Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pris på helt rådyr
#1
Hvis venner og kolleger spørger efter rådyrkød, er det så ikke en rimelig pris, at forlange 250,- kroner for et helt brækket rådyr, hvor de så selv skal trække skindet af og udskære ?

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#2
Jeg synes det er for billigt ...

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#3
Det plejer vel at ligge på 350-400 kroner, hvis man køber det på auktion efter jagten.
I hvertfald der hvor jeg plejer at gå på jagt Smile
Svar
#4
Vi betaler 40 kr/kg bræket vægt.

mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
250,- er efter min mening for billigt. Jeg plejer at betale ca 500,- på paraden, hvilket er ok.
Hvis jeg skulle sælge til venner, ville jeg foretrække at sælge udskåret kød til en lidt højere kilopris for at sikre en god oplevelse med vildtkøddet. Jeg kender nemlig ikke ret mange ikke-jægere, som kan håndtere en slagtning på en god og hygiejnisk måde.
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Da jeg begyndte at gå på jagt for ca. 40 år siden, kostede et stk. råvildt på paraden ca. kr. 500,-. Enkelte op til ca. kr. 600,-.[Smile]

I dag er prisen nok ikke steget, men på vort revir sælges det på paraden med den bemærkning, at skytten min. skal byde kr. 350,- for et lam og kr. 500,- for et voksent dyr.
Der opnås yderst sjældent højere priser[8D]

Synes dog principielt det er for "billigt", men det afhænger jo af udbud og efterspørgsel. Priserne for udskåret dyreryg m.v. ligger jo i betydeligt højere niveau[:o)]

mvh
Korthår
Svar
#7
Når jeg er på fællesjagt og der ligger dyr på paraden, plejer de at blive handlet til en plovmand minimum.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#8
Et brækket dyr sælger vi normalt på paraden til ca. 25 kr/kg brækket vægtm, altså ca. 250-350 kr for et lam og 400-450 kr for et voksent dyr.

Normalt sælger jeg dog kun slagtede rådyr til 50 kr/kg, evt. med udbening af hals, bove og slag.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Et brækket dyr sælger vi normalt på paraden til ca. 25 kr/kg brækket vægtm, altså ca. 250-350 kr for et lam og 400-450 kr for et voksent dyr.

Normalt sælger jeg dog kun slagtede rådyr til 50 kr/kg, evt. med udbening af hals, bove og slag.



Med den kilopris mener du vel 1.500 kr for lam og 2.500 kr for voksne dyr [Wink] [Big Grin]
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#10
Fast pris 500,- uanset størrelse, for et helt dyr, grovparteret,
ellers må "køber" gå et andet sted hen. Gider ikke "forære" dyret væk til en grinagtig pris.

Har taget den pris siden jeg begyndte at gå på jagt.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#11
Her på egnen har et helt dyr kostet 500,- og et lam 250-300 lige så længe som jeg har gået på jagt.

Men der er en tendens til faldende priser. Som igen sikkert hænger sammen med udbytte(udbud)/efterspørgsel.
Afskydningen af råvildt er mere end fordoblet i den tid jeg har haft jagttegn og da vi ikke spiser dobbelt så meget råvildt, bare fordi vi kan, så falder priserne. Alene den almindelige prisudvikling og inflation har jo betydet at råvildt aldrig har været billigere.

Jeg har så det luksus problem at jeg har mulighed for at skyde en del råvildt på dels mit eget jagt og på det jagt jeg har sammen med naboen og i et nyt konsortie som jeg lige er kommet med i.
Jeg vil uden at overjage, kunne skyde 5-6 stykker råvildt om året, men jeg kan simpelthen ikke afsætte kødet.
Vi spiser selv højest 1 stk. råvildt (2 personer) og så skal jeg af med resten.
Derfor har jeg langtfra skudt nok råvildt, da jeg ikke vil forære kødet væk.
At aflevere kødet til en vildthandler er heller ikke løsningen. Der er simpelthen for langt til den nærmeste.

Så det er faktisk en slags dilemma at jeg for at kunne jage råvildt er jeg nødt til at sænke prisen så meget at det er latterligt. Folk giver gerne overpris for økologiske fødevarer, "for dyrene skal jo have et godt liv", men det allermest økologiske kød, nemlig vildtkød, det kan man næsten ikke få afsat.......[xx(]

Jeg må nok holde mig til ræve og skarver i fremtiden........[:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#12
Takker for de mange svar.
Jeg har tydeligt vis ikke forlangt for meget for dyret. 250,- uden partering.
Den er skudt på min egen jagt, og jeg har en del råvildt i fryseren allerede.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#13
Hvis nogen vil sælge et helt rådyr gerne grovparteret, da jeg ikke har voldsom køkkenplads, aftager jeg gerne til 4-500 kr afhængig af størrelse.

Har ikke selv dyrejagt i år og savner kødet.

Bor ved KBH.

Vh
Christian

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#14
Kan du ikke hente det i Sønderborg? Så sig til hvornår du kommer - så skal jeg skyde det sådan at du selv kan brække det [Big Grin]

hmmmm, der var jeg vist lidt kæphøj [8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
@Max, jamen hvis du har for travlt til at skyde det Max så kan jeg da komme ned og göre det for dig så skal du bare passe dit arbejde og inkassere belöbet[Big Grin][8D] jeg betaler endda selv patroner og stiller med eget gevär,,, tak for sidst forövrigt[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#16
For mit vedkommende 400-500kr købt efter parolen.

Slagtet vil jeg faktisk også gerne vide hvad folk tager.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

For mit vedkommende 400-500kr købt efter parolen.

Slagtet vil jeg faktisk også gerne vide hvad folk tager.

Mvh.
Boldsen



Det kommer vel an på om det er til en fra "kjøwenhavn" eller til "hjemmemarkedet ...[Big Grin]
Svar
#18
Det er også en mulighed at afsætte til en slawter med vildtautorisation eller enddog en restaurant. Mærkeligt nok skal en slagter have en speciel tilladelse fra fødevaremyndighederne, samt et rum indrettet til at behandle vildt, mens en kokkemand uden videre kan slæbe et brækket dyr ind i grovkøkkenet. Ved dog ik hvad dagsprisen er på et stykke råvildt, men vil da tro man får dækket udgiften til ammunition #128512;

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#19
hej, kan se det er en gammel indlæg, men er der nogle fra fyn der pt. sælger rådyr ?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)