage, på gøgevej...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by CP

Husk det SKAL være det blå ishus - hvis man tager det gule er man simpelthen forrædder.[B)]
Ved ikke hvorfor det er sådan, der kan stå 30 i kø v det blå ishus og 3 i kø v det gule 50 meter derfra.(at kigge ind i det gule kan dog godt være en oplevelse - et studie i INeffektivitet[Wink])
Det er samme slags is og begge hævder at have den originale opskift på guf som deres bedstemor, der i øvrigt engang havde det andet ishus, opfandt.[8D] - men sådan skal det være i Tversted.

Søby, hvor bor du i Tversted?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Enig!
Vi har sommerhus på Vester Klitvej og går tit tur i plantagerne. En pilsner på terrassen kan jeg godt finde frem [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Citat:quote:

Originally posted by CP

Husk det SKAL være det blå ishus - hvis man tager det gule er man simpelthen forrædder.[B)]
Ved ikke hvorfor det er sådan, der kan stå 30 i kø v det blå ishus og 3 i kø v det gule 50 meter derfra.(at kigge ind i det gule kan dog godt være en oplevelse - et studie i INeffektivitet[Wink])
Det er samme slags is og begge hævder at have den originale opskift på guf som deres bedstemor, der i øvrigt engang havde det andet ishus, opfandt.[8D] - men sådan skal det være i Tversted.

Søby, hvor bor du i Tversted?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Enig!
Vi har sommerhus på Vester Klitvej og går tit tur i plantagerne. En pilsner på terrassen kan jeg godt finde frem [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)


det var s...., hvilket nummer?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
@CP: Du har PM.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako BLEV en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#12
@happy, du må være en sulten mand...efter en kæmpe is måtte jeg lige have en hvil på sofaen...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#13
Ja, jeg var sulten den dag.

2 x ½-meter hotdog med det hele, med ½liter cola til hver. dernæst ca 20 min pause og så en 5kuglers fra Det Blå Ishus.... jo, så var bunden lagt til en film med det hele (stor pose chips med eget krydderi drysset på, og yderligere cola)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#14
Jeg er imponeret...er ellers selv en sulten fætter, men det der guf var samme godt, så jeg fik en ekstra opfyldning...det blev så for meget, så måtte der lige lidt hvile til...jeg må i træningslejr!

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#15
Tja, os der er vokset op i nordjylland, er gearede til Det Blå Ishus' guf. =op

Hehe.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#16
Nå, så er det nok mine midtjyske gener der er imod mig i denne sag...men til næste år, skal der tages revanche. Der er nu dømt træningslejr...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#17
Af nysgerrighed prøvede jeg #2 ishus nede fra stranden - det er egentlig også ok, men deres guf "knaser" en smule - som om sukkeret ikke er helt opløst.

Og meget mod min vilje købte jeg en lille bøtte med 1½ deciliter af "Gør det selv-guf" (skal bare piskes)

Føj for en omgang, altså - det smager skønt, men når man står og prøver at piske en til to spiseskefulde af det røde gele og ikke syntes at komme nogen som helst steder - så ender man med at bruge hele bøtten.

Så er det som om kommunekemi kaster op i skålen og pludselig fylder det lifligt duftende guf en hel masse - det er helt vildt.

http://www.fynbofoods.dk/vores-produkter/guf/ - ja jeg er ked af det, men her på grønland er der for langt til Tværsted.
Så jeg har slået mig til tåls med Fynbo Guf Smile som en klar #2.

Let's face it - det bliver ikke bedre end det rigtige

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)