Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu har de svenske myndigheder da helt tabt sutten.
#1
Troede at svenskerne havde ytringsfrihed..... [:0]

http://www.expressen.se/nyheter/varghat-kan-kosta-jagare-vapenlicensen/?fb_action_ids=10151772546558661&fb_action_types=og.recommends&fb_source=timeline_og&action_object_map=%7B%2210151772546558661%22%3A10150544744000893%7D&action_type_map=%7B%2210151772546558661%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=%5B%5D

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Velkommen til det Svenske liv.

/Rolin

"But the bravest are surely those who have the clearest vision of what is before them, glory and danger alike, and yet notwithstanding go out to meet it."
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
"Disney-ficeringen" af dyreverdenen kender ingen grænser ...[:0][:0]

"Hade-tale" mod et vildt dyr er altså nok til at en svensk embedsmand mener at en persons "gode omdømme" er "ødelagt" i forhold til at få licens til et jagtvåben ...

Sådan går det når mennesker fjerner sig for langt fra et reelt og fornuftigt forhold til naturens vilde dyr. OG ikke længer lader sund fornuft råde i den slags sager.

Mit indtryk er at svenske "embedsfolk" er nærmest hysterisk "emsige" og flere gange har forsøgt at få jægere dømt for "Jaktbrott" alene på en vidneforklaring om "intention" om at begå noget ulovligt..

F.eks. var der en sag om en jæger der blev observeret medens han studerede et dyr gennem riflens kikkert, uden at have løsnet et skud... Jeg husker ikke hvilket dyr der var tale om, kun at det ikke var tilladt at skyde det...
Ingen kan vel på nogen måde BEVISE at denne jæger havde tænkt sig rent faktisk at skyde ...

Den dag vi begynder at tillade retsvæsnet at dømme en person alene på "formodede intentioner" om at gøre noget ulovligt, lever vi ikke længere i et reelt rets-samfund..

Den dag vi uden protester tillader "embeds-personer"/"øvrigheden" at "afvise" personer på grund af udtrykte holdninger og meninger" rent administrativt og uden rettergang ... tjaaa... tænk selv over konsekvenserne...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Oven i dette er der nu en del tilfælde hvor våben som har været konfiskerede af politiet er blevet væk når politiet er blevet 'tvunget' til at afleverer den igen. I et land hvor selv mænd kalder sig feminister bør det svenske jægerforbund overveje at trække diskriminationskortet. Jeg sidder i hvertfald tilbage med en fornemmelse at personlige holdninger til jagt og jægere spiller ind på både politiets og andre embedsmænds behandling af sager. For mig bekendt har der aldrig været ligende sager eller optræk til sager mod fx anarkister, stalinister eller ekstremistiske muslimer der ønsker at omvælte det svenske samfund, og dermed også udtrykker vilje til at overtræde samfundets regler. Men jægerne kan efter hånden frit ligges for had.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)