Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny kikkert.?
#1
Hej alle.

Jeg har besluttet mig for at nu skal jeg have en ny kikkert. Men jeg er lidt i tvivl om hvilken det skal være. Jeg har længe drømt om en swarovski 3-12x50 men er der nogen der har et andet og måske bedre forslag? Eller en anden af swarovski's?

kikkerten skal primært bruges til dansk bukke og hjortejagt, men i fremtiden skal den også med til polen på svinejagt.

Budgettet er på 12.000kr så er der nogen der ved hvad man ka få af kvalitet så sig endelig frem.

Mvh
Jonas
Svar
#2
Jeg har en 3-12*56 zeiss, som jeg er glad for

http://www.jilas.dk/
V, Varipoint med lys fås netop i disse måneder til uhørt lave priser i JagtDanmark. Vi monterer gratis i din nuværende montage - indskyder på banen og tester alt er o.k.
Zeiss 3-12x56 V med lys kun 11495
Zeiss 3-12x56 V uden lys kun 8995

de har også karp til 8000

kender ikke noget til firmaet med zeiss har garantien

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#3
Hej Skipper,ang.garanti hos Karl Kaps,så er der ikke noget at klage over.Jeg har en 2,5-10 x56 jeg købte brugt sammen med en brugt riffel.Efter en gang styrt-regn under bukkejagten i sommer begyndte den at dugge.Jeg ringede ned til dem på fabrikken,og klagede min nød.Jeg sagde som det var,at det var en brugt kikkert jeg have,og at jeg ingen kvittering/garantibevis havde.Det var uden betydning,garantien dækkede! Jeg sendte den afsted,og mindre end 14 dage efter holdt der en fragtmand i indkørslen med en renoveret kikkert,og det eneste jeg betalte var fragten ned på fabrikken,så der er ingen problemer med deres garanti.Rent kvalitetsmæssigt er den dog ikke på Zeiss/swarovski niveau-men det er prisen jo heller ikke helt... Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#4
Hej Ulg

nu var det jilas jeg ikke kender noget, det var lidt dårligt formuleret.
Jeg kender ikke noget til karp's service og zeiss har jeg ikke haft brug for[Big Grin]

men det er dejligt at vide at de også tager service seriøst

skipper
378 Weatherby - The MAGNUM'S MAGNUM
http://www.weatherby.dk
Svar
#5
Hej,

har selv både 3-12x50 og 2,5-10x56 Swarovski med lys og kan kun anbefale dem på det varmeste.
Har et par stykker mere og har anvendt dem i flæng siden jeg for snart 10 år siden begyndte at gå på jagt. Jeg har aldrig nogensinde haft noget negativt at sige om det mærke.
Har dog som tidligere skrevet i en eller andet tråd haft en del negative oplevelser med de helt dyre Zeiss´er, men sådan er der jo så meget.....

Hvis jeg skal anbefale inden for Swarovski ville jeg tage den nye korte model 2,5-10x56 med lys. Det er virkelig klasse. Forskellen i forstørrelse er totalt ligegyldig. Vigtigere er objektivstørrelsen.

Og ja, jeg kender godt hele smøren om størrelser på kikkerter.....[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Hej du langhårede[Wink]

Hvordan er det med tunneleffekt i en Swarovski (onde tunger vil påstå at det var dem der opfandt begrebet)
Dem jeg har kikket i fik ikke større synsfeldt, kun længere rør når man skruede forstørrelsen længere ned end faktor 3,3 i forhold til max forstørrelse[?]

jbn
Svar
#7
Ja ja ja,
man skal høre meget fordi man har en god kikkert........[Big Grin][Big Grin]

Hellerere en fungerende kikkert som folk påstår har tunnel-syn end et glas der ikke kan skydes ind eller hvor trådkorset rasler løs....[xx(]

Diskution om tunnelsyn er vel i bund og grund en gang "craptalk"....[:o)][:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
hej gammelnok

Tunnelsyn er ikke noget problem hvis man kan vænde sig til det, og ikke har behov for det sidste synsfeldt[Wink]
Hvis du checker, vil du opdage at der ikke er mere synsfeldt når du går ned i forstørrelse, efter at tunneleffekten begynder.
Derfor kunne Swarovski lige så godt begrænse forstørrelsesområdet til eks 3,3-10 eller 4-12 istedet for 2,5-10 og 3-12[Wink][8D]

Men jeg vil da medgive dig at det er superkikkerter, hvis de endeligt er justeret parlaxefri[Wink][Wink]

jbn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)