Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Er jagttegn svært?
#1
Ja ved godt det er et spørgsmål der kan besvares på flere måder men jeg prøver lige alligevel. Er det svært at tage et jagttegn efter de nye regler? Nogle mener det er noget nært umuligt og andre syntes det er en leg.

Jeg bruger lidt længere tid end andre på at lære tingene men kan godt blive bange for det er så svært at jeg ikke kan klare sådan et tegn. Så hvor svært er det?
Svar
#2
Ingen tvivl skal være at det er blevet sværere..
Men jagt er et håndværk og en livsstil som man ikke skal jappe igennem..
Med den nye prøve er de væsenligste ændringer (i min optik) at vildtkendingen ikke er til "kendte billeder"..
Den gamle prøve kunne billederne udenadslæres med en cd og man behøvede faktisk ikke intressere sig synderligt for biologien bag..
Det er der i hvertilfalde lavet om på nu.
Om det er "umuligt" er der jo ingen der ved endnu, da der ikke har været nogen til prøve efter de nye regler.
Men hvis du virkeligt går til omgaven med hjertet kan jeg ikke forstille mig at det ikke kan lykkedes..
Som jeg ser det er det vigtigste at finde en lære der brænder for jagten og ikke spiser dig af med det kan læres på en uge..
Hvis du kender andre jægere, så spørg dem til råds angående hvilken lære de kan anbefale.
Og kender du ingen er jeg helt sikker på (hvis du fortæller hvor i landet du befinder dig) at vi kan finde den rette til dig..
Så spørg løs og knæk & bræk med jagttegnet..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#3
Super godt i er så hjælpsomme. Jeg har besluttet mig for at jeg IKKE vil tage jagttegn på et lyn kursus. Jeg bor i Randers og har fået et link til jagttegn i en jagt forening i Auning men på samme tid har jeg selv kigget lidt på kronjyllands jagt forening og jagttegn hos dem. Men hvilke af stederne der er bedst det ved jeg selvfølgelig ikke.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)