Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af lyddæmper
#21
Citat:quote:

Originally posted by n a
Ps. der sælges vidstnok en del Danskudviklede dæmpere på New Zealand[B)]


Og hvis de danske regler falder i hak - så kommer jeg nok med New Zealandsk producerede/udviklede dæmpere i Danmark.

[Smile]

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#22
Til billige priser ?

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#23
Jeg har et spørgsmål, nu hvor vi forhåbentlig får lov til at erhverve, besidde og bruge lyddæmpere. Og fordi jeg er uvidende indenfor luddæmpere!

Jeg har en Rem. 700 XCR Tac. i 300wm og har endnu ikke noget gevind. Jeg har en bremse liggende med M18/1 gevind da jeg fik af vide det var gevindet med flest lyddæmper-muligheder - er dette korrekt[?]
Vi sad og snakkede om det i kaffepausen, og der er mange der hellere vil have lyddæmpere der går ind over løbet og dermed ikke gør riflen længere. Min riffel er lang nok i forvejen, men det skal ikke se dumt ud, eller være i vejen for min kikkert. Hvilke modeller er værd at kigge efter?
Desuden har jeg haft kig på en Sonic lyddæmper da den er smal og lille, samt lyder som god kvalitet.

Desuden vil I få drejet det M18/1 gevind så bremsen også passer på, eller vi I få drejet et helt andet gevind samt sælge bremsen? Jeg agter at have lyddæmper på i stedet for mundingsbremse når det er muligt.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#24
Tag du roligt det m 18*1 gevind. Det er standard gevind.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen
Jeg har en Rem. 700 XCR Tac. i 300wm og har endnu ikke noget gevind. Jeg har en bremse liggende med M18/1 gevind da jeg fik af vide det var gevindet med flest lyddæmper-muligheder - er dette korrekt[?]



Om det er korrekt at det er det gevind der giver flest lyddæmpermuligheder, ved jeg ikke.

Men det er ét af de populære/almindelige gevindtyper som en masse lyddæmpere findes med som mulighed.

Der hvor man KAN komme i problemer, er de teleskopiske dæmpere - og specielt din Rem700 XCR Tactical som har en løbsdiameter på ... 21-22mm.
Ikke alle lyddæmpere findes med mulighed for så tykke løb - og eksempelvis BR Reflex skal der nok særskilt bestilles med 25mm inder-rør. (det rør som danner "væg" mod løbet)

Så dét er en ting der er værd at være obs på.

Jeg vil dog ikke sige at der er én gevindtype der er mere populær end andre, ikke så længe man holder sig til standardgevind for mundingsbremser/lyddæmpere.

Standardgevindene er normalt (omend ikke udtømmende liste) :
1/2"x20 (1/2"UNF), 1/2"x28 (1/2"UNEF), M13x1, M14x1, M15x1, M18x1 og M18x1.5

Dertil kommer de amerikanske 5/8"-varianter og andre tomme-gevind i forskellige TPI. Som nok ses mere sjældent i europa.

Men så længe du holder sig til den første stribe af gevind, så er du hjulpet LANGT hen ad vejen.
Lyddæmpere kan normalt bestilles med præcis det gevind du ønsker.

Men i det tilfælde du ønsker at bruge mundingsbremse på et senere tidspunkt, så giv gerne dét et kig allerede nu - idet ikke alle mundingsbremser findes med alle typer gevind. Det er som oftest rimelig "låst" til nogle få typer gevind.
Nogle enkelte mundingsbremser der er skabt til det civile marked, findes også med mange forskellige gevindmuligheder - men køber man mundingsbremse i USA eksempelvis, eller går efter en speciel stil af mundingsbremse, så kan man ende i problemer mht gevind-udvalg.

Personligt ville jeg IKKE være bange for at få lavet et M18x1 gevind på sådan en riffel.

De fleste kendte mærker findes med dette som en mulighed.

Benytter selv M18x1.5 gevind på mine to Remington 700 rifler.
Men det er ene og alene fordi jeg ønsker at benytte Accuracy International's mundingsbremser - hvor eneste mulighed netop er M18x1.5-gevind.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#26
Tak Happy [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#27
Kan en teleskopisk dæmper (eksempelvis sonic 45) monteres på en match pibe (mit tilfælde Tikka T3 varmint pibe)?
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by Steen S

Kan en teleskopisk dæmper (eksempelvis sonic 45) monteres på en match pibe (mit tilfælde Tikka T3 varmint pibe)?


Kender ikke lige diameteren på T3 Varmint piber, men på side 2 af : http://nielsengunparts.com/images//Sonic...282%29.pdf

Der ser det ud til at løbet max må være 22.5mm i diameter. (ellers forstår jeg ikke lige tegningen, og det står ikke nævnt andre steder.)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#29
Tak for det, Happy. Det burde kunne lade sig gøre så, da jeg mener diameteren er 21 mm.
Svar
#30
Det er nok værd at spørge om, i forbindelse med bestillingen. =o) bare for at være helt sikker.

Kender desværre ikke den type og lavede også kun en enkelt Google-søgning efter noget der lignede tegninger/salgsmateriale.

