Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6,5x55
#1
Hej hjemmeladere.

Er der nogen af jer, der har opnået nogen gode hastigheder ved at experimentere med ovenstående kaliber ??

Grunden til at jeg spørger er at jeg har tænkt mig at prøve kræfter med lidt jagtfelt skydning til næste år.
Jeg går og bilder mig ind at det vil være en fordel med noget mere flatskydende ammo, end den Norma patron jeg bruger pt. (jagtmatch og vulcan 10,1 grams)

Lani

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#2
Der er jo helt sikkert mange meninger om dette men min er at du i allefald IKKE skal bruge jagtmatch som jo er fremtaget til trænings brug på hovedsageligt 100 meter men i stedet prøve dig frem med noget af den udemærkede bane ammunition fra enten Lapua eller Norma det har sat mange rekorder og anvendes af tusindvis af skytter over hele verden.

Godt nyt år
Leif R.

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#3
Tak, ja man bliver jo klogere hver dag [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Its better to have a need not, than to need a have not!!!
Mvh.LANI



Svar
#4
Hej "lani"

Hvis du ikke lader selv så prøv om du kan få tag i Lapua's 7 grams Scenar Match, den er ret suværæn og også til at betale hvis man køber lidt stort ind.

Skal man skyde og træne til Jagtfelt, så kan man nok ikke nøjes med at købe mindre end 500 stk[Big Grin]

Jeg lader selv, så jeg brygger bare mine egne, men stadig med 7 grams Scenar-kuglen, som går ud med ca. 910 m/s i min 6,5x55

Den hastighed er valgt på grund af at præcisionen er bedst i min riffel. Det svarer ret nøje til den hastighed jeg målte på fabrikspatronen en gang for længe siden.

Ladningen er ca. 44 grains N550 og Lapua Scenar 7 grams i Norma hylstre og med CCI standard fænghætter

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu med .376Steyr
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Hej LANI..

Prøv at snakke med Tom G. Han har brugt 6,5x55 til jagtfelt i sin Sauer gennem nogle år nu. Han lader selv og hvis jeg husker ret, så bruger han Lapua's Scener kugle i 7,0 gr./108 grains... Kan ikke huske hvad hastighed den er ladet til...

[Image: scenar.jpg]

Tom har vist også gjort sig lidt 1000 yard's skydning med samme rig.

Mvh

Takleberry

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#6
Jep,

7gram Lapua Scenar til jagtfeltskydning er helt i top[Wink]

Overvejer dog at konvertere til 9gram for at undgå mobning....[:o)]

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!

Når nu der prales med gamle præmier så skidt da..................
DJ 2005
DLS 2005
NSK 2005
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Der er også Norma Elit 9 g færdig ladet til 4.00 kr stk eller Normas
8,4 g projektiler hvis du selv lader
Svar
#8
Du skrev at du ville ned i kuglevægt.

Hvis formålet er at få en hurtigere og fladere bane(det er det vel)
kan jeg anbefale 7 gram scenar ligesom de andre.
Skulle præcisionen ikke være på plads fåes den også i 8 og 9 gram.

Min sauer var vild med 7, men min Sako skulle have 8 helst 9.

Du skal vælge den der giver bedst præcision og være ligeglad med hastigheden. Den bedre balistik på de tunge ophæver næsten hastigheden
så kugle banen er ret ens. De rammer alle jorden på et tidspunkt.
Til gengæld er det en god ide at prøve kuglebanen af for ens egen riffel og ikke stole blindt på diverse opslagsværker og ballistic programmer.
vis du begynder at lade dem så lad være med overladning du vinder næsten intet........men du smadrer låsen på et tidspunkt.
Jeg tror ikke der findes en patron der er blevet mere overladet end
6,5 (ikke kun fordi der er så mange af dem), men fordi flere ihvertfald i min omgangskreds ikke vil acceptere dens begrænsninger.

Folk mener jeg er selvglad ! Det passer ikke. Jeg er kun halvt så selvglad, som alle andre ville være i mit sted.
K.K. Steincke
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)