Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En 14-ender - elg
#21
Tillykke med tyren Yeti. På de første tre dage skød vi . En lille tyr , en stor goldko samt to kalve. Jeg stod for den store ko 220kg slagtevægt , samt den ene kalv . Havde firetakkere for både tirsdag og onsdag , men den sidste tyr på kvoten skulle mindst have fem takker mod skytten . Tre dage med fantastisk godt hunde arbejde (jämthunde) gode jagtkammerater samt en masse godt kød med hjem til fryseren ..[Wink]
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by støverden sidste tyr på kvoten skulle mindst have fem takker mod skytten


Kan du lige forklare den?

Og tillykke med det fine resultat.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
Hvis tyren har feks. Venstre side mod dig , og skovlen på denne side har fire takker er det med at holde pegefingeren i ro . Men hvis det er højre side hvor den har fem takker , der vender mod dig , må der skydes . Formentlig et forsøg på at spare mellemtyre . Vi så iøvrigt to tyre på de tre dage som havde størrelsen .
Svar
#24
Så har jeg fået skrevet lidt mere om elgjagten.

http://kroeyer.com/?p=970

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#25
Stort tillykke med den flotte tyr.

Jeg er slet ikke misundelig[:o)]

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)