Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Valg af lyddæmper
Så ankom tilladelserne.

Begge er med alle de låsesystemer på jeg ønskede.

Det bliver lidt spændende næste gang på skydebanen.

Mvh Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
Har også fået tilladelse nu. En god uge til at lave den i, det er sku i orden. Tilladelsen er påført de rifler jeg oplyste at være i besiddelse af ( som om de ikke vidste det i forvejen ?). Det er egentlig ikke i orden, men jeg tror ikke jeg gider gøre noget ved det. Det får næppe nogen praktisk betydning.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
Er der nogen som ved om lydæmper/suppressor er tilladt i Tyskland på jagt jeg ville gerne have en på min 9,3x62 istedet for mundingsbremsen og er der nogle forslag til en god af slagsen den skal helst ikke være for stor da den som sagt er til jagt. bevægelses jagt og anstand i hochsitz
Svar
Nej - lyddæmpere er IKKE tilladt i Tyskland.

J.
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

Nej - lyddæmpere er IKKE tilladt i Tyskland.

J.


[Sad] øv men tak for det hurtige og klare svar [Smile] tænkte det nok har aldrig set det når jeg har været tyskland er dog stadig interreseret i anbefalinger af lyddæmper til 9,3x62 og 6,5x55
Svar
tænker på en dæmper der har meget kort overhæng ud over pipen (da jeg ikke vil korte mine 65cm piper af). Kan see Hausken har nogen
http://hausken.no/?page_id=95
http://hausken.no/?page_id=824
med kun 67-70mm overhæng foran
310-350g
og alligvel iflg spec give 19-24dB dæmpning

hvad kan fåes herhjemme der minder om det .. kan fx en Sonic 45 presses ned i tilsvarende overhængs længde, vægt, dæmpning ved at tage nogen sektioner ud?

formål er primær flammehæmmer og rekylreducer uden det ekstra skrald en mundingsbremse giver - så det at mindre overhæng (volumen) = mindre dæmpning, er ikke problemt. Vi gerne opnå mindst 2-3 ting uden ekstra 'skrald'
- reducer mundingsflamme væsentlig når/hvis jeg bruger tungere kugler/langsomt krudt (skumring, nat i sverige..der betyder det noget)
- reducer rekyl så meget at sigtet er så roligt efter skud at jeg kan se skudtegn og kan have krydset på plads hurtigt igen
- reducer indvirknign af pipesvinger på nogen ladninger (har specielt en i 6,5rn med 120gr CEB kugle der 'svinger meget' i det fart område jeg vil op for at den kugle kan svare sig (høj BC + fart mht min. vinddrift) => kræver super kontrol af rekyloptag for at få grupper samlet => vil dæmperens mere vægt foran + reduceret rekyle => mindre pipe svinging/mere stabile grupper?)
- hvis der er nok dæmpning -> at vildtet midster noget af orientering mht skudretning (men der er mindste prio for mig pt)

+ har nogene erfaring med at bruge samme dæmper i 6,5mm(x55) og 8mm(x68S)?

wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
Citat:quote:

hvad kan fåes herhjemme der minder om det .. kan fx en Sonic 45 presses ned i tilsvarende overhængs længde, vægt, dæmpning ved at tage nogen sektioner ud?


Sonic 45 rager cirka 110 mm ud i overhæng, iflg producenten selv.
Det er målt med "default" antal moduler på.
Skruer man alle 5 stk 16 mm mellem-moduler af, er det jo så kun 30 mm.
Men så dæmper den vel efterhånden nok heller ikke vildt meget.....

Yesterday my rifle went ballistic...
Frihed frem for alt
Svar
Hvad med nummeringen???
er den nødvendig (mht. våbenpasset), og hvilke mærker er så nummereret???

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
Spørgsmål:

Man har to piber til en jagtriffel. Fx en 6,5x55 og en NKT. Gevind i begge piber. Man køber en lydpotte til NKT'en men med tanke på anvende potten på begge piber.

