Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny børnebog om jagt
#1
Andreas på bukkejagt

Citat:quote:

pressemeddelelse
Andreas på bukkejagt er til dato, den eneste børnebog om jagt. Skrevet og fortalt på en måde, så børnene på en tryg og positiv måde, lærer, hvad jagt drejer sig om.

Andreas på bukkejagt er en flot og farverigt illustreret børnebog, der henvender sig til piger og drenge i 3-12 års alderen. Bogen holder det traditionsrige danske jagtsprog i hævd og forklarer samtidig børnene betydningen af de forskellige ord. Børnene lærer, hvad det vil sige at gå på jagt, og hvad man bruger det nedlagte bytte til. En god måde at lære om de danske jagttraditioner, samt de skrevne og uskrevne regler.

Andreas på bukkejagt er skrevet af Jeppe Andsager og illustreret af Jacob Holst Lei.
Bogen indeholder 50 sider, trykt i et læsevenligt format på 22x22 cm og i hardback. En fantastisk gaveide og den kommende jægers første bekendtskab med jagt, jagtens glæder og udfordringer.

Bogen koster 149 kr i vejledende udsalgspris og kan købes via http://www.andreaspåjagt.dk eller bestilles direkte ved forfatteren på jeppeandsager@hotmail.com Bogen findes desuden i velassorterede jagtforretninger over hele landet.


[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det

Redigeret af Kima
Svar
#2
Fin bog til de små.
Den er allerede på hylden hos den lokale grejpusher. En glimrende julegave ide til dem der har børn.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
[Image: foto1_zpsa35faf0f.jpg]
Svar
#4
Bogen sælges foreløbigt hos følgende forhandlere:

Rødekro Boghandel
Macnab, Sønderborg
Kr. O. Skov, Bording
Pamhule jagt & Fiskeri, Haderslev
Macnab, Vejle, Grindsted og Esbjerg
Bog & Idé, Vejle
Bogjagt.dk
Østjysk Våbenhandel, Hedensted
Juniorgrej.dk
Korsholm, Skjern
Papyrus, horsens
Vaabenshoppen, Horsens
Bog & Idé, Aabenraa
Foder & fritid, Aabenraa
Guns & Gents, København K
Tommerup jagt & fiskeri, Tommerup
Gamefair, Nærum
Svar
#5
Anmeldelse i JÆGER

[Image: 8CB59EE4-2A55-4D86-9D92-0770C5C52B7B_zps16oqoffe.jpg]

En god gaveidé, børnebogen, "Andreas på bukkejagt"
Svar
#6
Citat:quote:

Andreas på bukkejagt
Anmeldelse af Tobias P. Ehmsen, Naturvejleder ved Ringkøbing-Skjern Museum

Jeppe Andsager har skrevet en spændende og lærerig børnebog om jagt - et emne som man ellers sjældent ser formidlet til børn.

”Ude på landet, lige hvor markerne støder op til den store skov, ligger der en lille hyggelig bondegård. Her bor Andreas' bedsteforældre.”
Sådan begynder Jeppe Andsager sin fortælling om knægten Andreas, som er på besøg ved bedsteforældrene, og som får lov til at komme med sin bedstefar på bukkejagt for første gang.
Her er ingen talende dyr med tøj på. Vi er i virkeligheds verden, men fortalt i børnehøjde. Dette er desværre ikke så udbredt i børnelitteratur til de mindste, og alene af den grund hilser jeg bogen velkommen.
Vi følger de to jægere før, under og efter jagten på den udvalgte sommerbuk. Siddeløbende med den primære handling i bogen, som jo er selve jagten, giver bedstefaren mange gode forklaringer på fænomener, talemåder og begreber fra naturens og jagtens verden.
Som læser bliver man også præsenteret for hvad den gode jæger gør når jagten er slut. Opbrækning, forlægning, afkogning af opsats og tilberedning af vildt bliver beskrevet i børnehøjde så alle kan være med på hvad der foregår uden det virker skræmmende.
Bogen giver også en god forklaring på hvorfor man går på jagt. Den beskriver stemningen og spændingen ved jagten, men bogen giver også en god anledning til at tale med sit barn om de helt grundlæggende begreber i naturen, så som fødekæder, økosystemer og biologi. Alt sammen noget som sammen med jagtetik bør inddrages i en samtale om god og bæredygtig jagt.

Jeppe Andsager har skrevet en interessant og kærkommen højtlæsningsbog for børn i førskolealderen. Den er farverigt illustreret med flere detaljer, så der vil være nye emner at tale med barnet om ved gentagne gennemlæsninger. Bogen fungerer godt med sin blanding af historie og læring og den vil kunne bruges og forstås af alle børn og voksne.

Andreas på bukkejagt.
Skrevet af Jeppe Andsager
Illustreret af Jacob Holst Lei


[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Anmeldelse i JVV:
[Image: C63EB922-4E06-44BC-A943-CA840C4CE826_zpsx5ifanqy.jpg]

En god gaveidé, børnebogen, "Andreas på bukkejagt"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)