Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Påbud om at skyde vildsvin
#1
Påbud om at skyde vildsvin

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#2
Ja jeg vil da råde folk til det modsatte:-)
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#3
Man kan vel ikke påbyde nogen at bortskyde vildsvin på en´s grund, MEDMINDRE der er konstateret et bestand på den pågældende grund ???

Regulering af EVENTUELLE artsfæller vil kræve enorme ressourcer(at sikre sig at der IKKE er vildsvin på ens jord), og samtidig vil det være voldsomt svært at bevise man har gjort tilstrækkelig indsats, hvis man ikke har mulighed for at nedlægge nogle...

Lyder vandvittigt i mine ører...

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Hvis folk ikke selv gør det, så kommer SNS og gør det for dem.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Jeg er tilbøjelig til at give "Kenneth" ret...

Hvordan kan man "påbyde" nogen at "bortskyde" dyr på sin ejendom indenfor en så kort periode som 2 måneder?

Hvis nu man slet ikke er jæger, eller ikke vil tillade jagt af nogen art på sin ejendom? (Jeg kender til adskillige halvstore ejendomme i det midtjydske, hvor ejerne er arge jagtmodstandere, og ikke engang vil tillade naboerne via de lokale jagtforeninger at regulere råger i råge-kolonier, der direkte generer naboerne)

Mon ikke SNS vil få endog noget besvær med den slags "jordejere" hvis de insisterer på at komme tromlende og "regulere vildsvin"
Findes der hjemmel nogen steder for at SNS så kan "regulere" under politibeskyttelse eller lignende? Jeg kender til mindst ét sted hvor det ville blive nødvendigt... ejerne dér er helt uden for pædagogisk rækkevidde...[V] (De skulle bl.a. have jaget en schweisshundefører væk fra deres jord, med "kamphunde" og trusler om vold..)
(Vold mod mennesker og hunde er åbenbart ok i deres verden, men ikke jagt og forsvarlig aflivning af anskudt vildt ... [xx(])

... interessant... [:I]

Hvilke repressalier kan man anvende mod en eventuel lods-ejer/jagt-lejer der "ikke skyder alle svin væk inden fristen udløber" ??
Hvordan afgør SNS "om der er blevet gjort en tilstrækkelig indsats"?
(? Alle svin bortskudt.... indtil de næste indvandrer?? )

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Hvad er der blevet af ejendomhedens ukrænkelighed. SNS kan spørge om lov men er eventuelle regler om deres adgang i overensstemmelse med Grundloven. Jeg er ikke sikker på at der er flertal i almenvældet for sådan en nedskydning.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Problemet her opstår jo kun fordi der er en der ikke har kunnet holde fingeren i ro[xx(] og bagefter går rundt og praler med det![xx(]
Lad nu de grise få lidt fred til at få fodfæste.[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#8
Ellers kan de vel drives væk Lige inden SNS indfinder sig.
Der kan vel også tabes nogle poser hår fra frisøren på deres foder pladser.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by max375

Ellers kan de vel drives væk Lige inden SNS indfinder sig.
Der kan vel også tabes nogle poser hår fra frisøren på deres foder pladser.



Diesel skulle være meget mere effektivt

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#10
Man skal nok ikke bruge bøgetjære......... [Big Grin]

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#11
Gør nu ikke NS(det hed SNS i gl dage, inden navnet ændredes fra Skov- og NaturStyrelsen til NaturStyrelsen) til syndere for at udføre et ministerielt dekret, der har eksisteret, siden Svend Auken ( Idas onkel) som miljøminister blev presset til af Landbruget at beordre bortskydning af de undslupne vildsvin i Lindet Statsskov og omliggende arealer.
Det svarer jo til at gøre den udøvende magt ansvarlig for lovgivende magt, eg knivloven.

Jeg er ikke på nogen måde eksponent for NS, ej heller for landbruget; men sidstnævntes frygt er begrundet i tabt svineeksport. DK eksporterer årligt for > 50 milliarder kr.
Svar
#12
Vi burde oprette sådan en slags "Save the Hog" miljø gruppe, der i bedste stil, som Greenpeace tog rundt og tilbød assistance med at holde vildsvin væk, fra de skover der var udstedt påbud om at skyde dem i.[xx(]

Claus the Dane
Claus the Dane
Svar
#13
Nu er jeg selv opvokset på landet og jeg er ret sikker på at bøndernes frygt udad til og den reelle frygt er to vidt forskellige ting.
Risikoen for at der er svinepest i vildsvinene, plus at det derefter skal komme ind i de idag næsten hermetisk lukkede stalde, er vel næsten teoretisk.
Den reelle frygt er i min optik helt klart markskader. Men da man fra problemerne med kronvildt ved, at ordet markskader absolut ingen virkning har på politikerne inde på Christiansborg, kører man logisk nok på ordet svinepest, der har en helt anden klang i et politikerøre.
Svar
#14
I det seneste svensk jakt var der en artikel om en gut der tilbød bønder gratis at komme og regulerer de vildsvin der efter bønderns udsagn nærmest var ved at ruinere dem. Ikke en eneste bonde ønskede hjælp med denne plage...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Citat:quote:

I det seneste svensk jakt var der en artikel om en gut der tilbød bønder gratis at komme og regulerer de vildsvin der efter bønderns udsagn nærmest var ved at ruinere dem. Ikke en eneste bonde ønskede hjælp med denne plage...



Hee - Hee ... Dem vil de nok helst selv skyde, og så SAMTIDIGT få noget markskade-erstatning eller tilskud ...[Big Grin]

Det minder mig lidt om diverse tilfælde ude på Jyllands næse ...[Wink]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#16
Jeg synes Dravis spørgsmål om hjemmel slet ikke er så ringe endda.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)