Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af lyddæmper
Citat:quote:

Originally posted by Claxel

Tirsdag

http://www.huntersmagazine.com/article/l...pere-udsat

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...



De beskrevne tekniske problemer, er at hende der har med sagen at gøre, desværre har ferie i denne uge.
Svar
[Big Grin]

Sådan kan det gå...

@Happy: Ja naturligvis, men som udgangspunkt melder man vel ikke en kort forsinkelse ud, hvis man godt ved at det vil tage måneder ekstra...

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
det var jo også kun denne uge hun havde ferie.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

@Happy: Ja naturligvis, men som udgangspunkt melder man vel ikke en kort forsinkelse ud, hvis man godt ved at det vil tage måneder ekstra...



Selvfølgelig ikke. [Big Grin]

Men der er dog intet der kan overraske mig mere, så jeg ville bare ikke blive forundret, hvis der kom en yderligere forsinkelse.

MEN - godt at det er på vej. Har også informeret det ud i baglandet af hvad jeg er blandet ind i mht lyddæmpere. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
Lyddæmper-solen skinner i morgen.

Ligegyldigt hvor meget det så måtte regne.

[Big Grin][8D][:p]

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
Så er ansøgning sendt afsted. Spændende hvor tjept det går med at modtage tilladelsen.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Nu er der eksempler på at det kan tage 6 dage på behandlingen af lyddæmper =o) Så det lysner da lige så stille.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Så er ansøgning sendt afsted. Spændende hvor tjept det går med at modtage tilladelsen.


Hvad endte du med at vælge af mærke/variant? Og i hvilken prisklasse var det?

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
Det er en ældre dæmper som jeg forærede til en våbenpusher da jeg ikke kunne få tilladelse til den. lang historie og ingen grund til at dvæle ved den nu hvor jeg kan. En S.A.I. Reflex dæmper i helstål der vejer godt til, men sandsynligvis er uopslidelig. Kan sku ikke huske hvad den kostede i sin tid, men håber på at den ikke er for dyr at købe tilbage [:p]. Jeg oplyste serienummeret på dæmperen og angav præcist hvilke rifler jeg vil kunne bruge den sammen med. Så det burde kunne gå igennem uden forsinkelser.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Reflex (teleskop) vejen er også den, jeg vælger.
Det bliver så nok en Sonic 45 i mit tilfælde.

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
Hej Formænd

Nu har der været skrevet meget omkring lyddæmpere og det antal skud man kan skyde ad gangen uden at få problemer. Selvfølgelig er der forskel afhængig af hvilket fabrikat man vælger, om det er stål eller alu indmad etc... MEN hvad kan man forvente, og hvilke begrænsninger oplyser leverandørerne om ? Jeg har påtænkt at anskaffe en Sonic 45 (alu), hvad kan man med sindsro skyde af skud pr serie ? Ift. jagt er det ikke et tema, men mht træning og felt skydning etc. kan evt. begrænsninger være relevant..

Tak for svarene

PS: her kunne det være specielt interessant at høre n/a ´s kommentar [Big Grin]
Svar
For en Sonic 45 dæmper kan du brænde ca 1375grains krudt pr serie hvis en serie er overstået på under 5minutter.(25 skud med 6,5x55 eller 15 med 300WinMag)
Ved kontinuerlig skydning med lavere kadence, kan du brænde ca 3000grains pr time.

Du vil dog få problemer med varmeflimmer hvis det foregår indendørs, eller i vindstille.

Hvis du skyder så meget i en serie, at varmen vil udgøre et sikkerhedsmæssig aspekt, så har du også påført din pibe, så meget varme, at det vil virke negativt med varme/tryksprækker i pibens overflade.

DU SKAL IKKE lægge dine lyserøde barnefingre på en dæmper som har skudt mange skud i rap. Det medføre en lugt af brændt flæsk, og udleder et alsidigt udvalg af eder og forbandelser[:I]

Hvis ikke denne kapacitet er tilstrækkelig, kan det anbefales med en flaske vand og et vådt håndklæde til at vikle om dæmperen efter ca 20skud. Så vil du meget hurtigt fjerne varmen fra selve dæmperen, inkl. indmad i modulerne.
Svar
Hej n/a

Gode nyheder, ingen grund til bekymring så. 25 skud under 5 min (6,5x55), erindrer jeg endnu ikke at have haft brug for ;-)
Tak for svaret.
Svar
Fik lige 3 tilladelser til lyddæmpere mens jeg ventede [Big Grin]
Våbenkontoret i Nakskov [Smile] thumbs up.

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
hej Kras

så kan vi jo roligt øve lidt hurtig skydning [Smile]

hilsen H.S.Jensen
Svar
Citat:quote:

Originally posted by fisker

Fik lige 3 tilladelser til lyddæmpere mens jeg ventede [Big Grin]
Våbenkontoret i Nakskov [Smile] thumbs up.

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk


Af ren nysgerrighed: hvilke vilkår står der på tilladelserne ? Er de koblet til dine våben, eller er det kun ved ansøgningen det er nødvendigt ?

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by h.s.jensen

hej Kras

så kan vi jo roligt øve lidt hurtig skydning [Smile]

hilsen H.S.Jensen



Ja, ingen problem. Vi skal bare lige have en dæmper først [Big Grin]
Svar
Har modtaget min tilladelse til en dæmper i dag. De ringede venligt (som altid) fra Østjyllands Politi, Århus og spurgte hvilke våben jeg ønskede at anvende den til. Jeg oplyste pgl. pibe (system) og på tilladelsen står i den små tekst under "Anvendelse:" nederst: Til vekselsæt Pxxxxx"

På tilladelsen fremgår endvidere dæmperens serienummer, samt at det er en Schultz & Larsen / Hardcore. Som våbenart er anført: "Våbendel/Lyddæmper".

Hvis nogen vil nørde lidt, kan jeg - som også nævnt i en anden tråd -varmt anbefale: http://www.silencerresearch.com/sound_su...rifles.htm

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
Hej LasseScout

Da jeg søgte, var det til et specifikt våben.
Men på tilladelserne til dæmperne, fremgår der ingen våbennr. Kun nummeret fra dæmperen.

Hilsen Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
O.K.

Så status lige nu er, at man ved ansøgningen redegør for, hvilke våben lyddæmperen er konstrueret til at monteres på, men der er forskel på, om dæmperen via tilladelsen er knyttet til de pågældende våben eller ej.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)