1. Vil dæmperen have nyttig/nævneværdig effekt på 6,5eren?

2. Er der noget "teknisk"/problematisk ved ideen?

MVH
Klaasehaans
Svar
@Klaasehaans
ved 9,3->6,5 mister man nok noget af effekten men vil tro der stadig er nok tilbage af virking i 6,5 at det stadig kan mærkes (positivt)..jeg laver en kombo med 8mm + 6,5mm til samme dæmper, som forhåbentlig kan prøves af i kommende weeekend

forudsat er selvfølgelig du har samme gevind på de to piper (og er de lige tykke vil det være naturligt at kunne anvende samme gevind)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
@klaasehaans jeg har skudt med en 338 dæmper på en cal 30 od den dæmpede faktisk bedre end en cal 30 dæmper, sikkert fordi den 338 dæmper rent fysisk er større, så tror roligt du ka lave den combo der Smile uanser er det bedre end uden
vh gert

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
Citat:quote:

Originally posted by gert dybdal jensen

@klaasehaans jeg har skudt med en 338 dæmper på en cal 30 od den dæmpede faktisk bedre end en cal 30 dæmper, sikkert fordi den 338 dæmper rent fysisk er større, så tror roligt du ka lave den combo der Smile uanser er det bedre end uden
vh gert

what dosent kill you, makes you stronger



Hmmm - alt andet lige (dvs design og størrelse på dæmperen), så vil en kaliberspecifik dæmper selvfølgelig dæmpe bedst.. Siger ikke at discount løsningen (ex at man bruger en 338 dæmper på sin 338`er, sin 308`er og sin 6,5mm) ikke virker... - det gør den - dæmper jo godt...- bare ikke så godt som en kaliberspecifik dæmper... [Smile]
Svar
Tak for svar. Hele udgangspunktet for ideen er selvfølgelig, at købe én rigtig god dæmper til brug for begge piber, fremfor to mere ordinære dæmpere...
Svar
Jeg er lidt i tvivl med hensyn til gevindet, jeg har en 9,3x62 hvor piben er 16 mm ved mundingen, er der så nok kant til at støtte lyddæmperen, hvis der drejes et M15x1 gevind
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Morsch

Jeg er lidt i tvivl med hensyn til gevindet, jeg har en 9,3x62 hvor piben er 16 mm ved mundingen, er der så nok kant til at støtte lyddæmperen, hvis der drejes et M15x1 gevind



Ja.

http://www.hgfirearms.dk/images/pdf/Best...E6mper.pdf

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
UPS den havde jeg ikke opdaget, men tak for et hurtigt svar[:I]
Morsch

Hjemme er sømanden, hjemvendt fra havet
Og jægeren hjemvendt fra jagten...
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Morsch

Jeg er lidt i tvivl med hensyn til gevindet, jeg har en 9,3x62 hvor piben er 16 mm ved mundingen, er der så nok kant til at støtte lyddæmperen, hvis der drejes et M15x1 gevind


Jeg tror du skal vælge dæmperen med et M14x1 gevind for at få en lidt større støttekant.

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Nej Swift.

Det har været oppe at vende før. 1mm diametralt er nok.

Hvis du går ned på M14x1 er bunddiameteren 13mm og hullet er 9,3mm

Altså kun 1,85mm gods. Der er en tråd hvor der diskuteres udvidelse af piben ved neddrejning til for lille diameter.

PS: Fabrikanten af lyddæmperen siger osse at 1mm er nok [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Nej Swift.

Det har været oppe at vende før. 1mm diametralt er nok.

Hvis du går ned på M14x1 er bunddiameteren 13mm og hullet er 9,3mm

Altså kun 1,85mm gods. Der er en tråd hvor der diskuteres udvidelse af piben ved neddrejning til for lille diameter.

PS: Fabrikanten af lyddæmperen siger osse at 1mm er nok [Wink]


Ok, jeg fik ellers oplyst – fra hestens egen mund – at med en mundingsdiameter på 15,8 mm og en kaliber 338 WM skulle jeg vælge et M14x1 gevind.[Wink]

Men nu 338’eren er jo selvfølgelig også lidt mindre end en 9,3.

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
Ja, så mangler vi bare at ham den Skotlandsfarende vender tilbage så man kan få lov til at købe nogle varer :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)