Men det er ganske normalt at teleskopiske dæmpere understøtter løb omkring 20-22mm, og for eks finske BR Reflex's vedkommende bestiller man specifikt udvidelse op til 25mm hvis man har brug for mulighed for større løbsdiameter.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#31
Piben må maksimalt være 23mm 14 cm inde fra mundingen. Hvis man vil montere en Sonic 45
Sonic 35 klare kun 20mm 13 cm fra mundingen
Sonic 55 klarer 23mm 14cm inde fra mundingen, men kan bestilles så den klarer 26mm 14cm fra mundingen

Men et godt råd vil være KLAP NU HESTEN, der er endnu ikke nogen sikker afgørelse om hvornår og hvordan det bliver tilladt.
Samtidigt kan jeg formode at de mest utålmodige som fiser ned i den nærmeste shop, og bestiller i ren eufori, kommer til at betale mellem 2 og 3 gange så meget, som dem der trækker vejret.
Der vil sikkert dukke løsninger op som er markant mere systematiserede end det man oplever i de første par måneder efter at der eventuelt åbnes op.
En helt anden detalje, er at selv om der åbnes for besiddelse af lyddæmpere, er der helt sikkert ikke åbnet for brug af dæmpere til jagt, i denne sæson.
Svar
#32
Dette må siges at være en billig løsning, måske ikke helt lovlig i Danmark.

http://www.youtube.com/watch?v=haiqFcIXTqs

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by n a
Samtidigt kan jeg formode at de mest utålmodige som fiser ned i den nærmeste shop, og bestiller i ren eufori, kommer til at betale mellem 2 og 3 gange så meget, som dem der trækker vejret.



Udbud og efterspørgsel. Dette kan udnyttes til profit og det er næsten dumt ikke at gøre det.

I starten vil udbuddet af naturlige årsager være lille, men efterspørgslen vil generelt være stor - dermed har man potentielt mulighed for at ende med en ringe og dyr løsning, i forhold til hvad der ellers vil byde sig.

I starten vil der formodentlig være flest danskproducerede (S&L, og gad vide om ikke SAI også vil sælge??!), finskproducerede (BR Reflex, SAK), europæisk producerede (B&T, Hausken, ASE UTRA m.v.) og enkelte øvrige (Surefire eksempelvis der ret undtagelsesvis kan fås i EU)
Disse er relativt nemme at få hjem indenfor en overskuelig tid.

Men venter man lidt, så bliver udbuddet også større når producenterne får øjnene op for lille Danmark og kører forsyningslinierne i stilling - konkurrencen stiger, og priserne kan falde yderligere.

NÅR det bliver tilladt, så overvej nøje hvilke modeller der er interessante her og nu - men kig gerne på alternativer også, samt om det er muligt/rentabelt at vente.

Selvfølgelig er det rart at være hurtigt ude og få købt en dæmper fordi nyhedsfaktoren er så høj at det altid vil være "sejt" at være med på moden, men hvis man alligevel ender med kun at komme på bane 2 gange resten af året, fordi ammunition trods alt er dyrt - så sker der intet ved at huske de gode høreværn de to gange, og vente på en måske bedre/billigere dæmper.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#34
Jeg har ventet i 5 år og 4 måneder.

NU VIL JEG FANDME HA´EN DÆMPER ! [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#35
I starten vil der formodentlig være flest danskproducerede (S&L, og gad vide om ikke SAI også vil sælge??!), finskproducerede (BR Reflex, SAK), europæisk producerede (B&T, Hausken, ASE UTRA m.v.) og enkelte øvrige (Surefire eksempelvis der ret undtagelsesvis kan fås i EU)

+ Nielsen Gunparts [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#36
Mht gevind: Hvis piben nu er krympet i låsestolen, så skal man have riflen i en drejebænk, der har plads til låsestol og "det hele", ikke sandt?

Men det kan vel også lade sig gøre, eller hvad???? [Smile][?]

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Mht gevind: Hvis piben nu er krympet i låsestolen, så skal man have riflen i en drejebænk, der har plads til låsestol og "det hele", ikke sandt?

Men det kan vel også lade sig gøre, eller hvad???? [Smile][?]

Yesterday my rifle went ballistic...


Det er kun et spørgsmål om at have det rette udstyr, så har din pibe vel også rynker på spidsen efter ca. 10 minutter.

UPS[:I] må vel hellere skrive 1 time, for at forsvare den pris du helt sikkert bliver bonget for, hvis du vil være blandt de første.
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Mht gevind: Hvis piben nu er krympet i låsestolen, så skal man have riflen i en drejebænk, der har plads til låsestol og "det hele", ikke sandt?

Men det kan vel også lade sig gøre, eller hvad???? [Smile][?]

Yesterday my rifle went ballistic...



nogle drejebænke har så kort en spindeldok at låsestolen stikker uden for.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
Man bruger da bare sub-spindlen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by GT

Man bruger da bare sub-spindlen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Nej for dælan da, så bliver det jo linksgevind[B)][Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)