Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af lyddæmper
#41
Citat:quote:

UPS må vel hellere skrive 1 time, for at forsvare den pris du helt sikkert bliver bonget for, hvis du vil være blandt de første.


Forkert Jørgen, kan du sige 2 timer[Big Grin][B)][:0]

Der bliver helt sikkert nogle kameler der skal sluges når nu "emperiet" er bygget op om priser på 7-800kr for at få skåret et lille simpelt gevind.
Jeg mener, det er jo ingenlunde sortekunst.

Men folk skal bare tage den med ro, for der KOMMER jo dæmpere til mellem 1500 og 1600 kr stykket INCL MONTERING[Wink]
Så der er ingen grund til at forhaste sig ud og give det dobbelte med mindre man har en sygelig lyst til at bruge penge[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by GT

Citat:quote:

UPS må vel hellere skrive 1 time, for at forsvare den pris du helt sikkert bliver bonget for, hvis du vil være blandt de første.


Forkert Jørgen, kan du sige 2 timer[Big Grin][B)][:0]

Der bliver helt sikkert nogle kameler der skal sluges når nu "emperiet" er bygget op om priser på 7-800kr for at få skåret et lille simpelt gevind.
Jeg mener, det er jo ingenlunde sortekunst.

Men folk skal bare tage den med ro, for der KOMMER jo dæmpere til mellem 1500 og 1600 kr stykket INCL MONTERING[Wink]
Så der er ingen grund til at forhaste sig ud og give det dobbelte med mindre man har en sygelig lyst til at bruge penge[B)]

/GT



Tilbuddet starter bare først når isen har lagt sig over de danske farvande, så der ikke længere kan sejles [B)].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by GT

Man bruger da bare sub-spindlen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Nej for dælan da, så bliver det jo linksgevind[B)][Wink]



Simpelt [Big Grin] dem der laver dæmpere kan da bare osse lave dem i subspindlen........ssssssssssssssssssshhhhhhhhh

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by GT

Man bruger da bare sub-spindlen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Nej for dælan da, så bliver det jo linksgevind[B)][Wink]



Simpelt [Big Grin] dem der laver dæmpere kan da bare osse lave dem i subspindlen........ssssssssssssssssssshhhhhhhhh

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Mener du den hersens klump der sidder til højre, når man åbner døren til Okumaen. Den der klump, der altid sidder i vejen, når man skal have et langt emne ind i hovedspindlen uden at flytte stangladeren.
Hvis det er den klump du mener, er det noget bras, da alle mine drejestål vender baglæns i forhold til den.[xx(][Wink]
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by n a

Citat:quote:

Originally posted by GT

Man bruger da bare sub-spindlen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]


Nej for dælan da, så bliver det jo linksgevind[B)][Wink]



Simpelt [Big Grin] dem der laver dæmpere kan da bare osse lave dem i subspindlen........ssssssssssssssssssshhhhhhhhh

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!


Mener du den hersens klump der sidder til højre, når man åbner døren til Okumaen. Den der klump, der altid sidder i vejen, når man skal have et langt emne ind i hovedspindlen uden at flytte stangladeren.
Hvis det er den klump du mener, er det noget bras, da alle mine drejestål vender baglæns i forhold til den.[xx(][Wink]


Rolig nu! [Big Grin]
Nu, hvor der er gået fagsnak i tråden vil jeg lige minde om at enhver faglært/tillært spånabe, burde være i stand til at slå et gevind på en almindelig manuelt betjent drejebænk! [Wink]

– det tar’ så nok lige et par minutter mere end på en CNC maskine.[Big Grin]

Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#46
En amatør (som mig -- [:I]) kan gøre det på en gammel, men vel-snurrende Student 1800.. på ca. 15 - 25 minutter alt inclusive....

Men jeg gør det kun på vandrør, jeg må nemlig ikke rode med gevind på våben ... [^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#47
Citat:quote:

En amatør (som mig -- ) kan gøre det på en gammel, men vel-snurrende Student 1800.. på ca. 15 - 25 minutter alt inclusive...


Ja, det er så også kun fordi du ikke har rutinen[Smile

Citat:quote:

Tilbuddet starter bare først når isen har lagt sig over de danske farvande, så der ikke længere kan sejles .


Ja, for ellers skal jeg have en isbryder med hver gang jeg skal på Storebælt[^]

Men hvis du har noget proaktivt at bidrage med i relation til at få loven vedtaget og få politikontorerne til at vælge registreringsmodellen så er det da kærkomment. Det må godt nok snart ikke vare længere....[Wink][}Smile]
Tro mig, kontorerne skal nok få det forhalet hvis de samme "meningsdannere" sidder og skal styre slaget[:o)][B)]

Drejebænkene står klar til når "helvedet" bryder løs.

Personligt skal jeg bare have det til at stemme sammen med vejrudsigten. Er det sejlvejr, så kan lyddæmpere være lyddæmpere[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#48
Hvilken størrelse skal man vælge til en 30.06 er det 6 eller 7 mm
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by Mikeman dk

Hvilken størrelse skal man vælge til en 30.06 er det 6 eller 7 mm



Det er nok en ret god ide at vælge en 8mm [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#50
hehe ja selvfølgelig[^]
Svar
#51
Jeg har set en 6,5 mm dæmper, der ved en fejl var havnet på en 338 win.

