Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
gammel Swarovski vs Ny "billig" riffelkikkert
#1
Hej riffeljagt,
Jeg har en gammel swarovski 2,5x10x56 Habicht m/lys og den stammer nok fra midt 90'erne eller sådan noget
men jeg har lidt problemer med den og samtidig noget drømme tænkning

Problemet med den er at der er et støvkorn på en af de indre linser, og den bagerste gummi ring på ocularet falder af, men swarovski mener jeg selv skal betale for at få det ordnet og det ikke er dækket af deres 30 års garanti, som der var dengang på dem.

Så ny overvejer jeg at skulle købe en ny "billig" eller få lavet den gamle, hvilken ville være bedst.

Især fordi jeg godt ville have høje klik tårne, med Zero Stop, så man nemt kan gå fra 100 til 200 til 250 til 300 meter etc.

Jeg ved ikke helt med mig selv om den skal have lys eller om det er ligegyldigt.

Dog kunne jeg godt tænke mig en smule mere forstørrelse, noget ala 4-16x50/56

Jeg har haft kigget på lidt Meopta R1 og lidt leupold vx3/vx6/mark 4
og den skal klikke i 0,1mil

intet krav om mil-dot sigte da den skal bruges til jagt og baneskydning
Svar
#2
Når du nu skal handle ny kikkert kan du sælge Swarovskien til mig for det våbenkræmmeren vil give for den. Så jeg jeg nok få den efterset og lavet hos Swarovski[Smile]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#3
Har prøvet, den har været i østrig og vende, og de siger de ikke vil lave den på garantien, men at jeg kan sende den derned igen hvis jeg vil "anke" og så får de en anden til at kigge på det.
Måske skulle man have en Leupold næste gang de har hvertfald rigtig god kundeservice!

Meen så ryger Swarovskien bare over på salonriffel i første omgang, men skal nok sige til hvis jeg skal af med den Big Grin
Svar
#4
Morten,

Det jeg mente var, at jeg var villig til [b]at betale[/b] for en evt. rep hos Swarovski, efter at have købt den af dig.

I de fleste tilfælde skal man være jurist for at få den "livsvarige garanti" som de store Europæer lover.

Du vender bare tilbage, når du kender prisen på guldklumpen[Smile]

mvh Thorlak

NB: Hvad sigte er der i den kikkert?

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
kan ikke huske lige her om det er 4a eller 7a

men ja deres "garanti" er et lidt sjovt begreb for os almindelige mennesker? gad vide hvad den egentlig dækker?
Svar
#6
Hvad er gammel og hvem har indsendt den?
Jeg har selv lige haft en "gammel" (måske 10 år), og jeg vil gætte på jeg er 3. ejer, Swarovski sendt til fabrikken.
Den ser bestemt ikke for køn ud - den har nogle ordentlige klemmemærker, endda mere end et sted.
Det kostede ikke en krone - hverken i forsendelse eller service.
De havde endda sat nye beskyttelseshætter på kliktårnene - de lå hjemme i skabet.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#7
Det hele startede med jeg skrev til swarovski optic i østrig, og spurgte hvordan vi skulle gribe det an, de sagde jeg skulle have fat i den danske importør, som så henviste mig til den nærmeste sælger som var butikken i jyderup.
det har ikke kostet mig en krone indtil nu, men jeg har heller ikke fået lavet noget hehe Wink
Svar
#8
Har du haft problemer med dug på linserne eller andet siden du sendte din ind?
den gamle tror ikke det er godt for en kikkert af blive skilt ad pga coatingen er det bare overtro? eller velbegrundet?
Svar
#9
Har kun ros til Swaro's service og reklamationspolitik.

Sendte min 7x42 SLC, købt i 1997, ind til rep iår.
3 uger efter så var den retur.
Efter en nøje gennem gang af den er jeg overbevist om, at den bare er blevet ombyttet til en ny.

Sammenlignet med et af de store tyske mærker, er det bare klasse.
Her kan det sagtens tage 3-4 mdr. Har også oplevet at det tog 9 mdr.
Man havde simpelthen lukket værkstedet i en periode.
Det kan man da kalde seriøst[xx(]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Morten S

Har du haft problemer med dug på linserne eller andet siden du sendte din ind?
den gamle tror ikke det er godt for en kikkert af blive skilt ad pga coatingen er det bare overtro? eller velbegrundet?



Nej overhovedet ikke.
Den "hang i klikkene" dvs. den kunne finde på først at flytte sig EFTER det næste skud efter der var skruet op eller ned.

Pga. af coatningen[:0] - den har jeg svært ved at se det logiske i - kan du ikke få ham til at forklare den?

Jeg tror personligt, at hvis en forhandler havde taget dit problem seriøst og sendt kikkerten ind, var den blevet repareret uden beregning. Jeg har kun hørt godt om Swarovski's service, modsat en af "de andre store" (hvis ikke den største)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
tjaa tror bare det er overtro blandt ældre jægere ligesom de helst heller ikke renser piber.....

Kunne være jeg skulle køre ind til importøren i kbh og få ham til at sende den ind.
Så kan jeg bare gøre det når sæsonen slutter så kan jeg godt undvære den indtil bukkejagten..
Svar
#12
Prøv lige at skrive til Martin, han må vide hvad du skal gøre!
martin.kjeldsen@swarovskioptik.com

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#13
Så er der styr på det, den får ordnet sagerne i starten af næste år, så jeg har den, denne jagtsæson Smile

Nogle der har erfaringer med at få lavet noget dernede hos swarovski? er det bare i orden eller?
Svar
#14
Jeg har "kun" prøvet det med en lille garantisag og det kørte bare på skinner og i olie, jeg skulle bare pakke kikkerten ind, printe den tilsendte fragtbrev ud og lægge det på et aftalt sted på min adresse, 10 dage senere lå den samme sted fikset og klaret[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#15
Jeg har oplevet rigtig god service alle de tre gange jeg har haft brug for det.

For mange år siden, måske 15, havde jeg en 7x50. Den havde en stjerne i det ene objektiv, dog Ikke noget der kunne ses ved normalt brug. Da den så fik en fejl i det ene okular, blev den sendt til rep, og den kom tilbage efter 5 uger, med det hele repareret, og objektivet skiftet. Alt uden beregning.

For ca. 5 år siden, blev min 3-9x36 sendt til eftersyn. Ny smørelse, nye o-ringe mm, alting uden beregning.

I midten af juli i år, blev min 8,5x42 sendt af sted, da den havde en plet mellem linserne på det ene okular. 5 uger senere var den tilbage, også uden beregning.

Det kalder jeg god og hurtig service.

VEnlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#16
Kvalitet kan jo også måles på andet end "retur-garanti-service"

F.eks. har jeg aldrig i de mere end 25 år jeg har ejet tysk/østrigsk/schweitsisk optik, haft brug for at returnere en eneste af dem..... [Big Grin][^]

Jag har faktisk kun oplevet at måtte returnere 1 stk optik, og det var en "Kineser-Millet" model "Tacticool---"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Dravis - vi har selv kun Leica(afstandsmåler)og Optik er kun Zeiss og swarovski(kahles, S&B er dog også bydt velkommen i fremtiden) Og min kikkert her er den første af en 10 produkter hen over de sidste mange mange år, der har været problemer med.

Men nu har jeg ikke selv haft den kikkert fra begyndelsen men fik den for et par år siden sammen med en riffel. Så ved reelt ikke om fejlen altid har været der.
Svar
#18
Nogle der ved om det er muligt at få udvendige kliktårne med zerostop til min swarovski?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)