Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Drivjagtkikkert u. 5000,-
#1
Hej jeg ved godt at det er et emne der har været drøftet før.
Men nu skal jeg og to kammerater på drivjagt for 3 gang og vil ud og investere i en drivjagtskikkert til omkring 5000,- Har tænkt på aimpoint 9000, en welter 1-4x24 , en hawke 1-4x24, en meopta 1-4x22, og en leupold 1-4x24 jeg har ikke fysisk set eller haft dem i hænderne. Det bedst bud på en allround drivjagtskikkert til 5.000,- hvis man evt skal have 3 stk hvem er nemmest at snakke en god pris. Vi snakker nord for fjorden Smile

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Jeg vill spørge hos jægeren og lystfiskeren.

Jægeren og Lystfiskeren - Maren Turis gade 6 - 9000 Aalborg
Tlf. 98139400

Der er altid mulighed, for at lave en meget god handel.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Ring til Paw i hubertushuset og snak meopta.

Det vil du ikke fortryde.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Ring til Carsten i Sportshuset i Horsens.
Han har (måske har haft, men han havde mange) Kahles Helia (Swarowski) til en fuldstændig vanvittig pris - selvfølgelig ikke under 5.000,-
Der er mange her på egnen der har købt en, selv Lars M.L. har købt en, og så er det sgu helt sikkert det er billigt[Big Grin]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Hvilket mærke får man mest for pengene?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#6
Nu hvor vi er i gang med at anbefale en masse butikker som ikke ligger nord for fjorden.. Så prøv Tommerup jagt og fiskeri på Fyn, dem har jeg gode erfaringer med. To gode bud kunne være den nye Aimpoint 34 Hunter eller en leupold VX-R 1,25-4x20 med lys, begge koster ca. 4700,-.
Svar
#7
Er det egentlig til at skyde med begge øjne åben med en 1,25-4x24 eller kan det kun lade sig gøre med en aimpoint.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Ved at man kan det med meoptaen på 1 x, jeg skød mange lerduer med den sidste år.

Formoder 1,25 giver samme mulighed, der er jo ikke den store forskel.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#9
Åbne øjne og 1.25x går fint. Har selv haft en 1.25-4x til drivjagt og været glad for den.
Svar
#10
Leupold er ikke så fed, Meopta er klart bedre, på både klarhed, og sysnsfelt.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#11
Jeg har kikket gennem en del kikkerter, og også meopta, inden jeg handlede.
Det endte med to leupold.
En VX-6 1-6.
Samt en VX-R 1,25-4
VX-R er efter min mening på meopta niveu.
Men VX-6 er bedre.

Men der er jo mange meninger og de forskellige kikkerter, så ud og kik på sagerne og Dan dig din egen mening om hvad du selv foretrækker !!!
Svar
#12
Hej
Jeg vil byde ind med 2 erfaringer...

Det er en kæmpefordel med lys i kikkerten til drivjagt, så det er et "krav".
Jeg vil helt klart gå efter en kikkert fremfor rødpunktssigte (uden forstørrelse). Fra tid til anden ender man på en post, hvor lidt længere afstande forkommer og så ser jeg en kæmpe fordel i at have lidt forstørrelse af arbejde med. Andre poster er man pludslig glad for at kunne skrue ned på 1 (1,25)for maksimal synsfelt.
Har tidligere skudt med rødpunkt, men er endt med en 1-6*24 løsning (med lys) og det er langt bedre....

Mvh.
Jørgen
Svar
#13
Jeg kan tilslutte mig @pern og @jsc omkring fordelene ved en kikkert fremfor rødpunkt. Jeg har hvert år haft god brug af forstørrelsen på min kikkert til de lidt længere hold på drivjagt. Rødpunkt bliver alt andet lige lidt mere usikkert når afstanden øges. Jeg har ofte haft skud på 100-120m når vildtet kommer listende bagud af såten. Så jeg ville ikke være i tvivl om hvad jeg foretrækker, men man skal jo gøre sine egne, dyrekøbte ;-) , erfaringer. Pt. har jeg en Leupold VX6 1-6x24 med CDP (Fire Dot Circle Post), og er rigtig glad for den. Leupold har en suveræn garanti ordning såfremt noget skulle gå i stykker.
Svar
#14
Jeg foreslog meopta, da jeg ikke tror man får vx6 for 5000,-

Men det er da klart en fed kikkert.

Er også enig i at en god kikkert med 1-X x forstørrelse er mere allround end et rødpunktsigte [:p]

Smager det, så koster det [8D]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#15
Som jeg skrev tidligere så fås Leupold VX-R 1,24-4x med lys (Fire Dot) til under 5000,- i DK [8D]
(den "smager" da lidt af VX6..) [:p]
Svar
#16
Hawke Endurance 30 IR
er et godt valg

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#17
Meopta m. K-Dot. Har prøvet Aimpoint med og uden forstørrelse, og Leupold 1-4x24. men Meoptaen er vinderen.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#18
Jeg holder med Thorlak. [Big Grin]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=26401

Derfor sidder min nu fast på kombien

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#19
Meopta er en super godt drivjagteskikkert, skal være med lys efter min smag.
Hvis jeg skulle købe drivjagteskikkert nu, blev det en Meopta, undskyld men jeg har svært ved at se hvad andre kikkertmærker kan slå en Meopta med.

Jeg har haft 2 Meopta 1-4x22 med lys, men købte en Leopold XV6 1-6x24 med lys,
Det eneste den kan gøre bedre er at den kan forstørre op til 6 gange, men hvor tit har man brug for forstørrelse på 6 gange på en drivjagt, næsten aldrig.

Derfor ville Meoptaen være mit første valg.

Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#20
Jeg havde en i hænderne den anden dag, den havde det der lysende T istedet for en prik, syntes det virker lidt voldsomt, men er det bare mig.
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Meopta er en super godt drivjagteskikkert, skal være med lys efter min smag.
Hvis jeg skulle købe drivjagteskikkert nu, blev det en Meopta, undskyld men jeg har svært ved at se hvad andre kikkertmærker kan slå en Meopta med.

Jeg har haft 2 Meopta 1-4x22 med lys, men købte en Leopold XV6 1-6x24 med lys,
Det eneste den kan gøre bedre er at den kan forstørre op til 6 gange, men hvor tit har man brug for forstørrelse på 6 gange på en drivjagt, næsten aldrig.

Derfor ville Meoptaen være mit første valg.

Ole

Slæde trækker. I love it



A. Westergaard
A. Westergaard
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)