Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyddæmper - flammedæmpning
#1
Hej

Nu hvor lyddæmperdebatten har taget fart, så smider jeg lige et "nyt" spørgsmål ind i debatten.

Jeg bruger en 9,3*62 til natjagt på vildsvin og overvejer om en lyddæmper vil være sagen i forhold til at fjerne mundingsflammen. Jeg går ikke så meget op i lyddæmpningen.

Kan man få en lyddæmper (vil en teleskopisk kunne klare jobbet) som fjerne mundingsflammen, så man ikke mister nattesynet, ved skud i mørke?

Mvh.

Jørgen
Svar
#2
ja
Svar
#3
Endnu et godt argument for at få lyddæmper!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#4
Det er bestemt ikke uden grund at man i militær "jargon" kalder en velkonstrueret lyddæmper" for en "Signature suppressor" [8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hvilken dæmper vil være bedst til dette formål?
Man skal jo ikke gå ned på grund af udstyr.... [Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#6
det er den største, længste, tungeste og billigste.
Men i den virkelige verden, vil man vælge klart mere fornuftige kompromisser.

Husk på at en lidt kortere lettere og tyndere, som sidder på riflen, ofte er mellem 250 og 1000 gange bedre end det store tunge og lange skrummel man lader ligge hjemme, fordi man ikke orker at slæbe den med.
Der findes visse dæmpere som kan forlænges og forkortes efter det aktuelle behov. Visse af dem er ydelsesmæssigt fuldt på højde med, eller mere effektive end de fleste andre, hvis man har primær fokus på tykkelse og længdeforøgelse af våbnet.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)