Den var ikke så pæn ...[:I]

Nogen der har set noget til indsigelser nu høringsfristen er passeret[?]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#52
Citat:quote:

og gad vide om ikke SAI også vil sælge??!),


Joo mon ikke......

http://www.jagtmarked.dk/group.asp?group=301

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by hatting

s&l dæmperen laves i 3 modeller
TMD 35 ( 35mm)
TMD 45 (45mm)
TMD 55 (55 mm)

alle modellerne fåes til cal:
max 6mm
max 7mm
max 8mm
max 9,3mm
max 12mm

og med følgende gevind:
1/2-20 unf
1/2-28 unef
m13x1
m14x1 ( standart )
m14x1,5
m15x1
m17x1
m18x1



Min pibe er Ø 19 mm. Kan man med fordel vælge et M18x1 gevind, eller skal man længere ned for at få et ordenligt bryst efter gevindet er slut? Eller betyder det nada?

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#54
Jeg har kun erfaring med dæmpere fra Hausken og A-Tec (da jeg boede i Norge).. De har holdt til mange hundrede magnumskud... Det norske jagtblad "Jakt" laver meget hyppigt tests af forskellige lyddæmpere (inkl alle nye på markedet) samt tester dem i mange forskellige kalibre, pibelængder mm. Særlig Jørund Liens arbejde og artikler må fremhæves.. Konklusionen af alle de artikler jeg har læst hidtil ( og det er mange) antyder at Hausken og A-Tec dæmperne kommer bedst ud af diverse tests stort set hver gang... både mht dæmpning og præcision.. Så det vil være mine primære valg ..
Men jeg skal da også prøve en dansk Sonic dæmper eller tre... [Smile] .. når det forhåbentlig bliver tilladt..
Svar
#55
Nu så jeg link til denne tidligere: http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx...odid=28535

Men hvordan ved man om lyddæmperen passer på og evt. hvordan monteres de? - Måske et "dumt" spørgsmål, men spørger af ren uvidenhed. Smile

mvh.
Alex

mvh.
Alex S. Hansen
mvh.
Alex S. Hansen
Svar
#56
Alexsh:

Lyddæmperen skal skrues på det gevind der er på mundingen af din pibe(Er det ikke lavet, skal det naturligvis også gøres). Som du kan se er der masser af forskellige gevind at vælge imellem i det link du har postet.

Derudover skal du så vælge en dæmper der passer til kaliberen på din riffel.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#57
Citat:quote:

Originally posted by tonnytot

Citat:quote:

Originally posted by hatting

s&l dæmperen laves i 3 modeller
TMD 35 ( 35mm)
TMD 45 (45mm)
TMD 55 (55 mm)

alle modellerne fåes til cal:
max 6mm
max 7mm
max 8mm
max 9,3mm
max 12mm

og med følgende gevind:
1/2-20 unf
1/2-28 unef
m13x1
m14x1 ( standart )
m14x1,5
m15x1
m17x1
m18x1



Min pibe er Ø 19 mm. Kan man med fordel vælge et M18x1 gevind, eller skal man længere ned for at få et ordenligt bryst efter gevindet er slut? Eller betyder det nada?

Yesterday my rifle went ballistic...



Det betyder tilsynelandende nada med skulder efter gevindet, HVIS det er en teleskopdæmper, man monterer: http://www.canadiantactical.ca/technical.html

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
#58
Det er nu rart nok at der er et lille bryst til en teleskopdæmper.
At dæmperen strammes an mod et gevind der bare stopper i ingenting vil ødelægge dæmperens gevind med tiden.
Svar
#59
Tonnytot.
Dit link til en BR refleksdæmpermontering, gælder ikke for ret mange dæmpere, uanset om det iøvrigt er teleskobdæmpere.
BR anvender en kombination af "spigot" montering og støttebøsning omkring piben
Spigot betyder et relativt kort antræksgevind uden bryst, efterfulgt af en cylindrisk passtykke på et par cm. afsluttet med et bryst.
I bagenden af teleskobdelen findes en tilpasset støttebøsning, som forhindre væsentlig belastning på spigotsamlingen. Denne monteringsmetode er supergod og stabil stærk, hvis hullet i piben er 100%centreret i forhold til yderdiametren.

S&L samt de fleste andre teleskob og frontmonterede dæmpere anvender kun et kort antræksgevind og styrebryst.
Denne metode er enkel at udføre, men kan være sart overfor slag, stød og snavs i monteringen.

SONIC anvender et kort antræksgevind, med standard gevindtolerencer, og bryst, kombineret med en tæt tilpasset støttebøsning ca 14cm inde på piben.
Denne montering er enkel, stabil, stærk og uden væsentlige muligheder for skævspænding ved forurening af monteringsdelen.

Der findes mange beretninger om, efter min mening, unødvendige træfpunktsændringer med/uden dæmpere, som forsøges forklaret med pibesvingninger, men som oftest er forårsaget af skævspænding af den tynde gevinddel. Ofte på grund af for trange gevindpasninger, kombineret med vinkelfejl mellem gevind og bryst. Denne skævspænding kan også forårsages af forurening af brystet i forbindelse med påskruning af dæmperen.
Test har vist at ved tæt og slørfri gevinddel kan man bøje mundingen så meget at træfpunkt flyttes over 20cm på hundrede meter, bare man får et krudtkorn eller et enkelt lag papir i klemme på den ene side af brystningsflanchen.
Svar
#60
Findes der en test af Danske dæmpere?
Nu vi er så godt repræsenteret på det felt vil det falde mig for brystet at købe udenlandsk.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)