Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
en weekend hos Rolin
#1
En weekend hos rolin
Jeg var blevet inviteret på jagt hos rolin, sammen med Jens. Planen var at vi om dagen skulle hjælpe med at save noget brænde og hygge os med det ,og om natten skulle vi skyde nogle grise. weekenden 27-29/9 vi ankom om fredagen ved middagstid, hvor vi blev mødt af Flemming og hans bror Johnny, en fantastisk gæstfrihed og varme.
Vi ser på det brænde vi skal skære i stykker og flække og kører efter en brændeflækker da vi kommer hjem igen til huset fik vi en dejlig frokost med der tilhørende kaffe.
Da maden var spist med god appetit, klæde vi om og begyndte på arbejdet. Vi var heldige med vejret, høj sol og ca. 12-16 grader.
Da havde aftalt at vi skulle spise aftensmad kl.18, for at være i god tid inden vi skulle på jagt. Så stoppede vi med arbejdet en halv times tid før, så vi kunne nå at få et bad og finde riflerne frem. Vi fik grillet svinemørbrad. (øj hvor kan Flemming lave mad) vi fik tildelt aftens poster og en kort med tydelig parole og et par gode tips til jægeren der ikke havde skudt vildsvin, (før) nemlig mig ;-)
Vi kørte af sted Rolin førte an og vi bagefter i den anden bil, Jens fik den første post og han fik lige nogle tips, inden Rolin og jeg kørte af sted. Vi ankommer hvor jeg skal gå ud af en sti ca. 175meter, følge den indtil jeg kom til tårnet. Jeg kommer frem til tårnet og gør mig det behageligt med diverse tæpper som kunne findes i tårnet. Og prøvede at forestille mig hvor grisebasserne måtte komme. Og så var der jo ikke andet, at gøre. End at vente. Men det skulle ikke vare længe inden jeg fik pulsen op.
Da jeg havde siddet i tårnet i ca. 45 min hørte jeg en puslen i det tørre løv. Jeg troede at det nok bare måtte være en enlig buk og ville derfor ikke tænde det lys jeg havde med og monteret på tårnet. Da jeg ikke ville risikere at skræmme noget væk. (har aldrig fået feber af at høre noget, men det skal jeg da love for at jeg gjorde dér) så blev der stille. Men stilheden varede ikke længe inden jeg igen kunne høre noget. Igen en puslen i løvet og tænkte at det måtte være en buk som jeg forestillede mig var passeret mig, lige før. Men lige pludselig kunne jeg høre små grene der knækkede. SÅ KAN DET GODT VÆRE MAN LIGE HOLDTE VEJRET jeg tog riflen op, ganske så forsigtigt, og holdte den i retning af der hvor jeg sjussede med til at lyden kom fra. Og tændte lyset. Og lige pludselig så jeg 4 øjne. Jeg studerede grisene og besluttede mig for at der ikke var nogle søer blandt dem. Og besluttede at skyde en ene af dem, som jeg skød til at være en mellem stor gris. Men jeg skulle blive klogere.
den tog kuglen fra min 30-06er lige i panden og faldt til jorden, krampede lidt og blev lidt efter stille. Jeg slukkede lyser og informerede jens og rolin over sms (det er ret svært når man er ramt af feber) hvad jeg havde lavet Rolin spurgte om han skulle komme og hjælpe med at slæbe den ud. Jeg ville lige give det en time mere, for det kunne jo være man var heldig, at den anden skulle komme tilbage for at hente sin ”makker”. Derefter gik der ca. 30-45 min. Hvorefter jeg hørte en grynten. Jeg tog riflen og tænte lyset igen men det var ikke den samme for var der før. Det var en so med 10 unggrise, så jeg tog en beslutning om at sådan en ville jeg også gerne skyde. Så da jeg havde fundet en i rotten som stod stille og frit afsikrede jeg riflen og lod skudet gå, denne gang på bladet. Jeg kunne ikke se hvad det skete pga. mundingsild, rekyle og krudtrøg.
Da jeg igen kunne se, kunne jeg se at grisen var løbet. Dette informerede jeg rolin om og kan kom for at hjælpe med eftersøgningen. I vente tiden fra jeg havde kontaktet Rolin havde jeg fundet schweiss og da han kom blev jeg bekræftet i at det var, lunge vi kunne se i blodet. Vi gik efter sporet og fandt den unge gris. Da den var fundet slæbte vi den over til den anden, hvor jeg kunne se at den ”mellem store gris” jeg lige havde skudt var en stor keiler og vi blev hurtigt enige om at den kunne vi ikke slæbe ud alene. så Rolin ringede til en af naboerne, som var hos os inden for 10 min. Vi mødte ham oppe ved vejen hvor vi havde slæbt den lille gris ud. Vi tog noget reb med ind igen og jeg fik rebet som sad i trynen, de andre for i forbenene og holdt den på ryggen for at vi på den måde kunne få den ud.
Da vi kom hjem igen på gården underviste Rolin mig i hvordan man så brækker sådan nogle grise. Og de kom op at hænge. Hvor vi tog billeder af dem. Og vejde dem. Den lille vejede 25kg. og den anden vejede 105kg. Og jeg kunne ikke fatte at jeg kunne være så heldig at kunne komme til at skyde sådan en.
Vi gik ind i stuen og hyggede, med øl og rødvin. Indtil vi ikke kunne se lige. Jeg kunne i hvert fald ikke. Hvor efter vi gik i seng. Sikken en dag ;-)
Næste dag diskede Rolin op med fint morgenbord, hvor igen snakken faldt på den store keiler. Hvor efter vi gik ud i det dejlige vejr. For at fortsætte med at ordne brændet. Aftensmaden bød på vildsvineryg serveret i den gode støbejernsgryde som den havde fået lov til at simre i. Nattens jagt gav dig ikke noget, på tasken, med jeg kunne da følge med i et egerns flittige arbejde med at samle forråd til den kommende vinter.
Vi blev igen vækket med det helt store morgenbord, vi snakker spejlæg, bacon og baked beans. Det dur ;-)
Efter den fine morgenmad flåede vi grisene og pakkede tøj. Inden vi kørte til byen for at spise forkost der. Hvor efter vores veje skiltes. Forhåbentlig kommer vi til at mødes igen, for sådan nogle dejlige mennesker, vil man bare gerne møde igen.
Indtil vi ses igen tak for denne gang

