Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold QR slid
#1
Ville lige høre hvilke erfaringer folk har med leupolds qr montage med hensyn til slid. På min sauer 202 i kal 9,3x 62 har jeg sådan et sæt. Det fungere sådan set fint nok, men jeg syntes at den lille vippearm man spænder kikkerten fast med er ved at skulle spændes lidt for meget for at holde en fast. Er sådan en montage stærk nok i længden efter mange skud. Ville en qrw være et bedre valg?

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#2
Når der er en lille vippearm så hedder montagen QRW
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by pern

Når der er en lille vippearm så hedder montagen QRW



Der tager du vist fejl. Både QR og QRW har en "vippearm". QRW er til montering på weaverbase eller rail, hvor QR kræver sin egen base
Svar
#4
@West.

Jeg har selv brugt QR i mange år og det samme har en del af mine jagtkammerater. Mine har holdt til masser af skud, men især en af mine jagtkammerater har skiftet baserne flere gange. En dag så jeg på hvordan han monterede sin kikkert og han pressede på den lille pal med al kraft med tommelfingeren.
Han bruger nok 4 gange så stor kraft som jeg selv gør og heri ligger måske forskellen i holdbarhed.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hej

Jeg fik skiftet et sæt baser, da et helt nyt sæt ringe ikke kunne fikseres i baserne (har vist skrevet om det tidligere). Det var ikke mit indtryk at det var slid, nærmere lidt for store tolerancer...

Mvh.
Jørgen
Svar
#6
Skal jeg være helt ærlig, så tager jeg nok også rimelig godt ved når jeg drejer dem på plads, måske skulle man bare trykke dem knap så hårdt fast.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#7
Da jeg købte min Remington 700 i kaliber 8 mm Remington magnum,
Var den også forsynet med leupold qr montage.
Efter hvad jeg kunne mærke, så blev den montage meget dårlig efter ca 200 skud.
Kikkert havde været monteret og taget af nogle gange.
Har sikkert spændt dem for hårdt som, max skriver.
Mistede lidt troen på dem, og skiftede dem ud med en picatynni rail leupold qrw ringe.
Svenskerne er rigtig glad for leupold qr montage til sako 75 og 85.
Så det er bestemt ikke fordi at montage er dårlig. Har dog også set en del sauer 202 med dem på.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)