Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gammel kærlighed ruster ikke ...
#1
For nu er den vendt hjem igen[Smile]

I 1988 var jeg med min daværende kæreste på jagt hos hendes familie i Norge.

Rolf sagde at næste gang jeg kom op, måtte jeg medbringe klokke kombi og kompas.

jeg fik skaffet alt, men kærligheden blegnede som ærtesuppe.

kombien, En Valmet 412, købt for 6885,- havde jeg da stadig, til jeg byttede den bort for en Browning 325 for ca. 15 år siden.

Denne blev byttehandlet for 7800,- da jeg købte min 375'er.

Men den gamle kærlighed nagede stadig, især nu hvor jeg nyder skovens glæder i det svenske.

Så efter lange forhandlinger med Niels, der havde købt den af ham jeg byttede med, så vendte kombien hjem igen.

Nu bar al min nysgerrighed fra sidste år frugt, for jeg var ikke i tvivl om at den bedste makker til kombien, det var min Meopta 1-4x24.

Indskydningen gik som en leg, den skød stadig så præcist som jeg huskede. I tirsdags prøvede jeg med et par Nosler partition, de sad som de skulle.

lørdag morgen sneg jeg mig ud i skoven, og smørme om der ikke stod et dyr, 110-115 meter ude. Kikkerten afslørede en opsats, så ud med "Den sorte død version 2,1" og med kombien og afsted med kuglen.

Dyret sprang i vejret og satte i en afsindig spurt, ind mod den skærmende skov.

Efter en stund sneg jeg mig nærmere.

Et tydeligt spor førte mig til bukken. Dyret var stort af krop og opsatsen spinkel. [Image: DSC_0141.jpg]

Et udmærket afskydningsdyr, mente jeg, for det var da en trofæmæssig pjevs men da jeg skulle brække den op, kom der mælk da jeg skar hul i maveskindet ...

Naturen er mærkelig, der var det hele som indikerede buk, både testikler og pensel, men det var tilsyneladende en hermafrodit, men jeg så ingen lam.

Den vejede 18 kg brækket.

Så det var en lidt mærkelig indvielse af den nye type skydestok og genindvielse af valmet'en ...

De kommer med på mange flere ture fremover

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)