Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Viper-Flex
#1
ViperFlex

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Nogle der kender den ? Jeg fik ikke lige fat i 'hvor hurtig/nem den er at gøre kortere ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
og så med et par billeder af Clax på forsiden [Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
Den ser ud til at være lavet nogenlunde færdig nu. Lidt afhængig af hvor nemt/hurtigt/lydløst den kan forlænges, forkortes og slås ind og ud.

Egentlig lidt utroligt at så simpel mekanik først er færdigudviklet nu. Jægere, skytter og soldater har vel haft behovet i henved 500 år.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Den ser ud til at være lavet nogenlunde færdig nu. Lidt afhængig af hvor nemt/hurtigt/lydløst den kan forlænges, forkortes og slås ind og ud.

Egentlig lidt utroligt at så simpel mekanik først er færdigudviklet nu. Jægere, skytter og soldater har vel haft behovet i henved 500 år.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!ENIG[:p]
[Image: ajbutton.gif]



Hej Lasse.

Hvilken af de to ting mener du[?] [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Det var jo fordi jeg selv mente at der manglede noget brugervenligt på markedet, at jeg lokkede min gode ven René med på ideen.

Anyway, jeg vil forsøge at lave en amatørvideo i weekenden, der viser hvordan og hvor nemt den betjenes.

Så kan man/I/du selv bedømme om det er noget der er interessant.

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#6
Foreløbige erfaringer med "Den Sorte Død"

Bukkeskive - 9ere og 10ere - 200 meter
Buk - 173 meter
Lam - 40 meter
Skarv - 190 meter

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#7
Ha ha, jeg kan godt se selvmodsigelsen Claxel. Og din udgave er helt sikkert meget interessant.

Jeg har selv eksperimenteret med en 4-benet skydestok, og selve princippet er uimodsigeligt det bedste af alle skydestokke på markedet. Jeg havde også fingrene i "den sorte død" i Ulfborg i sommer, og den er langt mere stabil,færdiglavet og brugervenlig end det dallerværk jeg selv har skruet sammen. Så jeg er bestemt kunde til din udgave.

Men mere vil have mere, sådan er det jo [xx(]. Og når man har prøvet de to- og trebenede skydestokke med "aftrækker", som nærmest selv tilpasser sig terræn og ønsket længde ved et enkelt tryk på aftrækkeren, så spekulerer man på, om den 4 benede "sorte død" måske kommer i en aftrækkerudgave en gang ?

Jeg kan slet ikke gennemskue de tekniske problemer ved at lave det, eller om det overhovedet kan lade sig gøre. Men nu findes systemet på andre skydestokke, så hvem ved ???

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Nogle der kender den ? Jeg fik ikke lige fat i 'hvor hurtig/nem den er at gøre kortere ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Stokken forud indstilles til stående skydning for neden når det er gjort (engang for alle)skal den bare slåes ud og ved stående skydning trykkes der på to punkter (knapper) så kan den trækkes ud til fuld længde og låses .synes det virker godt og solidt jeg har kun skudt pap med hjælp fra viperflex det virked fantastisk for mig[Wink] er aldrig blevet dus med de alm 1-2-3 benede og har derfor ladet dem blive hjemme på jagt da jeg ikke følte dem ok til jagt for mig siden jeg fik viper har jeg den med hver gang har dog det første stk vildt til gode endnu men det kommer [Big Grin]
Svar
#9
Mange tak for forklaringen tikka :-)

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
[:I] den forklaring var til version 1.0 ... Men det er stadig en god stok.

Der er en ændring på version 2.0 som gør den endnu mere flexibel ...

Nu med flere huller ...
http://youtu.be/IpDn5dcy7kM

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#11
Den har rigtig mange godt ting i sig, men de 'uhyggelige' klik når den låses, skal væk i version 3.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Den har rigtig mange godt ting i sig, men de 'uhyggelige' klik når den låses, skal væk i version 3.



Du har ret, næsten da ...

De uhyggelige klik er en meget mindre lyd end en riffel laver, når man lader den.

Microfonen suger bare den slags lyde til sig.

Stokken højdejusteres for det meste kun ved jagtens start, inden man går afsted.

Men de klik kan sagtens undgås, ved at holde igen på knapperne med fingrene [Smile]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#13
Nu også i handelen hos Hatting, http://www.ahlarsen.dk i Harlev

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
en smule off topic, men hatten af for Hatting. Jeg er vild med overskriften på hjemmesiden "lukket på grund af jagt"

at du så bruger samme web-redaktør til opdatering af hjemmesiden som N/A i S&L dagene er så en anden sag [:I] (28/10)
Svar
#15
Der er også folk i UK som kan lide Viper Flex:

http://www.hammondsporting.co.uk/#!press-reviews/c1ejq

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#16
Viber Flex har virkelig bevist sin værdi i går på heden til JKF jagtfeltskydning. Hvis den ikke er Danmarks bedste, så er den verdens bedste.
Har prøvet så mange forskellige skydestokke og der er ikke nogen som kan slå Viber Flex. Den er gennemført til mindste detalje.
Svar
#17
Har også en , og jeg er meget glad for den
Svar
#18
Har prøvet en.... brød mig ikke om den og gider ikke slæbe den.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#19
Jeg har end anden 'dobbelt 2er' i 3delte ben-sektion med vridekobling/lås..der er noget skramlet og tung at justere og derfor aldrig været emd.
her er Viper mere funktionel..MEN de der klick postioner synes jeg ikke er nemmme lynhurtigt i felten mens man har dyret under observation..at justere fx helt op fra sidende til stående position. Tryk og slip grep (ala de der 3bener der også har meget fremme) ville hjælpe gevaldig på det - eller tror jeg ikke jeg får udnytte justerings muligheden når det gælder (Viper kroger jo ind i næste hul så skal man igen have fingeren ned og på etc)

så ville måske stadig have en 4 'blomstre pinds' bundet sammen cykelslange version.. den kan gå relative langt ned ved at blive 'spredbenet'..dog er der grænse mht 'udskridning'..så ordentlige 'gulvsøm' og klistergummi som dutter skal der nok til

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by wolf_skate

her er Viper mere funktionel..MEN de der klick postioner synes jeg ikke er nemmme lynhurtigt i felten mens man har dyret under observation..at justere fx helt op fra sidende til stående position. Tryk og slip grep (ala de der 3bener der også har meget fremme) ville hjælpe gevaldig på det - eller tror jeg ikke jeg får udnytte justerings muligheden når det gælder (Viper kroger jo ind i næste hul så skal man igen have fingeren ned og på etc)

/wolf_skate



Jeg har en tidlig version af Viper, uden teleskopjustering, men jeg har ved flere lejligheder haft teleskopvarianten i hænderne. Jeg medgiver at den ikke kan justeres i benlængde ligeså hurtigt som eksempelvis Prismos' med aftrækkergreb. Men det tror jeg ikke har været hensigten. Som jeg ser det, er ideen at du stiller Viper til stående længde og bruger den som spadserestok/håndkikkertunderlag under gang/pürsh. Opståer behovet for et hurtigt skud, kan den anvendes både som "etbenet" eller slåes ud til "2 benet med et enkelt anlægspunkt for riflen". Skal den bruges sidende, kan den justeres ned i længde liggende vandret i græsset. Tricket når den justeres er at vride en smule i stængerne samtidig med at du holder knappen inde og skubber/trækker i benene. På denne måde undgår du at knapperne går i indgreb i næste hul i rækken.

mvh
Steen

For en god ordens skyld, har jeg ikke aktier eller økonomisk interesse i Viper Flex, jeg er bare en begejstret bruger [Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)