Billeder kommer

MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#2
Fedt! Tillykke med grisene.
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#3
Tillykke med grisende![Big Grin]
Ja! Fantastisk gæstfrihed hos Rolin.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#4
Tillykke med grisene.

Ja, at besøge Rolin kan kun på det varmeste anbefales. Gæstfriheden er som at besøge sin nærmeste familie.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Tillykke med den vellykkede jagt.

Ja Flemming er et meget behageligt menneske, der gerne deler ud af sine herligheder.

Tak for en god beretning. [:p]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Super, og tillykke.
Fedt, med sådan en flink halvsvensker.
Og vi er helt klar, til de billeder,- der.[Big Grin]

[Image: images.jpg]
Mvh.Skytmar.
Ikke alle jægere blæser i horn.

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#7
Anders har bedt mig lægge et par billeder ind.

[Image: image_zps4e77ceed.jpg]

[Image: image_zpsfa603348.jpg]

Det er noget af en premier.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Nøj nogle fine bisser, sådan et sæt vil jeg gerne have på væggen en dag... Tillykke!!!

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#9
Du er velkommen til af se, om den anden øffe der var med, er villig til at lade livet, nu hvor den eneste kammerat, er afgået ved døden.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#10
Rigtig fin beretning!
En weekend (eller mere!) hos Rolin er super god jagt, mad samt selskab.

Tillykke med vildsvinene. Må det blive til mange flere! [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Sådan, Anders! [Image: thum_up.gif]

Stort tillykke med flæskestegene...

[Image: skelet025_zps3407be23.gif]

Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)